Lange cyclus

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Moosje, 29 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moosje

Moosje Actief lid

26 nov 2006
    114
    0
    0
    Zeeland
    Hallo!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...zit momenteel een beetje met mn handen in t haar, weet niet goed wat ik moet doen...

Begin mei ben ik met de pil gestopt. Mn eerste drie cyclussen waren redelijk (36-33-36) maar die drie die daarop volgenden waren dramatisch (51-41-? (zit nu op dag 45)) Op dag 38 heb ik negatief getest en daarna heb ik eigenlijk niet meer getest. Om heel eerlijk te zijn geloof ik er niet zo meer in! Ben nu in ronde 6 beland, terwijl we al bijna 9 maanden bezig zijn! Pffff...ben op t moment echt een beetje sip er van! Wat denken jullie, zou het verstandig zijn om een afspraak met mn HA te maken? Die lange cyclussen baren me nog de meeste zorgen, heb wel eens ergens gelezen dat als je cyclus langer dan 6 weken duurt, je dan waarschijnlijk geen eisprong hebt...

Wie heeft er een goed advies voor mij of heeft in zo'n soortgelijke situatie gezeten?

Liefs, Moosje

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Moosje,

Meid wat vervelend voor je.
    Je kan idd een afspraak bij de HA maken, maar deze zegt waarschijnlijk dat je eerst een paar maanden moet temperaturen en dit bijhouden op een curve. Vaak sturen ze je echt pas na een jaar door naar de gyn, voor nader onderzoek. Ik heb zelf bijvoorbeeld ook geen regelmatige ongi, soms zitten er zelfs 10 weken tussen, maar ik heb wel gewoon een eisprong. De oorzaak bij mij is endometriose.

Succes iniedergeval en hou ons op de hoogte.

Groetjes,
    Elvira

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Inderdaad..huisarts-gyn.
    Heel veel succes meid!

4. Moosje

Moosje Actief lid

26 nov 2006
    114
    0
    0
    Zeeland
    Temperaturen zie ik eerlijk gezegd echt niet zitten..maar goed, wat moet dat moet natuurlijk! Mn cyclys is zo lang....bah! Morgenochtend eerst nog maar es een testje er tegen aan en dan toch de HA maar es bellen...
    Hopelijk stuurt ze me gelijk door...geduld is niet echt mn sterkste kant ;)
    Maar goed, we zullen zien..

x

5. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Hoi,

Ik werd meteen door de HA doorgestuurd naar het ziekenhuis.

Groetjes Angele

6. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Ook ik werd doorgestuurd nar het ziekenhuis! ;)

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tempen kom je misschien niet onderuit meid....
    Succes!

8. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Hoi Moosje,

Gewoon naar de HA gaan! Das het beste!
    Tempen heeft mij wel enorm geholpen om inzicht te krijgen in mijn cyclus (waren ook erg lang ivm PCO). Het geeft me juist meer houvast dan extra druk. Enne... als er echt iets mis is kan je dat maar beter zsm te weten komen. Dan kan er ook eerder wat aangedaan worden!

Succes!

9. gigi

gigi Actief lid

ik heb ovu testen gebruikt ipv temp. wel een dure optie maar daar hoef ook geen maanden mee door te gaan.

een arts wil wel enige zekerheid als je denkt geen ovulatie te hebben dus of die temp curve of je ovutesten.

het ligt er ook aan hoe oud je bent. mijn huisarts stuurde mij na een jaar door toen ik vertelde dat ik al in geen 4 maanden een positieve ovu test had gehad. en dan kom je in het zh en dan willen ze toch weer zo'n curve zien..... aaagh... :confused: maar er werd ook direct via bloedwaardes mijn cyclus gevolgd.

succes,

10. Moosje

Moosje Actief lid

26 nov 2006
    114
    0
    0
    Zeeland
    Maar dat temperaturen, hoe zit dat precies? Moet je dan elke ochtend voordat je opstaat je temperatuur opnemen?

11. jetaime

jetaime Actief lid

24 okt 2005
    368
    0
    16
    Hoi Moosje,

Mijn verhaal is eigenlijk een beetje hetzelfde als die van jou. Na het stoppen met de pil had ik eerst 4 normale cyclussen. Daarna werden ze langer. En heb ik 4 cyclussen gehad van 45 tot 50 dagen. Daarom begonnen met tempen om te kijken of ik wel een eisprong had en wanneer die dan was.

Ben toen na een tijdje naar de HA gegaan en ik mocht naar de gyn. Daar kreeg ik pillen voorgeschreven die mijn cyclus weer korter zouden maken. Gelukkig heb ik die niet meer nodig gehad. Toevallig was de cyclus daarvoor er 1 van 33 dagen en de cyclus waarin ik zwanger werd zou op 35 dagen komen. Achteraf gezien moest mijn lichaam alles zelf weer op gang brengen en dat heeft wat moeite gekost. Moet er wel bij zeggen dat ik voor de pil ook nooit precies 28-dagen cyclussen had.

Het temperaturen gaat inderdaad zo zoals je het zegt. Elke ochtend voordat je opstaat neem je je temperatuur op en hieruit kan je afleiden wanneer je eisprong is geweest. Je moet maar eens kijken onder het topic temperatuurkaartjes, want daar staat op de eerste bladzijde een hele uitleg hoe je moet temperaturen en waar je het in kan vullen.

Veel succes ermee.

Liefs Steffie

12. Moosje

Moosje Actief lid

26 nov 2006
    114
    0
    0
    Zeeland
    Hoi!

Nou,dat geeft de burger weer moed! Heb net nog een keertje getest en ik ben toch echt niet zwanger...was er eigenlijk al wel van uit gegaan, maar stiekem baal je toch een beetje (en helemaal omdat ik vannacht gedroomd had dat ik 2x positief testte ;))
    Ga strax maar een thermometer kopen en nu maar hopen dat ik snel ongesteld wordt...dag 46 is vandaag alweer aangebroken.
    Dinsdagmorgen bel ik de HA, kijken wat zij mij voor advies geeft....

Bedankt Steffie voor je reactie, blij te weten dat t bij meer meiden zo gaat. Voor mijn gevoel is iedereen 123 zwanger. Vooral mensen om mij heen worden met bosjes zwanger....heel frustrerend!

Liefs, Moosje

13. mellieklein

17 dec 2006
    38
    0
    0
    juf
    Rotterdam
    Hoi Moosje,

Bij mij ging het ook niet allemaal even snel helaas. Voordat ik aan de pil begon was ik ook al onregelmatig ongesteld. Anderhalf jaar geleden ben ik met de pil gestopt. Ongeveer een jaar later werd mijn cyclus iets korter en regelmatiger. Tot die tijd duurde mijn cyclus telkens langer dan 7 weken. Nu duurt mijn cyclus telkens tussen de 5 en 6 weken. Ik hoop dat deze nog korter wordt, want ik vind zelf dat ik elke maand weer erg veel geduld moet hebben....

Gr. Mellie

14. Moosje

Moosje Actief lid

26 nov 2006
    114
    0
    0
    Zeeland
    Hoi Mellie!

Bedankt voor je reactie! Ja, tis wat hè? Die onregelmatige cyclussen...heel irritant...elke maand toch weer hoop dat je heel misschien toch zwanger bent omdat t weer zo lang duurt!
    Ben jij al wel bij de HA geweest?

Fijne jaarwisseling!

Liefs, Moosje

15. Moosje

Moosje Actief lid

26 nov 2006
    114
    0
    0
    Zeeland
    Nou, ben (gelukkig) toch nog ongesteld geworden, op 01 januari! Heb toch vandaag de dokter nog gebeld, en ik kan morgen al komen! Spannend!

Laat t jullie weten als ik geweest ben!

X

16. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Hoi Moosje,

Hier nog iemand met een onregelmatige cyclus.
    Voordat ik aan de pil ging was ik al heel onregelmatig. (ben daarom ook aan de pil gegaan)
    Vorig jaar januari gestopt met de pil. Was toen helemaal happy, want ik had ineens cyclussen van rond de 30 dagen.
    Maar dat was helaas van korte duur!

De vorige cylcus duurde 78 dagen, toen heb ik een hormonenkuur gehad van de HA, om m'n ongi op te wekken.
    Ben toen netjes ongi geworden, behoorlijk heftig ongi!
    En zit nu helaas weer al over de 50 dagen :(

De HA heeft vorige keer toegezegt dat ik dan gelijk naar de gyno mocht. Als het in janauri nog niet goed ging. Dus moet eigenlijk van de week ff bellen naar de HA. Maar onzie het een beetje.
    Vind het toch wel een beetje eng, naar de gyno enz....

Vind het trouwens wel fijn om te horen dat er toch nog heel wat meiden lopen te sukkelen met hun cyclus.
    Het lijkt idd vaak dat iedereen zo 1..2..3.. zwanger word.
    Maar zo zie je, we weten niet alles.

17. Moosje

Moosje Actief lid

26 nov 2006
    114
    0
    0
    Zeeland
    Ben vandaag naar de HA geweest. Ik moet nu 2 cycli temperaturen om te zien of ik wel een eisprong heb. Daarna moet ik terugkomen. Ben benieuwd....Probeer t allemaal maar een beetje van me af te zetten!

Als ik in jouw schoenen stond zou ik echt terug gaan naar de HA hoor, een beetje hulp voor het hebben van straks een mooi kindje lijkt me helemaal niet erg! Tis voor een goed doel toch?

Kus

18. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Wat kan een Gyn ondernemen zodat je een wat regelmatiger cyclus krijgt?

19. Moosje

Moosje Actief lid

26 nov 2006
    114
    0
    0
    Zeeland
    Nou, mijn HA zei vanmorgen dat je pas naar de gynacoloog wordt doorgestuurd als je 12 cycli gehad hebt (tenzij dmv temperaturen blijkt dat je geen eisprong hebt, dan sturen ze je eerder door). Dus als ik jou was zou ik alvast beginnen met het opnemen van je temperatuur! Heb je iig iets in handen als je naar je HA stapt!

Liefs

20. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Ben al bij de HA geweest en heeft me al doorverwezen.
    Ben ook al bij de Gyn geweest.

Deel Deze Pagina