oedenavond, ik heb een vraag. Ik ben nu ongeveer zeventien weken zwanger (zie ot voor precieze telling) en ik heb al twee weken menstruatiepijn. Het is zeer hinderlijk en gaat niet over. Ook niet als ik rust. Vandaag verloor ik ook veel slijm en had ik echt een krampgevoel in mijn baarmoedermond. De baby voelde ik al drie weken en nu sinds zaterdagochtend niet meer. Trouwens, ik heb ook nonstop hoofdpijn sinds een week. Mijn bloeddruk is 125/85 (was 120/80 vier weken geleden). Verder geen blaasontsteking of eiwit in de urine. Mogelijk komt de hoofdpijn door migraine (hormonale variant ofzo). Gisteren ben ik bij de HAP geweest, volgens de arts daar moet ik een week strikte rust houden, maar de verloskundige (die ik vandaag belde om te updaten) stelt het niets voor en hoort het er nou eenmaal bij. Ik heb geen echo gehad en ben eigenlijjk een beetje ongerust. Wat is nu verstandig? Ik wilde mijn huisarts spreken, maar die werkt niet deze week. Ik word hier heel onzeker van.
hoi, baarmoederkramp hoort erbij, dat komt door de groeiende baarmoeder. Als het je heel onzeker maakt kun je je verloskundige bellen en vragen of je extra lang mag komen om naar het hartje te luisteren. Dat je d ebaby nu niet voelt zegt verder niks, pas vanaf 28 weken moet je hem elke dag voelen, alle swat je daarvoor voelt is meegenomen, maar het is normaal dat je nu soms elke dag de baby voelt en soms een week niet. Mirjam