bloedverlies...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Liekje22, 9 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje22

Liekje22 Actief lid

20 nov 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Maandag had ik voor het eerst een intake met de vk. Ze heeft aan me buik gevoelt maar kon mijn baarmoeder nog niet voelen en zei dat het paste bij 8 1/2 week. De volgende ochtend moest ik bloed laten prikken, aangezien ik nogal huiverig ben voor naalden bracht het dus wat stress met zich mee. Toen belde mijn vriend ook met het nieuws dat zijn ouders hem niet steunen. Daarna had ik wat bruinig bloedverlies. Heb toen mijn vk gebelt, en die zei dat ik maar een echo moest laten maken. Dat heb ik dus gedaan, en daarop was een mooi kloppend hartje te zien. Ook werd er gekeken of het bloed uit mijn baarmoeder kwam maar daar waren geen aanwijzingen voor. Toen ik thuis was had ik wat helder rood bloed, dus ik weer vk gebelt. Ze zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, want het kan komen door inwendige echo. Nou daarna werd t minder en alleen af en toe bij t afvegen nog. Vanochtend had ik weer wat bruinverlies, eerst wat meer en nu echt nihil, maar tis toch wel verontrustend. Nou is mijn vraag of dit kan komen door de inwendige echo. Ik heb namelijk geen buikkrampen, alleen wat last van mijn darmen.

Alvast bedankt...

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi liekje,

Bloedverlies bij dit termijn van de zwangerschap komt vaker voor je baarmoeder word nu heel goed doorbloed end oor het groeien kan het soms gebeuren dat er een haarvatje knapt en dat geeft het bloedverlies vaak heb je dan nog een paar dagen wat bruin verlies wat op oud bloed dus restanten van het bloedverlies wijst. Je hebt met de echo gezien dat het goed zat en dat het bloedverlies niet uit de baarmoeder komt. De inwendige echo kan absoluut een trigger zijn geweest voor het bloedverlies want je baarmeodermond is nu ook een stukje kwetsbaarder.
    GEen zorgen vertrouw op je lichaam.

Imke

Deel Deze Pagina