hoi allemaal, ik heb weer het volgende probleem. een tijdje geleden heb ik hier ok een berichtje neergezet. mijn collega is 6 weken geleden overspannen naar huis gegaan mede vanwege de spanningen op ons werk. ik zat toen 3 weken alleen van 8.00 tot 17.30. met een half uur pauze. op een gegeven moment aangegeven dat ik het niet meer volhield omdat ik smiddags pijn in mijn benen kreeg. toen is er besloten dat ik elke dag om half 4 naar huis mocht. nu heb ik net een gesprek gehad met PZ en hij heeft me verteld dat ik best eerder naar huis mag maar wel minder betaald krijg dan. daar ben ik het dus niet mee eens,omdat ik me over die uren ziek wou melden. ik weet niet wat ik moet doen,ik wil echt niet meer hele dagen werken want dat trek ik niet,maar als ik minder betaald krijg ga ik gewoon minder verdienen terwijl ik het geld nu hard nodig heb. (ik ben 32 weken zwanger). PZ heeft mij wel verteld dat ik me morgenochtend wel ziek kan melden dan neemt de ARBO wel contact met me op en kan erover gesproken worden. dus help wat moet ik doen?
Hoi, Ik denk dat je het beste contact op kan nemen met de Arbo, hun de situatie uitleggen en aangeven dat je bijvoorbeeld halve dagen wilt werken en halve dagen in de ziektewet wilt. Hoop dat het gaat lukken. Succes
Ziek is ziek... dus ik zou niet accoord gaan met minder werken = minder salaris. Gewoon ff arbo bellen als het echt niet meer gaat!
ik heb geen andere keus dan me morgenochtend ziek melden,dan neemt de arbo arts contact met me op en gaan ze verder kijken. dus doe ik dat maar...
Hoi, Minder werken = minder salaris zou ik ook zeker niet accepteren. Niet alleen omdat je het geld nu nog goed kan gebruiken, maar je uitkering tijdens je verlof is gelijk aan je laatstverdiende salaris. Dat betekend dus automatisch dat ook je uitkering omlaag gaat als je ermee accoord gaat. Inderdaad; ziekmelden en met de Arbo-arts bekijken hoe en wat. Hij moet een plan van aanpak opstellen en dit bespreken jij en je werkgever dan weer. Het werk dat je nog wel kan verrichten is dan op therapeutische basis terwijl je nog gewoon je volledige salaris geniet. Je wordt voor een bepaald percentage ziekgemeld en het overige werk je gewoon... Succes ermee!
idd gewoon ziekmelden! Geen genoegen nemen met minder werken is minder betalen hoor! De meeste bedrijfsartsen van de ARBO zijn redelijk tegenover de zwangere vrouw, dus gewoon ziekmelden. Succes meid!
direct arbo inschakelen. het is zwangerschapsgerelateerd dus daarom zullen ze er waarschijnlijk niet al te moeilijk over doen. veel succes want dit kan echt niet! joyce
Ziek is ziek hoor. Als je ziek bent kunnen ze je niet dwingen om minder te werken dus minder te verdienen. Gewoon ziekmelden, maar ik zou ook vandaag even zelf contact opnemen met de arbo-arts. Als pz nu had geklaagd dat ze geen vervanging kunnen vinden, snap ik het wel enigszins (maar vind nog steeds niet terecht), maar om alleen over geld te klagen... het gedeelte waarover jij ziek bent krijgen ze gewoon vergoed via het uwv... (klik hier voor uwv-info) Sterkte!
zo ik heb me vanochtend ziek gemeld,pz had gelijk een afspraak gemaakt bij de bedrijfsarts. Ben daarvoor langs de dokter geweest en doorverwezen naar de fysio. de bedrijfsarts vond het belachelijk dat mijn werkgever me niet door wou betalen. aangezien de klachten zwangerschapsgerelateerd zijn hoort mijn baas dat aan te geven bij het UWV gak. en dan betaald het gak aan mijn baas en mijn baas alles aan mij. ook is er besloten dat ik nog maar voor 50% hoef te werken. dus van 8.00 tot 12.00 uur. dus eind goed al goed! ik ben tevreden!
Hartstikke fijn zeg! Gelukkig is het goed gekomen. Sterkte met de rest van je zwangerschap en ik hoop dat de fysio je kan helpen met je klachten. En nu lekker uitrusten in de tijd die je 'lekker' niet hoeft te werken!