Zwanger worden 2e langer of korter?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lara1982, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lara1982

lara1982 Actief lid

16 nov 2007
    361
    0
    0
    Gewoon even een vraagje, duurde het zwanger worden van de 2e langer of korter dan bij de eerste?

Hier gaan we nu ronde 6 in, bij de eerste duurde het 8 maanden en merk aan mezelf ondanks dat ik er nu veel rustiger onder ben wel de angst heb dat het lang zal gaan duren..

Nu gaat leeftijdsverschil tussen de 1e en de 2e ook meespelen merk ik;)

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Bij zowel de eerste als de tweede was het in de eerste ronde raak. En dat legt nu best wel druk op ons, want ik kan me niet voorstellen dat het een volgende keer weer zo snel raak is en dat ik me dan druk ga zitten maken of alles wel goed zit ;) Lijkt me zo rot om lang te moeten wachten :(

3. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Bij nr1 en nr2 duurde het allebei 8 weken!
    Ben al een keer gestopt (een jaar geleden) voor nr3 en was na 12 weken nog niet zwanger. Daarna om persoonlijke redenen weer aan de pil gegaan.

Ik ben nu gestopt voor nr3 (en er ook echt klaar voor :D) en zit in ronde 1. Ben benieuwd, maar ook toch bang dat het deze keer langer gaat duren.

4. foofur1983

2 dec 2008
    58
    0
    0
    Bij de eerste gestopt met de pil in feb. 2008 en feb. 2009 positieve test. Zoontje geboren okt 2009 daarna geen anticonceptie meer gebruikt en nog steeds niet zwanger dus alweer een jaar bezig. Ben er nu nog meer mee bezig dan dan bij de eerste.

5. lara1982

lara1982 Actief lid

16 nov 2007
    361
    0
    0
    Ohw wat lijkt me dat idd lang zeg:(
    Ik ben er dus nu ook meer mee bezig lijkt wel al ben ik wel rustiger heel gek eigenlijk. Maar weet nu wat het is en gun mijn dochtertje zo graag een broertje of zusje waar ze straks lekker mee kan spelen.
    Ik hoop dat je gauw zwanger mag zijn!!

6. Ben altijd heel snel zwanger geweest, alle keren binnen 3 maanden (2 x miskraam gehad, 1 x vroeggeboorte met 23 weken en 1 gezonde dochter). Nu alweer in ronde 15. Veel langer dus al. Hoop dat het nog wel gaat lukken een keer:(

7. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Was bij de 1e zwanger in de 2e ronde, behoorlijk snel dus.
    Zit nu ook weer in de 2e ronde voor een 2e. Heb over 2 a 3 dagen mn NOD dus het is ff spannend nu. Maar ik weet dat het wel weer heel snel zal zijn als het nu gebeurt. Ik hou in mn achterhoofd maar dat het heel normaal is dat het 6 maanden tot een jaar kan duren. Maarja, als het de 1e keer zo snel ging ben je verwend geraakt...(en reken je er stiekem ook op dat het nu ook weer snel zal gaan...)

8. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Bij de eerste direct na het stoppen met de pil,
    de 2e hebben we een jaar over gedaan,
    en de 3e nu ook direct na het stoppen van de pil.

9. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Hier nu eerste keer ook verwend, in één keer raak. Nu wordt ons geduld behoorlijk op de proef gesteld. Heb er echt de balen van, ook vanwege het leeftijdsverschil idd. Ik had er echt geen rekening mee gehouden dat het een tweede keer lang zou duren...

10. giraf

giraf Niet meer actief

Over de 1e hebben we ruim een jaar gedaan, de 2e was binnen 3 maanden raak!
    Bij een vriendin van mij juist andersom. Bij hun was het bij de 1e gelijk raak, de 2e hebben ze 11 maanden over gedaan...

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    1e 6mnd werd een mk met 11wk
    2e 6mnd gezonde dochter
    3e meteen raak na halve wegen cycles stoppe met de pil

mijn zus was de 1e meteen raak en 2e liet ruim 1 jaar op zich wachten

12. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    De eerste was in de 2e ronde en nu bij de 2e was het in de 3e ronde raak.

13. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Bij de eerste duurde het 7 maanden voordat we zwanger waren
    Bij de tweede meteen in de eerste ronde
    Nu gaan we voor nr 3 en zijn we bijna een jaar verder

14. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Bij de eerste in ronde 2 zwanger en we zitten nu in de 3de ronde voor de 2e.

15. Miss Melody

Miss Melody Niet meer actief

Wij hebben er meer dan een dik jaar over gedaan voordat ik zwanger was van mn zoontje, helaas daarvoor ook 2x een mk gehad.

16. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.254
    306
    83
    Bij de 1e duurde het 16 rondes voor ik zwanger was. M'n 2e zwangerschap was in de 2e ronde raak, maar helaas werd dat een miskraam. Dat was in januari 2007. In nov 2007 is ons zoontje geboren, ik weet niet hoeveelste ronde dat was, m'n menstruatie was nog ontregeld door de mk.
    En nu was het de 1e ronde raak :)

17. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Bij nummer 1 was het in de 1ste ronde raak..
    Daarna vorig jaar mei gestopt met de pil en weer in de 1ste ronde raak ..helaas is dat misgegaan en nu gaan we denk ik ronde 7 alweer in...dus hier duurt het duidelijk langer..

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik praat trouwens over maanden omdat mijn cycles erg onregelmatig was. van 30 tot 61dg

19. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    De eerste keer was ik in 4 maanden zwanger. Daarna meteen, maar dat werd helaas een MK. Na de MK duurde het 5 maanden voor ik weer zwanger was.

20. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Bij Julia heeft het 3 1/2 jaar geduurd, nu 4 maanden:)

Deel Deze Pagina