Hallo. Ben sinds 2 nov 07 gestopt met de pil. Ben sindsdien 3x ongesteld geweest. Langste cyclus van deze 3 was 47 dagen (43 en 19). Ik zit nu in de vierde cyclus al op 80 dagen en heb ook nog steeds geen postieve ovulatietest. Nu vraag ik me af of ik de huisarts al moet bellen of dat dit normaal is (ontpillen, ook na 6 mnd?) Huisarts is komende week helaas nog dicht en word een beetje depri van het wachten. 2 weken geleden voor het laatst getest, maar weer negatief. Hoe lang kan ik het beste afwachten tot ik de huisarts moet bellen en kan ik deze cyclus nog wel een eisprong krijgen? Hoor ik graag, word hier namelijk een beetje depri van en ga van allerlei enge dingen in m'n hoofd halen, dat ik niet zwanger kan worden en zo. Kunnen jullie mij een beetje gerust stellen?
hoi Liz, ontpillen kan wel een jaar duren! Dat is niet leuk maar hoort er helaas vaak bij. Bij jou is je lichama duidelijk nog in de war van de pil, dat verklaart de lange en korte cyclus. De kans dat je nu nog een ovulatie krijgt is klein. Waarschijnlijk heb je deze cyclus geen ovulatie en zul je op een gegeven moment vanzelf ongesteld worden. Het kan geen kwaad om daarop te wachten, zelfs al duurt het nog een poos. Je kunt wel naar de huisarts gaan maar die laat je wrs ook wachten. Probeer niet te teleurgesteld te zijn, je lichaam heeft tijd nodig om weer normale cycli te maken. Stel je gewoon in op een jaar, dan kan het altijd nog meevallen. Het zegt niets over je kansen om zwanger te worden. Sterkte! mirjam