Hoi dames, Wij zijn aan het rond kijken voor een fietsje met zijwieltjes voor onze dochter. Ze is nu ongeveer 106 cm, dus erg lang voor haar leeftijd. Wat voor maat fiets (16 inch?) heeft jullie kind van die lengte? We gaan binnenkort eens een keer kijken in een fietsenwinkel, maar als ik nu de juiste maat weet, dan kan ik me al een beetje oriënteren op internet. Alvast bedankt!
Ja ik zou gaan voor of de 14 of de 16 inch als ze zo groot is. Onze dochter heeft nu eerst nog de 16 inch en is 110 ongeveer ( ze is wel al 5 jaar)
Ik zou dan inderdaad voor een 16 inch gaan. Het schijnt dat ze daar toch gemakkelijker op fietsen, en de eerste tijd zal het toch met zijwieltjes gaan. Ik heb een klein meisje (91 cm) en zij krijgt een 12 inch fietsje (waarbij ze zelfs nog niet met haar voeten op de grond kan!). Als ze iets groter was geweest was ik wel voor 16 inch gegaan.
en als je je dan toch gaat orienteren op internet.. kun je deze ook wel even lezen Ouders Online - Produkt-informatie: kinderfietsen
ik zou voor de 16 inch gaan ik heb ook een lange dochter, en ook begonnen met een 16 inch. ben superblij dat ik dat gedaan heb, want ze was er alsnog heel snel uitgegroeid
Dan zou ik ook voor een 16inch gaan. Dochter is nu 103cm en heeft een 12inch. Voor nu nog net prima, vooral met leren fietsen (voeten plat op grond). Maar ze zal er niet heel lang meer mee kunnen. Sint/kerst of dr verjaardag zal dr wel een groter exemplaar komen.
16" mijn dochter is 1 meter en heeft ook een 16". Kan niet met de voeten bij de grond daarvoor moet ze de 12" hebben. Maar om lekker mee te fietsen heeft ze een 16".
Hangt ook een beetje van de verhouding af, mijn jochie heeft een lang bovenlijf en kortere benen. Hij heeft zijn 16" gekregen toen hij 4 werd en 105cm was, maar zijn broekmaat was toen 92/98, (shirts 110). Dus als jou meisje ook qua beenlengte in 98 past, dan zou ik zeker voor een 16 inch gaan.
Bedankt voor jullie reacties Het enige waar ik een beetje mee zit bij een 16 inch fietsje, is of ze wel met haar voeten bij de grond kan. Als dat niet het geval is, vraag ik me af of ze het niet eng vindt (zo'n held is het over het algemeen niet ). Maar dat zal natuurlijk goed te zien zijn als we naar de fietsenwinkel gaan. @ Deepfreeze, mijn dochter heeft juist erg lange benen in verhouding, dus wat dat betreft zou ze dan denk ik ook eerder een 16 inch fietsje moeten hebben.
Om te leren fietsen zonder zijwielen moet ze wel met haar voeten goed bij de grond kunnen. Maar denk dat dat wel moet lukken met het zadel op de laagste stand..
Wij hebben ons laten informeren bij de fietsenwinkel en even 12'' en 16'' met elkaar vergeleken (hadden geen 14'') en toch voor de 12 gegaan, ze is nu ongeveer 100 cm maar heeft moeite genoeg om de trappers te gebruiken en het zitje en stuur kunnen nog wat omhoog, dus voor haar is het prima om mee te leren fietsen. Een 16'' is dan meteen echt zo groot.
Sam kreeg toen hij 3 werd een 16 inch fiets, was ongeveer even lang als jouw meisje. Gewoon met zijwieltjes begonnen, maand of 10 later weer eraf gehaald. Ging prima.
Onze zoon is ongeveer 110 cm lang, en zijn 14 inch fiets is net goed voor hem; hij kan redelijk met z'n voeten bij de grond maar niet plat. Hij heeft relatief wat korte benen. Een 16 inch fiets zou veel te hoog voor hem zijn. Kun je niet gewoon met haar naar een fietsenwinkel en passen? Of even proefzitten bij een vriendje of vriendinnetje?
We gaan sowieso binnenkort eens passen bij een fietsenwinkel, maar ik wilde van te voren op internet kijken wat er zoal te krijgen is, vandaar mijn vraag over de maat. Maar blijkbaar is het toch beter om eerst naar de fietsenwinkel te gaan zodat we kunnen zien hoe ze op de verschillende maten zit.
Ik zou gaan voor een 14 inch... 12 inch is wel erg klein maar ze moet nog goed leren fietsen en dan is goed met je voeten bij de grond kunnen wel erg fijn. Ik denk dat ze met 14 inch uit de voeten moet kunnen. 16 inch is te groot.
Mijn zoon was met 2 jaar en 2 maanden 1m05 lang en kreeg met zijn 3de verjaardag een fiets. Hij was met zijn 3de verjaardag 1m12 en bijna 28 kilo,ook met lange benen. Toen moest ik eigenlijk maat 18 inch hebben en had een 16 inch gekocht,helaas te klein dus want met 4 jaar paste hij al niet meer,was op dat moment al 1m24. Nu zit ik met een dillema,hij word in aug pas 5 en is 1m32 lang,weet ook niet welke maat fiets ik moet nemen