Hallo Momenteel ben k bezich met hele lange cyclus. Vandaag dag 60. Graag zou k willen weten of jullie ook hele lange gehad hebben en wat jullie daar van vonden? Liefs Helma
Geen ervaring mee!! Wat dat betreft mag ik me heel gelukkig noemen! Ik heb namelijk vanaf januari alleen maar cycli van 26 dagen gehad. Succes met je vraag. Ik hoop dat je antwoord krijgt of in ieder geval contact krijgt met meiden die hetzelfde hebben!
Hallo Helma, Ik baalde er gigantisch van. Soms was ik blij dat ik lekker weinig ongesteld werd en de andere keer was ik doodsbang dat ik misschien geen kind zou kunnen krijgen. Die van mij schommelde ergens tussen de 35 en 55. Toen we eenmaal hadden besloten te gaan klussen voor een kleine ben ik Etos zwanger worden capsules gaan slikken en ik ben meteen de eerste ronde zwanger geraakt. Achteraf bleek ik toen ik zwanger was geraakt inneens een cyclus van 28 had gehad, dat was in nog geen 3 jaar voorgekomen. Dus ik kan je de pillen wel aanraden, sowieso is het een mooie voorbereiding kwa vitamines en foliumzuur voor een eventuele zwangerschap.
hoi! ja ik heb/had er ook last van hoor! kijk maar hier onder.. 77 dagen en vorige cyclus gelukkig maar 35 dagen! groetjes.
Helaas hier nog iemand met mega cycli.... Ik heb van nature al een lange cyclus (gem 7 weken) en ben toch vrij snel, voor mijn doen dan, in ronde 4 zwanger geraakt van mijn dochter. Nu gaan we voor een brusje!!!! Helaas valt het ontpillen me weer zwaar.... Zit nu al weer 3 maanden te wachten op de eerste ongi. De vorige keer duurde het meer dan 5 maanden dus ik moet geduld hebben vrees ik. Laat dat nou het hetgeen zijn dat ik juist niet heb! Dus ik weet hoe frustrerend een lange cyclus kan zijn! Veel succes!
Jep ik ook! Soms 9 weken,maar zeker nooit minder dan 5 weken. Toen ik naar het ziekenhuis ben gegaan voor behandelingen kreeg ik te horen dat ik PCO heb. Hieronder de uitleg. Bij PCOS (PolyCysteus Ovarium Syndroom) zijn de waarden van verschillende hormonen (het LH, eventueel testosteron en soms insuline, het hormoon dat de bloedsuikerspiegel regelt) verhoogd. De waarde van het FSH, is bij PCOS onvoldoende om de follikels te laten rijpen. Bij PCOS blijft de eisprong, en dus ook de menstruatie, gedurende langere periodes uit en is de vruchtbaarheid verminderd.Doordat de rijping van de follikels verstoord is, blijft de follikel intact in de eierstok en vormt een cyste. Deze cysten zijn te zien als een 'kralenkrans'. De eierstokken van vrouwen met PCOS kunnen hoge gehaltes mannelijke hormonen zoals testosteron produceren. Dit kan overbeharing en in sommige gevallen acné veroorzaken. Bij een deel van de vrouwen met PCOS komt ook insuline-resistentie voor. Insuline is een hormoon dat betrokken is bij de regulatie van de bloedsuikerspiegel. Insuline-resistentie houdt in dat het lichaam minder gevoelig wordt voor de insuline die het produceert. Het lichaam reageert hierop door hogere concentraties insuline aan te maken, om zo toch de bloedsuikerspiegel te reguleren. De eierstokken van vrouwen met PCOS lijken gevoelig te zijn voor deze hoge concentratie insuline, deze zet de eierstok aan tot het produceren van meer geslachtshormonen. De resistentie, die tot voor kort met name als symptoom werd gezien, wordt tegenwoordig door sommige wetenschappers als een oorzaak beschouwd. Door verschillende oorzaken kan een vrouw met PCOS ook overgewicht hebben. Dit komt bij 40% van de vrouwen met PCOS voor. Het hoge testosterongehalte kan een oorzaak zijn, maar ook de insuline-resistentie. Samengevat kunnen de verschijnselen van PCOS zijn: Anovulatie (niet ovuleren) of onregelmatig ovuleren Onregelmatig of niet menstrueren Vruchtbaarheidsprobleem Overgewicht Overbeharing (mannelijk beharingspatroon, ook hirsutisme genoemd) Kaalheid Hyperpigmentatie van de huid Acné Insuline resistentie (suikerziekte) N.B. Niet al deze kenmerken zullen bij elke vrouw met PCOS aanwezig te zijn. Als je cyclus te lang word, gewoon naar je HA gaan, misschien dat hij je verder kan helpen..... Succes met t zwanger worden!
Ik heb dus ook lange cycli. Ik vond het vooral zo onhandig.. je weet nooit wanneer je je eisprong kunt verwachten. En om nu te gaan testen met ovulatietesten in een cyclus van 75 dagen, dat wordt een dure grap! De huisarts heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis en door het gebruik van Clomid wordt nu mijn eisprong een handje geholpen!
Ik heb inderdaad waarschijnlijk geen PCOS. Er zijn bloedtesten uitgevoerd en de waardes waren zodanig, dat niets in de richting van PCOS wijst. Waardoor die lange cycli komen, is nog steeds een raadsel. Mijn fertiliteitsarts heeft wel Clomid voorgeschreven, zodat de hersens een seintje krijgen dat er een eitje moet springen . En dat gaat nu al twee rondes goed (en redelijk op tijd, meestal rond dag 20)!
oke ! dat is eigenlijk wel fijn toch ! alleen die lange cycli is wel minder.. heb je die pillen van etos al geprobeerd? hoor ik goede verhalen over...
Mijn waardes wezen ook niet op PCOS. Wat wel te zien was, vorige week bloedonderzoeken, dat ik in de folliculaire fase zit. Ik ben ook nog maar net gestopt met de pil. Op 2 juni slikte ik mn laatste. Denk dat het allemaal door ontpillen kom. Kan je zwanger worden als je onregelmatig menstrueer of als ze heel lang zijn?
Ik heb geen pco of iets dergelijks. Ik heb echt van nature een lange cyclus. Ik ben toen we zwanger wilde worden van de eerste natuurlijk naar de ha geweest, maar ik kreeg toen te horen dat we het nog maar even aan moesten zien. Door te tempen wist ik dat ik ondanks die lange cyclus wel een eisprong had en ik ben dus ook gewoon zonder hulp zwanger geraakt en heb nu een prachtige dochter! Dus als er medisch gezien niks fout zit dan is het wel mogelijk om zwanger te raken met een lange cyclus. Het duurt vaak wel langer dan gemiddeld omdat je ook minder vaak een eisprong hebt dan vrouwen met een regelmatige cyclus en omdat je het klussen niet zo makkelijk kan plannen!!!
oke, dank je wel Milolove. K ben nu sinds vandaag ( hopelijk zet het door) ongi geworden. Het enigste waar k me nu beetje zorgen om maak is de eventuele schade die ik heb opgelopen vorig jaar, toen had ik een eileiderinfectie.
@Helma, Fijn dat de ongi toch is gekomen! Stom dat je daar blij mee kan zijn he Ik hoop voor je dat het doorzet en dat je snel zwanger mag zijn. Ik hoor wel eens vaker dat er vrouwen zijn die een cyclus overslaan, dus misschien is het vanaf nu weer gewoon! Ik hoop het voor je. Tja wat die infectie betreft... Geen idee dat moet je anders ff aan de HA vragen, misschien kan hij je geruststellen
Gelukkig wel meid, ik hoop dat het jou ook snel mag gebeuren! Bij mijn oudste had ik een cyclus van (ik dacht) 89 dagen. Erg frustrerend, maar dus toch gewoon zwanger geworden. En de tweede piepte er toen ineens tussendoor direct na stoppen pil, dat was een enorme verrassing. En na haar heb ik nu weer redelijk normale cycli. Houd goede moed!
@brabbel 1988: zijn die cysten op een inwendige echo te zien? Ik heb vanaf dat ik ongesteld ben geworden grotendeels de pil geslikt, maar wanneer ik dit niet deed een cyclus varierend van 37-70 dgn. Nu na het stoppen met de pil in februari wel meteen zwanger geraakt; wanneer ik ongesteld was geworden had ik een cyclus van 63 dgn gehad. Op zich dus niets om mij druk over te maken, maar ik lees vaak over PCOS en ben wel eens bang dat het nu wel lang kan gaan duren voor ik weer zwanger ben. Na mijn curretages heb ik een inwendige echo gehad en daar werd gezegd dat mijn baarmoeder en eierstokken er goed uitzien. Hoef ik me nu iig geen zorgen te maken over PCOS? Heb overigens afgelopen maandag een positieve ovu-test gehad. Iedereen succes met zwanger raken!
Toen ik stopte met mijn pil ook lange cyclussen gehad. Langste cyclus was 9 weken. Ik heb acupunctuur gehad omdat ik ziekte van pfeifer had. Hij heeft toen ook meteen naar mijn menstruatiecyclus gekeken en die netjes terug gebracht tot 5 a 6 weken. Nu al een tijdje ermee gestopt en cyclussen bleven wat langer maar regelmatiger. Nu deze maand het ik een cyclus van 30 dagen. Eisprong dag 16. Dit is voor het eerst en was er erg blij mee!!
@ Fleurtje: ik wilde met dezelfde reden voetreflexmassage laten doen. Nu heb ik daar aanstaande maandag een afspraak, maar nu ik mijn ei gevonden heb twijfel ik om te gaan. De vrouw waar ik een afspraak mee had zei namelijk dat ik voor afspraak moest testen of ik zwanger was, anders zou ze schade aan kunnen richten. Ik ben bang dat dat ook het geval is als er iets aan het innestelen is. Maandag is net een paar dagen voordat ik het kan testen. Denk dat ik de afspraak maar afzeg, maar fijn dat regelmaat in je cyclus ook bereikt kan worden op een natuurlijk wijze zonder medicatie!
hier ook lange cyclussen. 42 - 77 - 45 - ? Ben benieuwd hoe lang het deze maand gaat duren.... vandaag pas dag 12, morgen ga ik beginnen met ovulatietesten.
hier nog eentje met lange cyclussen (7 weken en langer). Aan de ene kant leuk dat je niet zo vaak ongesteld wordt, aan de andere kant frustrerend omdat je totaal geen idee hebt van wanneer je ongesteld zal worden. Nu dat we aan kindjes zijn begonnen, nog frustrerender was naar de gyneacoloog gegaan met die mededeling, maar hij wou momenteel nog niets doen, we moeten eerst nog paar maanden proberen zonder medicatie. Hij heeft wel een inwendige echo gedaan om te kijken of alles ok was en dat was ook zo (geruststelling) Sindsdien hou ik wel mijn temperatuur elke dag bij, dus zo heb ik wel al min of meer een zicht wanneer er een eisprong is. Zoals je op mijn kaartje kan zien is er ook een eisprong geweest en hoop ik dus dat het meteen prijs is, maarja nog eventjes afwachten zekers