Wij krijgen een meisje en vinden alletwee de naam Anouk heel leuk. De achternaam van mijn vriend ( en dus straks ook van onze dochter ) begint met Nus Ik denk misschien te ver door maar zal ze dan niet gepest worden? Haar naam is dan A.Nus...... Zullen de hormonen wel zijn maar vind het zielig.
Het begint met Nus... is geen nus toch? Ik vind het nogal ver gezocht hoor! Ik zou haar lekker Anouk noemen! Hartstikke leuke naam!
Toch zou ik dat niet foen. Stel...de diploma uitreiking en ze roepen om; A nusselder. Dat hoort heel de zaal. Zou misschien maar 1 of 2 keer zijn maar dat zou ik erg vernederend vinden voor haar.
Is een 2e naam geen optie? Staat dan ook beter met initialen. Anoek/Anouk is wel een leuke naam vind ik... Succes!
Ik zou die link niet leggen hoor. Tis dat je het nu zelf zegt. MIsschien idd een tweede naam wel doen.
Ik zou er niet mee zitten, omdat het maar om een stukje van de naam gaat. Ik denk dat het mij niet eens zou opvallen! En anders een tweede naam erbij vanwege de initialen? Of, als je toch besluit het niet te doen, Nouk/Manouk/Janouk/Nanouk.
Tweede naam heb ik ook aan gedacht maar dan is ze de enige in ons gezin met 2 namen. Papa, mama en Daan hebben ook maar 1 naam. Varianten op de naam Anouk vind ik niet mooi. Bedankt voor de hulp allemaal!
ik zou het echt niet doen. hoe leuk de naam ook is... het stukje nus is een aparte lettergreep van de rest van de achternaam.. het klinkt dus echt als A.Nus
Ik zou het ook niet doen, want als je het hardop zegt (heb je vast gedaan) dan hoor je idd Anus en dan de rest van je achternaam.