Lange cyclus

Discussion in 'Zwanger worden' started by Ingrid18, Sep 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ingrid18

Ingrid18 Lid

Sep 28, 2015
    6
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn verhaal: ik ben 26 jaar, mijn vriend en ik zijn 12 jaar samen en zijn eindelijk klaar voor een kindje!

Heel spannend allemaal maar mijn cyclus werkt nog niet echt mee..

Ik ben in maart 2015 gestopt met de pil, Neocon, na 12 jaar. Nu is mijn cyclus als volgt geweest: 47 - 41 - 34 - 37 - 38 dagen en nog in afwachting van menstruatie. Toch een test gedaan op dag 35 maar deze was negatief.

Ik heb vandaag hier gelezen over teunisbloemolie om je cyclus op orde te krijgen. Dit ben ik dan ook meteen gaan halen.

Ik ben voor het stoppen met de pil eerst bij de huisarts langsgegaan om een en ander te bespreken, ook omdat ik in verband met migraine aan een Bètablokker zat. Deze heb ik inmiddels afgebouwd en slik ik nu sinds een maand niet meer. Hij gaf toen al aan geduld te hebben en dat het wel een jaar kon duren. Ik zit nu op een half jaar proberen en ga morgen toch weer even naar de huisarts om te vragen of ik zelf nog iets kan doen of dat hij misschien eens een kijkje of uitstrijkje kan nemen. Geduld is niet mijn sterkste kant en je gaat vanalles in je hoofd halen of er misschien iets niet klopt. Wellicht geeft een gesprekje met hem wat rust...

Wellicht heeft hier iemand een soort gelijke ervaring en kan mij geruststellen :)

2. Jo1986

Jo1986 Lid

Mar 25, 2015
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ingrid,

Ik ben eind februari gestopt met de pil, en het heeft ook even geduurd voordat alles weer 'normaal' werd.
    Zou je lichaam even de tijd geven.... Een half jaar is echt nog niet zo lang!

3. Homeland

Homeland Niet meer actief

Hai,
    Ik ben eind maart dit jaar gestopt en cyclus is nog helemaal in de war, zie handtekening.
    Succes!

4. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

Jan 13, 2015
    731
    4
    18
    Female
    Vlaanderen
    Ik had ook zo een lange en onregelmatige cyclussen en bij mij bleek dit niets met het ontpillen te maken hebben. Dit bleek pcos te zijn. Tijdens mijn jaarlijkse controle bij gyn, heeft ze dat "toevallig" ontdekt enkele maanden na mijn pilstop. Dus als het blijft duren, niet aarzelen om afspraak bij gyn te maken. Is zeer vervelend die lange cyclussen :(

5. Ingrid18

Ingrid18 Lid

Sep 28, 2015
    6
    0
    0
    Dankjewel allemaal voor jullie reactie. Ik ben net terug van de dokter. Hij gaat overleggen met de gynaecoloog om te kijken hoe nu verder want hij was er niet gerust op.

Ik hoor eind deze week wat ze willen doen. Bloedonderzoek en/of een kijkje nemen beneden..

Ik ging er echt heen met het gevoel van hij zal wel zeggen, je moet geduld hebben, dat komt wel maar niets was minder waar. Het lucht op een of andere manier wel op omdat er iets gaat gebeuren maar het is ook eng.

Wordt vervolgd!

6. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Hey meid.
    Hier soort gelijk iets.. Zit nu op CD39 en nog niets.. Maar heb opzich een nette cyclus zoals je ziet hieronder.
    Maar heb getest op CD33 en CD36 maar beide negatief...
    Dokter gebeld maar wordt vandaag terug gebeld en ze gaan er waarschijnlijk niets aan doen....
    Ben benieuwd hoe het bij jou verder gaat.

7. Ingrid18

Ingrid18 Lid

Sep 28, 2015
    6
    0
    0
    Even een update..

Uiteindelijk doorverwezen door de huisarts naar een gynaecoloog voor vermoedelijk PCOS. Er is ook een bloedtest gedaan vorige week maandag om zwangerschap uit te sluiten. Deze was inderdaad negatief. De afspraak staat komende maandag gepland. Verder ben ik nog steeds niet ongesteld geworden en zit ik inmiddels op dag 53 (!!). Ik houd jullie op de hoogte!

8. Ingrid18

Ingrid18 Lid

Sep 28, 2015
    6
    0
    0
    Rebelleflower hoe gaat het inmiddels met jou?

9. Marleen92

Marleen92 Actief lid

Oct 13, 2015
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Ingrid,

ik lees even mee. Fijn dat je bent doorgestuurd naar een gynaecoloog. Even wat praktische vragen.
    Heb je lang op een wachtlijst moeten staan om aan de beurt te komen?
    En hoe zit dit met jou met de vergoeding via de zorgverzekeraar?

10. Ingrid18

Ingrid18 Lid

Sep 28, 2015
    6
    0
    0
    Hoi Marleen, ik kon binnen 2 weken terecht. Op de site van je zorgverzekering staat waarschijnlijk wat vergoed wordt binnen jouw verzekering. Ik heb zilveren kruis aanvullend 2 sterren en dit zou erondervallen maar ook al bij minder denk ik.

11. mimi1988

mimi1988 VIP lid

Apr 7, 2015
    6,946
    4,154
    113
    Ik heb ook een onregelmatig cyclus, maar de gyn noemt het bij mij geen pcos. Andere kenmerken heb ik niet. Sommige vrouwen hebben van nature gewoon een onregelmatig cyclus en niet elke maand een eisprong. De gyn heeft mij aangeraden om elke maand ovulatietesten te gebruiken om te kijken of mijn eisprong er aan komt en hopen dat hij springt. Werkt dit niet, dan na een aantal maanden terug en dan aan de medicatie.
    Sterkte bij de gyn!

12. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

Jul 2, 2015
    1,435
    915
    113
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde cyclussen van 40-41 dagen! Afgelopen cyclus 48..de huisarts doet hier pas wat mee na een jaar, dan gaan ze pas doorverwijzen...in dit soort dingen is mijn geduld ook niet mijn beste kant en aangezien ik van alles voel steeds word het er niet gemakkelijker op!

13. Adinka

Adinka Actief lid

Oct 1, 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde probleem.
    Steeds cyclus van 42/43. Nu zit ik op 45 en nog niks.. Ben er vorige week mee naar de huisarts geweest en zij heeft me een doorverwijzing gegeven voor t ziekenhuis. Morgen een echo!

14. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

Jul 2, 2015
    1,435
    915
    113
    NULL
    NULL
    Adinka hoe is de echo gegaan? Is er iets uitgekomen?

15. Ingrid18

Ingrid18 Lid

Sep 28, 2015
    6
    0
    0
    Inmiddels na dag 52 ongesteld geworden, maandag echo! Ik ben nou wel eens benieuwd..

16. Lies1994

Lies1994 Actief lid

Dec 29, 2014
    412
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat je al zo snel doorgestuurd bent! Bij mij zei de dokter dat het pas na een jaar mag en dan het ook niet lijkt op PCOS..
    Zit inmiddels op dag 58 (alweer). En ik begin steeds meer het gevoel te hebben dat iets niet goed zit.. Moet ik toch vragen om een doorverwijzing bij de dokter? Want het lijkt steeds erger te worden; zie mijn handtekening..

17. g1986

g1986 Lid

Sep 16, 2015
    53
    0
    6
    NULL
    NULL
    ik ben in februari gestopt met de pil en heb een erg lange cyclus. Ik moet een jaar wachten om te kijken of mijn lichaam het zelf oppakt. Na mijn laatste van 105 dagen, was ik er zo klaar mee en ben gestart met acupunctuur. Kijken of dit gaat helpen.

18. Homeland

Homeland Niet meer actief

Wat vervelend allemaal die lange cyclussen. Ik was zelf in 2013 gestopt met de pil en meteen regelmatig, dag 30 was het langste, en nu is het bij mij ook onregelmatig nu ik zo bezig ben met zwanger willen worden. Als het te lang gaat duren dan ga ik ook een gesprek aanvragen met mijn huisarts :(

19. Mats2511

Mats2511 Actief lid

Jul 14, 2015
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey!

wat fijn dat je bent doorverwezen! zou mijn huisarts nou nooit doen haha

ik heb altijd een onregelmatige cyclus gehad. dit is ook de rede geweest waardoor ik ooit aan de pil ben gegaan. met mn zoon was t ook nog zo en af en toe ook zeer lange rondes! echt frustrerend! wat mij of ons eigenlijk onwijs geholpen heeft is ovulatie testen! we wisten dan tenminste wanneer we de meeste kans hadden en konden goed in de gaten houden of ik überhaupt wel een eisprong had. en ja hoor de eerste ronde met ovutesten was t meteen raak! haha

nu weer gestopt met de pil maar de eerste ronde was er 1 van 76!! hoop toch wel dat dit niet nog eens gebeurt haha dit was wel extreem lang. maar ja eerste ronde na de pil dus zegt niets natuurlijk

succes in ieder geval! hopelijk is het geen pcos en ben je snel zwanger!

20. bloesem88

bloesem88 Lid

May 13, 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook lange cyclussen. 41,32 en zit ondertussen op dag 91.. was rond dag 80 ofzo naar huisarts. Bij mij kan het aan ondergewicht liggen. Dus ga naar dieetist om aan te komen. Al betwijfel ik het of het daar aan ligt.

wel fijn dat je al bent door verwezen.

Share This Page