Hoever ga jij voor een positieve test?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MoniqueA, 4 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Hello ladies,

Ik was even benieuwd hoeveel jullie bereid zijn om te doen voor een zwangerschap, ook als niet bewezen is of het helpt.

Ik zelf vind dat ik best ver ga, mijn vriend zegt dat eigenlijk ook best vaak :). Zo wil ik mijn lichaam zo gezond mogelijk maken en gebruik ik 3 maal daags;

- visolie capsules
    - zink tabletten
    - foliumzuur
    - vit. c en d tabletten
    - chlorella om te ontpillen (ik mee te hebben gelezen dat je er mee moet stoppen als het onbeschermd knuffelen begint)
    - eet ik super gezond, mager, veel vis en groente en ben ik in een rustig tempo aan het afvallen naar een gezond BMI.

Strakjes als we voor het echte werk gaan hebben we afgesproken rond mijn ei om de dag te knuffelen. En ook mijn vriend gebruikt momenteel foliumzuur en zink (blijkbaar goed voor zijn kwaliteit zwemmers)

Hoever gaan jullie eigenlijk voor een positieve test?

2. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik al die dingen niet gedaan heb hoor. Ik slikte uiteraard wel foliumzuur, maar verder heb ik gewoon de natuur zn werk laten doen.
    Ik hoop voor je dat al die middeltjes iets voor je doen.

3. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Ik start 1 december met de gewone foliumzuur tabletjes. Verder heb ik gelezen dat tarwekiemolie ook schijnt te helpen, maar dan pas na je eisprong omdat het anders je cyclus langer maakt. Dus die heb ik ook gehaald. Ik rook niet en drink nauwelijks alcohol, af en toe een wijntje maar daar zal ik dan ook meer mee opletten. Verder... te veel zout schijnt niet goed te zijn, dus de zoute popcorn zal een tijdje in de kast moeten blijven.

Verder heb ik besloten om geen ovulatietesten te halen totdat we een half jaar bezig zijn. En om pas te testen als mijn NOD geweest is en ik niet ongesteld ben geworden. En als die dan positief is, ga ik daarna niet meer testen.

En ja, ik roep dat nu heel hard. De kans zit er in dat ik dat toch allemaal gaan doen... maar voor nu denk ik er dus zo over :)

4. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Zo denk ik er ook over Marieke. Maar misschien zeg ik dat nu omdat we nog niet serieus bezig zijn. Ik weet niet of ik het volhoudt als het zover is dat ik mag testen of met ovulatietesten bezig mag zijn.
    Ik weet van de vorige zwangerschap nog dat mij dat toen niet gelukt is zeg maar.

Eigenlijk is het ook om die reden dat ik het nu anders wil doen. Ik vond dat zo een frustrerende tijd en hoeveel ik ook test...de tijd gaat er niet sneller door helaas. :(

5. Loenie

Loenie Actief lid

27 okt 2014
    479
    0
    16
    Ik slik foliumzuur, ben gestopt met roken, drink geen alcohol meer, eet voldoende groente en fruit (maar dat deed ik al) en heb regelmatig seks (deed ik ook al:D)

6. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    hahaha dat laatste is ook wel cruciaal hahahaha

7. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Ik slik foliumzuur, en vitamine d
    Drink geen alcohol maar dat doe ik sowieso al niet,
    Heb ovulatietesten, en check mn cervixslijm
    En heb het natuurlijk gezellig anders lukt het sowieso niet:D:p

8. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Bij de vorige zwangerschap ben ik begin juni begonnen met temperaturen. Toen bleek ik in juli dus zwanger te zijn. Ik had het aan de oplopend temperatuur al gezien, dus het tweede streepje op de test was geen verrassing. Ik heb toen twee testen gedaan, omdat mijn partner een plusje wilde zien. Oke, prima haha.

Deze ronde heb ik een andere partner :) die dit kindje net zo graag wil als ik (dat was de vorige keer helaas een beetje anders). Toevallig hebben we gisteravond in bed een hele tijd liggen praten (of ja, ik praat - hij luistert) over ovulatietesten en zw.testen voordat je ongesteld word. En ik heb hem de opdracht gegeven om mij hierin gas tegen te geven als we merken dat ik ga doordraven.. heel erg maar die neiging heb ik wel eens.

En als je gaat testen voor je NOD kan je jezelf alleen maar teleurstellen. En als je na een positieve test blijft testen en de streepjes worden minder donker, en het zou mis gaan... dat wil je toch niet aan zien komen? Als ik naar mezelf kijk. Als het mis gaat... zwaar klote natuurlijk, maar dan liever als 'verrassing' dan als iets dat ik heb aan zien komen.

En ja, veel seks hebben we toch al haha ;) dus dat zal geen probleem worden. Het om de dag verhaal, zal lastiger worden :p

9. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik slik alleen foliumzuur.
    Ik rookte al een x aantal jaar niet meer en ik dronk wel eens wat alcohol maar niet veel.
    Vorige week gezellig avondje gehad met vrienden en heb toen 2 glaasjes op. Maar dat was nog voor mijn ovulatie.

Verder doe ik geen extra dingen.
    Ja ik let op mijn eten maar verder echt niks.

Al die dingen die jij noemt kunnen later nog wel als het niet lukt.

10. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Hahaha Marieke, zo gaat dat bij ons ook meestal. Ik praat en hij luistert. Maar wel fijn dat je er zo goed over kunt praten. Wij doen dat ook, alhoewel mijn vriend me dit weekend heeft afgeremd. Soms ga ik zover door dat ik het zelf niet meer in de gaten heb. Het ergste is dat we pas in januari voor het echie gaan proberen. Maar ik bedacht me al wel vast te kunnen stoppen met de pil en mijn lichaam gezond te krijgen. Mijn vriend zegt dat ik hierin ook doordraaf. Als het aan mij ligt zou ik al begonnen zijn aan een kinderkamer whaha :D afremmen en rustig aan doen lijkt niet echt voor te komen in mijn woordenboek.

Maar je hebt ook gelijk hoor, dat testen wil niet altijd iets zeggen. En dan kun je jezelf alleen maar gek maken en de natuur heb je natuurlijk toch niet in de hand. Ik heb helaas ook al teveel mk gehad dus het controleren werkt toch niet....

11. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier ruim op tijd begonnen met foliumzuur (1,5 maand van tevoren) en iets gezonder gaan eten. Verder niet heel veel gelaten of geslikt, ik zou mezelf daar helemaal gek mee maken. Het zijn uitzonderingen waarbij het in de eerste maanden meteen raak is (hoop natuurlijk bij jullie wel ;)) en als je dan maandenlang alles gaat laten staan, wordt de druk wel erg hoog!
    Ik dronk ook regelmatig een wijntje, maar dan gewoon wat minder dan normaal en tussen eisprong en menstruatie twee weken niet. Ik heb wel ovulatietesten gebruikt na een aantal maanden omdat ik vrij lange cyclussen heb en de seks wel een klein beetje gepland moest worden soms ;) . Het haalde bij mij juist onzekerheid weg, vandaar die testen.

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Eerlijk gezegd heb ik helemaal niks gedaan behalve natuurlijk Foliumzuur slikken.
    Heb gewoon steevast doorgerookt (40 peuken per dag) en ook niet super vaak geklust, alleen rond een positieve ovulatietest.

Ik denk zeker wel dat sommige dingen kunnen helpen maar je moet ook gewoon geluk hebben.

13. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik slik alleen foliumzuur, verder heb ik niets aangpeast aan mijn dieet/levenswijze. Drinken/roken doe ik toch al niet :)

14. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Dan kan ik het me helemaal voorstellen! Dan zou ik ook zeker die testen gaan gebruiken. Wie weet....ooit :)

15. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    De dingen die ik gedaan heb voor deze 2e zwangerschap:

*foliumzuur
    *tarwekiemolie (werkte voor mij niet, dus heb ik niet lang geslikt)
    *man slikte pillen voor betere zaadkwaliteit de laatste 3 maanden
    *Ik dronk de laatste 2 maanden vrouwenmantel thee (dit dronk ik tijdens mijn menstruatie totdat we weer konden proberen zwanger te raken, je mag het niet blijven doordrinken)
    *De laatste maand dronk ik iedere dag 2x granaatappelsap
    *en last but not least: praying ;)

16. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Ik heb ook niet heel veel extra’s gedaan. Foliumzuur geslikt vanaf de dag dat ik stopte met de pil en een beetje op mijn eten gelet. Verder gewoon regelmatig geknuffeld als we zin hadden en een keertje extra geklust rond mijn eisprong (die ik precies voelde aankomen gelukkig):cool:

Maar ik denk dat je gezonde levensstijl sowieso geen kwaad kan en dat je er super van in je vel gaat zitten! (wat dan weer bevorderlijk is voor het knuffelen):D

Edit: Was ik even vergeten maar ik heb mijn man vitamine C 1000mg gegeven, dit schijnt goed voor de bewegelijkheid van het zaad te zijn

17. Sammeke

Sammeke Actief lid

2 nov 2014
    216
    0
    0
    Ik neem al foliumzuur vanaf het begin (kinderwens). Dat is het enige.
    Ik laat wel heel veel, rook en drink niet, eet enkel gezond vegetarisch en neem geen medicatie.

18. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ivm vele miskramen slikte ik naast foliumzuur (zwangerschaps multivitamine) ook selenium, zink, magnesium, vitamine b en vitamine d.

Of het toeval is of niet, ik was toen zwanger en ben het nog steeds :D

19. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hoi Monique, je hebt het vast zelf ook al uitgezocht, maar voor de zekerheid:
    Een teveel aan vitaminen voer je normaal gesproken zelf af. Maar in de zwangerschap kan het wel kwaad om dat het teveel bij je kindje terecht kan komen. Een teveel aan zink bijvoorbeeld kan dezelfde problemen geven als een tekort aan zink en de opname van ijzer en koper verstoren.
    Ik heb zelfs ergens gelezen dat een teveel aan zink ervoor kan zorgen dat de ledematen van je kindje niet goed doorgroeien, maar ik kon het even niet terug vinden. Weet dus niet zeker of het klopt. In ieder geval: Als je voor het echie gaat, zou ik even nakijken of het wel nodig is om al die dingen te slikken. En zeker in die grote hoeveelheden!

Ik hoop voor je dat het snel zo mag zijn!

20. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    OW wauw, dat wist ik niet. Dank je wel voor de tip.

In de winkel kom ik daar natuurlijk ook niet verder mee. Zou een huisarts zulke dingen ook weten?? Misschien dan maar beter om er dan mee te stoppen inderdaad! Nogmaals bedankt!

Deel Deze Pagina