Zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sitalita, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Dag meiden,

in november dolblij met onze positieve zwangerschapstest!
    Helaas 8 dec een echo gehad, waarbij er al twijfel was of het helemaal goed zat.. Zou toen 7 weken moeten zijn, maar er was geen hartje te zien. Het leek erop of de innesteling niet plaats had gevonden.. De dag erna begon ik met bloedverlies, en 12 december heb ik duidelijk het kindje verloren. 15 dec weer een echo gehad ter controle, en mijn baarmoeder was mooi schoon en het bloeden gestopt.

Nu willen we graag direct weer gaan voor ons volgende kindje.
    Ik heb sinds 1 a 2 dagen nu wat krampjes, alsof ik mijn eisprong heb. Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan om te kijken of de hcg uit mijn lichaam is en de test was spierwit. Zou het kunnen dat ik nu mijn eisprong heb?

En zijn er meiden die in hetzelfde schuitje zitten of hebben meegemaakt?

2. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Wat vervelend dat je een mk hebt gehad. Sterkte...

Het kan inderdaad zijn dat je eisprong er weer aankomt. Gewoon vanaf nu om de dag klussen om je ei niet te missen.
    Het kan ook zijn dat je cyclus van slag is en het wat langer duurt. Het groeien van de ei geeft vaak ook krampjes en pijntjes.

Bij mij was mn cyclus vrijwel weer normaal elke keer. En na 2 mk en 1 bbz ligt er nu een heerlijk manneke boven te slapen!

Succes!

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Als eerst veel sterkte! Het is niet niks, dus neem de tijd om het een plaatsje te geven..

Het zou indd goed kunnen dat je eis er weer aan komt.
    Zoals mijn voorgangster al zegt; om de dag klussen zodat je je ei niet mist. Maar het kan indd ook goed zijn dat je cyclus nog even van slag zou zijn en deze wat langer of korter duurt.

Na mijn eerste miskraam had ik op dag 30 weer een ei. En in de ronde daarna was ik weer zwanger.. Helaas ging ook dat fout en gaan we nu de 5e ronde weer in.. Vanmorgen een test gedaan en die was negatief! Het kan dus heel snel gaan of even duren. Mijn cyclus is deze maand voor het eerst ook weer wat regelmatig.. Zoals het er naar uit ziet heb ik morgen mijn NOD en dat betekend dat mijn cycli zelfs een dag korter is dan normaal.

4. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Hoi,
    Ik heb net dezelfde situatie voor als jij!!!

op 3 december heb ik een miskraam gehad op 4 weken zwangerschap. Op 6 december op controle geweest bij VK en toen zagen ze dat alles opnieuw 'schoon' is en dat er al opnieuw een eitje klaar zat om te springen.

Volgens mij heb ik mijn eisprong ongeveer 10 dagen na mijn miskraam gehad... en dat kan... je cyclus is in de war door de miskraam....

Als mijn cyclus helemaal normaal verloopt zou ik op 3 jan ongi worden (hopelijk van niet) maar ondertussen al een licht positieve test gehad!!!

het beste is om de dag te klussen en als je je ei echt niet wilt missen, moet je dit een tijdje 'volhouden'...

succes lieverd!

5. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ik heb ook hetzelfde...
    Op 10 dec. echo gehad en daar was niks op te zien, zelfde dag vruchtzakje verloren en gaan bloeden. 14 dec. echo gehad en alles was schoon. Ik was 7 weken zwanger....
    Rond 20 dec. eisprong gehad, flink geklust die dagen.

Nu sinds 2 dagen ongi achtig gevoel in me buik en rug, vaker plassen, borsten zijn soms iets pijnlijk, en begin sneller moe te worden... wachten duurt dan lang!

Sterkte en succes!!

6. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Bedankt voor de reacties.
    Het heeft al een plekje gekregen inmiddels, nog wel moeilijk op z'n tijd, maar we willen geen maanden wachten. We krijgen ons kindje er niet mee terug om te wachten en de volgende zwangerschap vervangt het kindje ook niet.

Ik heb 12 december het kindje verloren, zit dus nu 17 dagen na de miskraam. Gisteren en vandaag had ik een paar druppels bloed met afvegen. En las iets over een ovulatiebloeding.. Iemand hier ervaring mee?
    Het voelt namelijk wel alsof ik mn eisprong heb. :) Als gister mn eitje is gesprongen, klopt dit wel met de cycli die ik hiervoor had. 2 weken later op donderdag had ik altijd mijn menstruatie, dus dan klopt het precies.

Hoe moet je trouwens rekenen, vanaf het verliezen van het vruchtje, of vanaf de bloeding? De bloeding begon namelijk al op 9 december.
    Ik heb nu gerekend vanaf dat de bloeding totaal is gestopt, dus 15 december. Heb het voor mezelf extra ruim aan gehouden, maar weet niet wat normaal is?

7. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Dat durf ik je niet te zeggen... Bij mij begon licht bloedverlies namelijk al een week eerder, voordat ik het vruchtje verloor...

8. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Super Mummy, bedankt voor je reactie. Ik heb ook geen idee.
    Denk dat er toch niet veel anders op zit dan afwachten,..

9. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    HopeSept, weet je zeker dat de licht positieve test die je hebt gehad, niet is van de hcg in je lichaam nog van de miskraam?
    Ik heb zelf eergisteren een zwangerschapstest gedaan om te kijken of alle hcg weg is, zodat ik zeker weet dat het dan positief is van een nieuwe zwangerschap, mocht het deze maand raak zijn.

10. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Sitalita. Ik heb in oktober een kindje verloren met 18 weken zwangerschap, was dus veel verder dan jou en had 'netjes' 14 dagen later een ei... Het kan dus prima! Succes met klussen :D.

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Hannah, fijn om te horen! Ben benieuwd hoe het gaat. ;)

12. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

We wachten het idd maar gewoon af!! :)

13. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Ik weet het héél zeker want ik heb na mijn miskraam enkele testen gedaan en die waren WIT... dus het hcg was al uit mijn urine

14. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Oeh, spannend! dus 3 januari is je nod ongeveer?
    Ben benieuwd...

15. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Hier precies t zelfde, 18 nov een posi test en op 6 dec begonnen met bloeden en op 10 dec t vruchtje verloren. Daarna op 12 dec een echo gehad en mn bm was alweer schoon. Op 15 dec een test gedaan en die was omowit
    Volgens FF heb ik op dag 14 (18 dec) alweer een ei gehad, maar ik vind mn temp nog erg laag voor de periode na mn ei.
    Dus ik wacht t maar af...

@hannah; wat een verdriet

@hopeSept; ow spannend zeg!

16. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ik heb pas vrij laat een test gedaan... dus weet niet hoe lang het hcg al uit mijn lichaam is. Ik vermoed al wel wat langer. Heb wat dat betreft aardig wat vertrouwen in mijn lichaam, ook vanwege de regelmatige cyclus die ik altijd heb gehad. We zullen zien.

Schrik er trouwens best van dat er toch zoveel zijn die ook deze maand een miskraam hebben gehad..

17. 0o0sabbie0o0

26 sep 2008
    95
    1
    8
    kassiere/medewerker binnenbeplanting/decoratie (tu
    Den Helder
    Sterkte met je miskraam, ik heb op 3 december ook een miskraam gehad, 16 dec geklust en de 17e weer me ei gevoelt, en 2 dagen geleden weer positief getest, ik ben dus meteen de ronde erna opnieuw zwanger geraakt.

18. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Wat worden er veel snel weer zwanger! Ik duim ook voor jou sitalita!

19. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Wow.... fantastisch zeg!!!! wij hebben twee weken constant geklust... dus ik zou het héél raar vinden dat ik niet zwanger ben...

20. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ik heb ook een miskraam gehad, 10 december, maar ik had pas 27 dec een witte test. Ik heb dus ook echt geen idee wanneer nu mijn eisprong zou moeten zijn.
    Ik vraag me ook af vanaf wanneer ik moet rekenen, van het verliezen van het vruchtje of vanaf de negatieve zwangerschapstest??

Er zijn er veel die meteen weer zwanger zijn, dat geeft moed!!!

Deel Deze Pagina