lange cyclussen

Discussion in 'Zwanger worden' started by helma85, Sep 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,049
    0
    0
    Hoi, erg vervelend he.. Ik zit er ook mee!
    heb lang de pil geslikt, oktober 2010 gestopt, toen ben ik 2x (vrij regelmatig) ongesteld geweest.
    bleek in december al zwanger,heb helaas in februari een miskraam gehad.....
    daarna 10 wkn niet ongesteld geweest, daarna 2x weer vrij regelmatig en nu alweer bijna 15 wkn niet.... :(
    erg frustrerend!!! zijn 4 wkn geleden bij de gyn geweest, was op de inwendige echo gelukkig niks raars te zien, moest wel bloed laten prikken..
    nu moeten we aanstaande maandag weer terug dus ben benieuwd!!
    herken eerlijk gezegd wel een paar dingen van PCOS.... maar moet toch even afwachten tot maandag zucht....... :(

groetjes Anna

2. helma85

helma85 Niet meer actief

ondertussen dag 68, word er een beetje moedeloos van.
    Ben wel vorige week 2 dagen bruin bloed verloren met 2 keer licht rood verlies.
    Heb nog geen test gedaan, ben namelijk bang voor negatief.
    En mijn man wil dat nog niet, omdat hij denkt dat het door ontpillen komt.

3. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Tjonge wat herkenbaar! ik zit nu rond 60dagen. word er echt stapelgek van. in 2008 stopte ik na 15jaar met de pil, niks aan de hand in ronde 2 zwanger en 1 cyclus 28dgn gehad. helaas mk gehad waarna 8wk cyclus volgde. daarna zwanger en in sept bevallen van onze prachtige dochter. nu ik Juli gestopt met de pil en wachten wachten. 2 testen gedaan en allebei nega. ik heb gehoord van m'n huisarts dat ontpillen wel 3 tot 6 mnd kan duren maar ik ken dit helemaal niet en haal allerlei enge dingen in m'n hoofd zoals overgang en weet ik wat allemaal . ook als ik hier iets over pcos ofzo lees. omdat ik een chronische darmontsteking heb en mijn gezondheid me vaker in de steek laat word ik hier heel onzeker van. enigszins wil ik woorden dokter onthouden van 3 tot 6 mnd ontpillen is normaal maar word toch onzeker. kan je na een zwangerschap ook ineens zoiets als pcos krijgen of zou het echt ontpillen zijn? heb beetje bollinkje bij onderbuik, heb ik vaak als ik ongi word en ongikrampjes. . help!

4. Anne26

Anne26 Bekend lid

Sep 8, 2011
    697
    0
    16
    Female
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    Hallo allemaal,
    Ik ben helemaal nieuw hier op dit forum en ik weet dus ook niet precies hoe alles hier werkt. Toch wil ik graag wat kwijt. 5 oktober ga ik beginnen met clomid en ik vind het erg spannend. Bij mij is ontdekt dat ik PCO syndroom heb. Ik ben in november 2010 gestopt met de pil en sindsdien gewoon helemaal niet meer ongesteld geweest. Ik maak me hier best zorgen om, heb nog nergens gelezen dat iemand anders dit ook heeft gehad. Gewoon geen cyclus!! Ik wil zo graag zwanger worden .. Erg frustrerend allemaal ..

Iedereen heel veel succes met zwanger worden.

Liefs, Anne

5. milolove

milolove Actief lid

Aug 18, 2008
    320
    0
    0
    Ik zit inmiddels al weer op 93 dagen ..... zucht.....:x

6. Zussie

Zussie VIP lid

Mar 10, 2011
    5,963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hee meiden!

Bij mij is vandaag PCO geconstateerd.
    Ben december vorig jaar gestopt met de pil. Had steeds cyclussen van tussen de 40 en 50 dagen.
    Vanaf juni ben ik het spoor helemaal kwijt, steeds tussentijds bloedverlies, heb getempt maar werd daar ook niet wijzer van.
    Vandaag heeft de gyn een inwendige echo gemaakt, en daar was een prachtige kralenkrans op te zien.... helaas.
    Wacht nu op de uitslagen van de hormonen, en over 3 weken gaan we een verder plan maken.

Vind het heel frustrerend.... ik wil gewoon weten wanneer ik mijn vruchtbare dagen heb of wanneer ik ongi wordt, nu weet ik niks... Maarja, we zien wel!

Volgens mij is een afwijkende echo wel voorwaarde voor PCO. Overigens heeft de huisarts eerder een uitwendige echo bij me gemaakt en die zei dat alles goed was, dat ik geen cystes in mijn eierstokken had, wat nu dus wel zo blijkt te zijn!

Ik ben verder alles behalve het prototype PCO-klant :p ik heb ondergewicht en ben nou niet bepaald behaard ;)

7. Marley

Marley Bekend lid

Jun 2, 2011
    598
    37
    28
    Ik zit op dag 97 nu.. echt om verdrietig van te worden... Pfff..

8. 85Eva

85Eva Actief lid

Aug 31, 2011
    359
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Noord-Holland
    Jeetje, stertke! Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!

9. annevangeelkerk

Aug 8, 2011
    5
    0
    0
    Hoi Helma,

ook ik heb een lange cyclus.
    Ik (31)ben sinds september 2010 gestopt met de pil en mijn langste cyclus was 149 dagen dus dat is veels te lang natuurlijk.
    Ik zit nu op een cyclus tussen de 42 en 56 dagen.
    Eind september 2011 hebben mijn vriend en ik een afspraak staan bij de gyneacoloog voor een gesprek.
    Ik hoop zelf dat we hierdoor meer duidelijkheid krijgen want voor mijn gevoel wordt iedereen in mijn omgeving zwanger behalve ik en dat is wel eens frustrerend.
    Gr,
    Anne.

10. kelly001

kelly001 Bekend lid

Jan 10, 2011
    592
    18
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Ik zit nu ook op dag 90 en nog steeds niet ongesteld wordt er ook gek van.

11. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hier dag 94, morgen een afspraak met de huisarts, ben benieuwd!

12. Marley

Marley Bekend lid

Jun 2, 2011
    598
    37
    28
    Spannend Linda! Laat je weten hoe het ging? Ik heb vorige week de huisarts gebeld. Moest van de week naar het ziekenhuis, kijken of ik toch niet zwanger ben (denk het niet). Krijg vandaag de uitslag en anders ga ik ook een gesprek aanvragen.

13. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Hoi meiden,

Klopt het dat de meeste voor een 1e kindje bezig zijn?
    Mijn verhaal is dat ik in 2008 stopte met de pil, een cyclus had van 28 dagen en daarna meteen zwanger was. Helaas een mk bij ongeveer 8 weken.. en na m'n mk een cyclus van 8 weken (wat normaal is na een mk) en daarna weer meteen zwanger. In sept 09 bevallen van onze mooie dochter en daarna aan de pil gegaan.
    In juli gestopt met de pil en nu zit ik op dag 61. Wilde eerst een ongi afwachten dus veilig gedaan en toen ik na dag 35 nog niet ongi was, gestopt met veilig doen zeg maar! Nu nog steeds niks, 2 testen gedaan .. nega maar dat gevoel had ik wel al.

Vind het zo raar dat ik na 15 jaar pil stoppen meteen een cyclus had van 28 dagen en nu na 2 jaar pil slikken (na bevallen dochter in 09) zit ik ineens op dag 61! Zou dit echt ontpillen zijn, mogelijk wat cyclussen overslaan? Herkent iemand dit die ook voor een 2e bezig is??

14. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

Apr 11, 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik jullie een hart onder de riem steken???

Ik heb lange cyclussen (zie onderschrift) door PCO en tot mijn grote verbazing blijk ik nu zwanger. Ik moet de eisprong ongeveer 11 of 12 weken na mijn laatste menstruatie hebben gehad. Te bizar voor woorden, maar ik ben nu wel zwanger.

Dus het kan!

Bovendien stond ik op het punt met clomidpilletjes te beginnen, zodra ik ongesteld zou worden, maar omdat ik dat maar niet werd (na duphaston slikken) is er maandag een echo gemaakt en daar was duidelijk een vruchtzakje zichtbaar.

Veel succes voor jullie allemaal, en ik hoop dat jullie net zo'n leuke verrassing mogen tegenkomen als ik! ;)

Groetjes,
    Elmo

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Elmo super gefeliciteerd! Dit soort berichten geeft weer moed :)

16. Zussie

Zussie VIP lid

Mar 10, 2011
    5,963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Elmo, super gefeliciteerd!
    Dat geeft inderdaad moed, het kan toch gewoon!

17. milolove

milolove Actief lid

Aug 18, 2008
    320
    0
    0
    Wow Elmo, wat fantastisch! Gefeliciteerd!

Als ik dat lees krijg ik weer testdrang...

Inkie, wij gaan ook voor een tweede en heb na de eerste maar een jaartje de pil geslikt en ben net zo langzaam als toen ik voor het eerst stopte...helaas...
    Had toch gehoopt dat het ontpillen nu wel sneller zou gaan omdat ik maar kort geslikt heb. Wel vreemd dat je bij de vorige gewoon een normale cyclus kreeg en nu niet.
    Dat zo´n klein pilletje zo´n impact kan hebben ...BAH!!!

18. Zussie

Zussie VIP lid

Mar 10, 2011
    5,963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Marley, hoe is het gegaan vandaag? Hoe was de uitslag?

19. wendypas

wendypas Actief lid

May 5, 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit op dag 105, en nog steeds niks te zien... Ik begrijp jullie helemaal....:(

20. Marley

Marley Bekend lid

Jun 2, 2011
    598
    37
    28
    Uitslag was negatief, had ik eigenlijk ook wel verwacht. Ik heb woensdag een afspraak staan met de huisarts.. best spannend. Ben benieuwd wat hij adviseert. Ik hoop op een doorverwijzing eigenlijk.

Elmo, jij geeft me hoop! Er is eerst een eisprong nodig dan mensturatie, dus zolang die er niet is.

Linda wat zei jou huisarts??

Share This Page