Lange en onregelmatige cyclus, bang voor pcos

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mroz, 16 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nerdygirl123

nerdygirl123 Actief lid

20 jun 2014
    295
    60
    28
    Vervelend zeg.. bij mij duurde het ontpillen 3 jaar (was toen jong en wilde destijds gelukkig niet zwanger worden, maar van de hormonen af).

Cycli van langer dan 42 dagen of korter dan 21 zijn vaak zonder ovulatie..
    Kan goed ontpillen zijn, maar kan ook geen kwaad om naar de huisarts te gaan denk ik. Al is het maar om te weten waar je aan toe bent; mss nog even het ontpillen aankijken of toch verder onderzoek.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als zelfs huisartsen en fertiliteitsartsen zeggen dat het bestaat, zou er toch een kern van waarheid in moeten zitten toch?
    Waarom zou een huisarts anders namelijk zeggen dat je na anticonceptiestop het eerst een jaar zelf moet proberen alvorens je wordt doorverwezen naar een gynaecoloog?!? Dat heeft hier dus ook mee te maken!

3. mroz

mroz Bekend lid

11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Dat is waar ja, er zal tenminste een kern van waarheid in zitten.

4. nerdygirl123

nerdygirl123 Actief lid

20 jun 2014
    295
    60
    28
    Dát heeft toch niet perse met ontpillen te maken? Maar met het feit dat >90% van de vrouwen binnen een jaar spontaan zwanger zijn (ook de vrouwen die geen AC gebruikten, moeten eerst een jaar proberen).
    Gyn heeft wel wat beters te doen dan vrouwen die 'gewoon ongeduldig zijn' onnodig te onderzoeken/behandelen (no offence ;)). Dat zou een te grote groep worden, als je daar geen lijn in trekt..

Maar goed, de een heeft wel last van ontpillen en de ander niet. Weet niet of de huisarts daarin iets kan doen, om het proces te versnellen..
    Ik lees hier ook over olien (teunisbloem e.d.) om je cyclus te normaliseren.. Dat al eens geprobeerd?

Verder.. als je idd een MK gehad zou hebben (die 16 dagen), dan kan ook dat weer je cyclus tijdelijk in de war hebben geschopt..

5. mroz

mroz Bekend lid

11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest. Hij zei eigenlijk behalve dat hij me naar de gynaecoloog doorstuurt. Hij adviseerde me in de tussentijd (wachttijd van ongeveer 1 maand) niet meer te temperaturen of ovulatietesten te gebruiken. Ben nu na 47 dagen ook nog niet ongesteld, dus kan nu sowieso niks.

Het doet nu gewoon heel erg pijn dat het nodig is. Dat het nu niet lukt om een kindje te krijgen zonder hulp, dat je lijf dat nu niet kan. Hopelijk komt het uiteindelijk goed.

6. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Het kan natuurlijk dat je gewoon nog aan t ontpillen bent. Het kan dus heel goed zijn dat de gyn je ook niet verder kan helpen en je voorlopig naar huis stuurt. Ik zie dat je net 6 rondes hebt gehad.

Ik snap enerzijds je gevoel. Na 6 maanden van onregelmatige cyclussen maakte ik me ook zorgen. Ik ben toendertijd ook bij de gyn geweest en ik werd naar huis gestuurd. Ontpillen werd me gezegd. Ik moest mijn lichaam de tijd geven om weer de draad op te pakken.

Na 1 jaar was ik nog niet zwanger. Weer onderzoeken. Uitslag: onverklaarbaar vermindert vruchtbaar. Maart vorig jaar, na 15 maanden van proberen, eindelijk zwanger.

Wat ik hiermee wil zeggen is, heb wat geduld. Je hebt al een kindje, dus je weet dat je lichaam het kan.

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.955
    33.631
    113
    Hè wat naar. Het hoeft bij jou niet zo te zijn hoor, maar ik had PCOS en was ook te zwaar. Na afvallen was het verdwenen en ook zwanger geraakt. Nu voor de tweede keer zwanger. Na geboorte eerste snel weer op gewicht. Hoeveel te zwaar ben je?

8. mroz

mroz Bekend lid

11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben 162 en weeg nu 81 kilo, ben al iets kwijt. Ik wil iig naar een BMI van een stukje onder de 30.

9. mroz

mroz Bekend lid

11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Wat overigens erg apart is, is dat ik vorige week een dag of 4 achter elkaar opvallend veel helder rekbaar slijm verloor, vanaf dag 42 van mn cyclus. Nu heb ik de afgelopen week toch gecheckt hoe mn temperatuur was en het valt me op dat die hoger ligt dan aan het begin van de cyclus en een stuk stabieler. Wie weet heb ik dus toch een hele late eisprong ofzo... Nu dag 50 en nog niet ongesteld, we gaan het zien over anderhalve week ofzo.

Deel Deze Pagina