Hoi hoi, Wij willen een huis gaan kopen. En daar komt dus ook een hypotheek bij kijken We zijn al langs geweest bij verschillende hypotheekadviseurs, maar die zijn zo verdeeld als het gaat over wat voor soort hypotheek. De een zweert het bij spaar en de ander weer beleggen. We zien even door de bomen het bos niet meer en weten niet wat we moeten doen :-s Wat voor soort hypotheek hebben jullie en wat zijn hier de voordelen van? ( of misschien ooknadelen ) En hoeveel betalen jullie dan per maand? Alvast bedankt! Groetjes Mamzie
Wij hebben deels een spaarhypotheek en deels een aflossingsvrije. Begin NOOIT aan een beleggingshypotheek! Me ouders zijn daar ingetrapt. Die bieden niet wat ze beloven! Ons werd deze vorm door ALLE adviseurs afgeraden! Tip: Ga eens langs bij de hupotheker! Suc6 ermee! Liefs Marjo
Wij hebben een spaarhypotheek, de rente hebben we voor een aantal jaren vast gezet. Het voordeel hiervan is dat je precies weet wat je de komende jaren gaat betalen en aan het einde van de rit (na 30 jaar) wordt je huis in 1 x afgelost. Je kunt er ook voor kiezen om een gedeelte te laten staan aan het einde van de rit (aflossingsvrije gedeelte), zo wordt het bedrag dat je maandelijks betaalt iets lager. Waarschijnlijk krijg je 50 verschillende verhalen hier.. en zal je dus nog meer in de war zijn . Ik heb goede ervaring met de adviseur van De Hypotheker, die vertelde een duidelijk verhaal. Maar er zullen ook mensen zijn die dit helemaal niks vinden.
wij hebben ook een gedeelte spaar en een gedeelte aflossingsvrije hypotheek.... we hebben deze ook voor een geruime tijd vast gezet zodat we de eerste jaren weten waar we aan toe zijn.. Ik vond toen wij voor een hypo op pad gingen van de zomer op een gegeven moment ook ni emeer wat we moesten doen.. zoveel verschillende meningen en aanbiedingen enzo pfff... maar goed nu met deze hypo zijn we tevreden! liefss
Ook wij hebben een spaarhypotheek. Wij hebben de rente voor 10 jaar vast gezet. Kon niet langer omdat we een actie van de bank hadden met een zeer gunstige rente...
Wij hebben ook een spaarhypotheek. Velen in onze omgeving zijn echt de boot in gegaan met een beleggingshyp.
Hey! Ik las je vraag, en ik denk dat ik hier wel antwoord op kan geven. Ik ben zelf makelaar, en weet dus wel een beetje waar ik het over heb. Je leest hier van iedereen verschillende verhalen, en dat komt omdat iedereen met een andere insteek een hypotheek afsluit. Ben je iemand die voor zekerheid kiest, en daar best wel wat extra voor wil betalen? Wil je lang in het huis blijven wonen, of beoog je om binnen nu en bijvoorbeeld 10 jaar te gaan verhuizen? Dit zijn allemaal vragen waarvan de antwoorden samenhangen met jouw ideale hypotheek. Laat je goed informeren bij enkele hypotheekadviseurs, en kies vooral ook voor een product waarbij je je 'goed' voelt, en niet waarbij de maandlasten bijvoorbeeld 10 euro goedkoper zijn dan bij dat andere product. En nog even over die beleggingshypotheek: de nare verhalen die je hierover hoort, hangen samen met het feit dat mensen in het verleden beleggingshypotheken hebben afgesloten op momenten waarbij de economie op het punt van 'dalen' stond, en zoals het werkt met aandelen: als je ze koopt en de koers daalt, houd je onderaan de streep minder over. Als je nog iets wilt weten, stuur me een PB'tje, en inderdaad: je gaat hier gegarandeerd heel veel verschillende antwoorden horen! Gelukkig is namelijk niet iedereen hetzelfde! Succes!
Ik weet dat mijn ouders een belegingshypotheek hebben gehad, net voor de economie inklapte, en die hebben daar toen aardige voordelen meegehad hebben... Ik weet niet precies hoe het gaat, maar mijn ouders waren er wel toen wel tevreden over, Is onderhand wel 10 jaar geleden.
Wij hebben een spaar/beleggingshypotheek met een garantie erbij zodat we niet naast de bood piesen..hihi.. de andere helft is aflossingsvrij! Over 30 jaar moeten we dus nog de helft van de hypotheek uit eigen zak betalen of een nieuwe hypotheek afsluiten.
Wij hebben ook een spaarhypotheek, met een rente die 10 jaar vast staan. Als ik jullie was zou ik zelfs proberen het nog langer vast te zetten. Als je financieen het toelaten kun je denk ik het beste een spaarhypotheek nemen die je aan het eind van de looptijd aflost door het spaardeel. Als je zoveel niet kunt missen, kun je ook een deel aflossingsvrij doen.
Wij hebben een volledig aflossingsvrije hypotheek. We sparen daarnaast zelf om zo nu en dan wat af te lossen, dat levert ons meer voordeel op dan met een spaarhypotheek. Kwestie van goed de rentes te vergelijken.
wij dus ook! Bij ons werd het niet afgeraden hoor! Idd mijn schoonouders deden ook zo agressief over beleggen maar onze tussenpersoon en de man van de hypotheekshop vertelde dat t vroeger anders in elkaar stak dan nu
Wij hebben het grootste deel aflossingsvrij met 4,5 % voor 10 jaar vast. Een kleiner deel is spaarhypotheek met dezelfde rente. Reden is dat wij op het moment van afsluiten vrij zeker wist dat we in de toekomst meer gingen verdienen (mijn man studeerde toen nog). Ik heb vrij veel eigen geld, maar dat wilde ik toen nog niet in het huis stoppen, omdat dit niet het huis van de toekomst is. Had ik deze zekerheid niet, dan zou ik niet voor zo'n groot deel aflossingsvrij kiezen.
50% aflossingsvrij 50% spaar/beleggingshypotheek wij hebben zo min mogelijk voor aflossingsvrij gekozen. zodra je door je 30 jaar hypotheekrente aftrek heen bent ga je flink betalen en ook al is ons inkomen dan zeker weten gestegen, ik vind het niks om dat wat je meer verdient alsnog in je huis te moeten stoppen, ik doe er liever iets anders mee. de andere helft kunnen we zelf kiezen. óf sparen óf beleggen óf een combinatie hiervan. wij sparen momenteel alleen maar. beleggen is te risicovol vind ik zelf. mijn ouders hebben een groot bedrag belegd enkele jaren terug en daar is nog niet eens de helt van over. doodzonde en voor hetzelfde geld zit je dus straks alsnog met een schuld. zodra de beleggingswereld wat meer aantrekt kunnen we altijd nog (een gedeelte) gaan beleggen, ik vind dat erg prettig, zélf te alle tijden kunnen kiezen. ik moet zeggen: nonze hypotheek adviseur is ook super! hij is nu ook onze financieel adviseur en heeft al een hoop ellende opgelost en heeft héle goede en gunstige voorstellen gedaan. hij stond ook altijd voor osn klaar, zelfs 's avonds laat en zondags toen zich een paar problemen voordeden. was zó verholpen met zijn hulp. als je wilt weten wie het is, pb je maar even (klinkt als een commercial, ik ewet het, maar hebben gewoon goede ervaringen )
Als je voor een spaarhypotheek gaat moet je wel uitkijken dat je niet teveel korting op je rente gaat bedingen. Hoe meer rente je namelijk betaalt, hoe minder je aan premie betaalt aan de gekoppelde verzekering. En andersom. En de rente is wel aftrekbaar en de premie voor de verzekering niet. Je kunt dus beter meer rente betalen dan minder.
wij hebben een gedeelte spaar en een gedeelte aflossings vrij! mijn advies begin niet aan een beleggings hypotheek!
65 % spaar en 35% aflossingsvrij geloof ik Bewust geen belegging omdat wij best veel mensen kennen die ook met de veilige manier nog het schip in zijn gegaan. Voor ons geen risico. WIj hebben de rente voor 20 jaar vast tegen 4,85% (gekocht per 1 aug) We weten het dan de komende periode zeker, en schiet de rente daarna omhoog, dan heeft het voor onze maandlast geen invloed meer ivm het al opgespaarde bedrag. Verder kun je er vanuit gaan dat je ong. 40% van je bruto maandlast terugkrijgt van de belastingdienst.