Hoi hoi, Ik ben sinds december vorig jaar gestopt met de pil. De eerste cyclus was mooi 28 dagen. Daarna een cyclus van 45 dagen en een van 44 dagen. Nu zit ik op dag 32 en heb ik vruchtbaar slijm en steken in mijn buik (mijn eisprong lijkt me). Weer zo'n lange cyclus dus. Nu had ik gelezen dat bij een cyclus van meer dan 6 weken je naar de dokter moest gaan omdat je misschien geen eisprong hebt. Ik was even benieuwd of er meer zijn die dit herkennen. Hebben jullie nog tips om de cyclus korter te maken? Ik had al iets gelezen over teunisbloemolie. Iemand ervaring hiermee? Groetjes Ka!
Hoi... Dan zijn we ongeveer tegelijkertijd gestopt met de pil... Mijn cyclussen wisselen ook erg in de lengte, en zijn eerder lang dan kort. Mijn harts vertelde me dat ik me niet echt zorgen hoef te maken i.v.m. PCO, maar dat doe ik af en toe naturlijk wel. Je zou het kunnen bespreken, maar je menstrueert gewoon, dus kun je er in principe vanuit gaan dat je ook een EItje hebt...zo vertelde mijn harts het me... Maar het ziet er naar uit, dat we jammer genoeg allebei eerder lange dan korte cyclussen hebben... Misschien ligt het ook nog gewoon aan het ontpillen...dat kan echt 6 maanden duren heb ik gelezen... En teunisbloemolie heb ik niet geprobeerd, maar wel gehoord dat het niet echt helpt... SUCCES verder hoor...en goed aan de klus nu in deze dagen...
ik ben sins februari gestopt. Mijn eerste cyclus was 33 dagen daarna 40 en nu zit ik al op dag 51. Maar op dag 41 wel een positive ovu test gehad dus ik ga er maar vanuit dat ik wel een eisprong heb. Nog een paar dagen en dan kan ik gaan testen. Na die 33 dagen dacht ik joepie het komt best snel op gang maar na de 2de cyclus en 10 testen armer begon ik al wat stress te krijgen. Ik ben zo bang dat ik niet zwanger kan worden ofzo ik weet het slaat nergens op maar ik krijg het niet uit me hoofd
Ik ben sinds september gestopt met de pil. Ben toen gelijk begonnen met Etos Zwanger worden. Eerst was het nog netjes 33 en 32 dagen. Helaas toen enorm lang overtijd 90 dagen, werd toen ongesteld omdat ik provera kreeg. Ben toen ook gestopt met Etos zwanger worden en met teunisbloemolie begonnen. Daarna dus 47 dagen en de laatste keer 45 dagen. Dus of het nou echt superveel helpt weet ik niet.
Hoi Meiden... Wat lastig allemaal he, doe onzekerheid, en dat onregelmatige... Succes iedereen, en van wat ik hier allemaal al gelezen heb, als je echt PCO hebt, kun je toch zwanger worden hoor... Dus aan iedereen, gewoon de moed niet opgeven... en over 10 daagjes waag ik ook nog eens een tesje...
Zo lang vind ik je cyclussen niet. Die van mij waren na de pilstop: 50 dagen en 74 (positieve test) en na de bevalling 80 en nu zit ik alweer op dag 100. Vraag anders een verwijzing voor de gyn als je twijfelt.
zoals jullie zien kan je met een lange cyclus ook zwanger worden. Ik heb gisteren posti getest. Op dag 54 ofzo
Het hoeft niet perse met ontpillen te maken hebben hoor! Ben in augustus met de pil gestopt, en na de onttrekkingsbloeding werd ik na 33 dagen weer ongi, vervolgens cycli gehad van 27 en daarna 28 dagen, toen weer 34 en m'n 5e ronde duurde ineens 62 dagen! Maar ben halverwege die cyclus m'n temp bij gaan houden en had blijkbaar wel een eisprong (op dag 54). Toen ben ik aan de Etos zwanger worden capsules gegaan, en ineens weer 2 cycli van 30 dagen. Deze ronde was ik weer aan de gewone foliumzuur pilletjes, en zit inmiddels op dag 57, en heb m'n ei dag 42 of dag 51 gehad.. (FF geeft aan dag 42, maar dag 51 had ik enorme steken in m'n buik wat ik bij eerdere cycli ook had tijdens m'n ei, ben sinds dag 40 maar weer aan de Etos pillen ). En nu is het dus eigenlijk gewoon maar weer afwachten wat t gaat worden. Maar als je bang bent dat je geen ei hebt, kun je het beste ff een of 2 maandjes gaan tempen en ovutestjes gebruiken. Dan krijg je wat meer inzicht in je cyclus. En wat betreft je cyclus korter maken, heb gehoord dat teunisbloemolie schijnt te helpen, maar er zijn ook veel dames die zweren bij de pillen van Etos. En als je het helemaal niet vertrouwt kun je natuurlijk altijd ff naar je huisarts gaan, die kan je er waarschijnlijk wat meer over vertellen. Succes meid!
Erg leuk al jullie reacties en "fijn" om te zien dat er veel meer meiden zijn met een lange cyclus. Misschien kunnen we wat aan elkaar hebben. Ik gebruik zelf ook al sinds het begin de pillen van Etos zwanger worden. Had al gekeken naar teunisbloemolie bij de kruidvat. Die vond ik best duur en je moet er best veel van slikken op een dag. 60 capsules en dan 2 keer 2 per dag. @ Ninja, gefeliciteerd!! Wat geweldig zeg! Kun je het al een beetje bevatten? @ La femme nikita, ik wou het inderdaad nog even aankijken, maar blijf dan toch onbewust twijfelen of het echt wel goed is. @ Chebu, wat super dat je bij de tweede ronde al zwanger was! @ Saz667, goede tip van de ovutesten. Denk dat ik ze volgende maand eens ga proberen. Ik heb altijd wel van dat vruchtbare slijm. De vorige twee cyclussen ook pijnlijke tepels na dat vruchtbare slijm en deze cyclus steken en wat buikpijn. Wanneer ik dan kan testen is dan wel redelijk duidelijk. Dat is wel fijn dan. Hopen dat het bij jou raak is deze ronde!
uhmmm nee ik kan het nog niet bevatten dat er een kleintje in me groeit hihi. Het is net of dat ik over iemand anders praat haha. En ben ook nog heel bang om dadelijk nog eens te testen en dat er dan niets komt geen streepje,zwanger o.i.d. Of dat ik gewoon ongi word. Ik moet vaak naar de wc nu en kijk iedere keer ofdat ik geen bloed zie. Ik ben ook zwanger geworden met ovu testen. Omdat ik ook z,n rare cyclus had was het wel fijn om zo te ondekken dat je een eitje hebt en er gebruik van te maken haha. Ik ben zo blij hihi!!!
Haha dat lijkt me ook ja. Zo'n bijzonder iets dat er een klein mensje in je groeit. Ik denk dat ik mijn volgende cyclus ook met ovutesten ga proberen. Hopelijk heeft het succes net als bij jou!
ik hoop het ook dat het snel suc6 heeft bij je. Ik zou ze wel via sensitest bestellen lekker goedkoop en makkelijk in gebruik. en nooit geschoten is altijd mis he haha
@Ninja, gefeliciteerd! Geniet ervan! @Ka, je moet de hoop niet opgeven hoor. Ik weet het, dat is heel moeilijk. Ik heb tijdens de eerste rondes echt wel even in zak en as gezeten. Want waarom heeft iedereen zo'n mooie cyclus en ik niet? Ik hoop nu ook snel ongesteld te worden. Als het goed is heb ik mijn ei ergens van het weekend gehad (vruchtbaar slijm). Heb wel constant gespannen borsten dus wie weet.
Ovutesten met een lange cyclus zijn trouwens wel een dure grap hoor. Vandaar dat ik aan het tempen ben geslagen. Bij de etos hebben ze een digitale thermometer met een geheugen, die onthoudt de laatste temperatuur. Kan je tempen en doorslapen als je vrij bent hihi.
met tempen zie je pas na je ei ofdat je een eisprong hebt of niet? En met een ovu test die geeft 24-36 van te voren aan dat je een eisprong gaat krijgen. En bij sensitest vallen ze wel mee 36 test voor 26 euro nou een baby gaat dadelijk meer kosten haha
Ik heb op zich wel regelmatige cyclussen van rond de 45 dagen. Ik kan mijn eisprong dan ook wel redelijk goed inschatten. De testen van sensitest had ik ook gezien ja. Die vallen wel mee in prijs. Het proberen waard de volgende ronde (als het deze keer niet raak is haha). Tempen lijkt me niks. Ik heb ook slaapdiensten in mijn werk wat het lastig maakt en mezelf kennende zal ik het nog wel een aantal keren vergeten.
Hoi, Eerst en vooral een dikke proficiat aan de meiden die positief nieuws hebben!!! Ikzelf heb ook lange cyclussen: 47-35-53 dagen... Vanaf volgende week ga ik beginnen met ovutesten van sensitest. Heb er nu nog 8 (had er vorige keer al enkelen gebruikt, maar was te laat) en ga er bijbestellen want met een lange cyclus heb je er best wel veel nodig! Wat doet die teunisbloemolie eigenlijk? Is die om je cylcus korter te maken? En kan dat geen kwaad voor je lichaam of je 'toekomsige' kindje? Oh ja, tempen is ook absoluut niets voor mij vrees ik, was er mee begonnen en kwam telkens iets anders uit... Had nochtans een erg dure thermometer en kwam soms op 1 minuut 3 erg verschillende tempen uit... Dat laat ik dus maar... Het ergste aan die lange cyclussen vind ik het wachten! Ik begon vorige keer echt hopeloos te worden van al die negatieve zwangerschapstesten...
Hoi allemaal, Ik had overlegt in de drogist en die raadden teunisbloemolie af. Er staat ook op sommige potjes dat je het niet mag gebruiken bij een zwangerschap. Vind het dan ook een beetje gevaarlijk. Zij raadden tarwekiemolie aan. Die zorgt voor extra doorbloeding in de baarmoeder waardoor een eitje zich beter kan innestelen. Vanaf nu dus dat maar even proberen. De drogist zei wel dat teunisbloemolie kan werken bij onregelmatige cyclussen en menstruatieklachten. Dat is op mij niet van toepassing en ik vind het stukje 'niet gebruiken bij zwangerschap' dan toch niet heel prettig klinken. Wat als je wel zwanger raakt en je slikt dat spul en er gebeurt iets met je kindje... Het wachten vind ik ook het meest irritante aan die lange cyclussen. Waarin iemand met een normale cyclus 2 pogingen kan doen kunnen wij er maar 1 doen. Frustrerend is dat hè!