Heyy Ik heb 6 dagen voor mijn eisprong sex gehad en op de dag van de eisprong zelf. Van welke keer kan ik het meeste kans hebben? En kan zaad zolang overleven? Ik vind dit interessant omdat ik met mijn eisprong op vakantie was.
Ik denk zelf dat de meeste kans op de dag van de eisprong, ik ben zo zwanger geraakt toen na de 1ste poging zelfinseminatie en ik heb pcos (helaas miskraam gekregen) Dit staat er op mijn verloskundige info pagina: Zaadcellen leven langer dan een eicel. Algemeen wordt aangenomen dat ze in het slijm van de baarmoederhals tot 72 uur overleven. Er zijn extreme gevallen bekend dat zaadcellen soms wel een week in leven kunnen blijven maar deze zijn zeldzaam. De kans op bevruchting is op het moment van de eisprong tot een halve dag erna het grootst. Zelfs drie keer zo groot als in de zeven dagen voor de eisprong.
Beste is voor de eisprong en dag na de ei-sprong, dus als je zeg maar een ovulatie test hebt die positief is dan heb je dus 48 uur de tijd om te klussen en dus de meeste kans...
Dan is de grootste kans die dag van je eisprong.Ik hoor ook wel eens dat het een week kan overleven maar dat zijn zeldzame gevallen dan? Overal zijn verschillende antwoorden erover. Hoelang leven zaadcellen gemiddeld?
Dus dat was 4 dagen voor je eisprong? Hoe rekenen jullie trouwens? Bijv 5 dage voor de eisprong en dat de eisprong op dag 6 is of dat dat dag 5 is?
Lijktmij ook dat kans groter is op de dag van je eneisprong maar t kan tot 7 dagen overleven hebb ik gelezen dus garantie heb je niet hi hi
Weet niet wat je met deze vraag bedoeld Je telt met cyclusdagen, dus eerste dag menstruatie is cyclusdag (CD) 1. Of je telt met DPO (days past ovulation), dus eerste dag naar eisprong is 1 DPO. Beantwoord dat je vraag? Spannend Puck, duim voor je dat het raak is.
Dat komt minder vaak voor ja. Er zit echter helaas niks anders op dan afwachten, om het te weten te komen. Succes!