Doktertje spelen..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nikton, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Vandaag was ik met mijn kinderen, 4 en bijna 3, bij mijn zus. De kinderen gingen met hun nichtje, 5, gezellig boven spelen, heerlijk rustig. In de auto naar huis vroeg ik wat ze gedaan hadden, aangezien ze thuis niet zoveel speelt. Ik dacht misschien hetzelfde speelgoed kopen voor mijn dochter. Toen zei ze dat ze het niet mocht zeggen, was een geheimpje. Oh ok.. Vroeg wel of het een leuk geheimpje was en dat was zo.
    Later aan tafel bleek dat ze doktertje hadden gespeeld. Ik vroeg wie dan de patient was en wat die mankeerde. Ze waren alle drie een keer patient geweest en ze mankeerde allemaal iets tussen de benen. Ik vroeg hoe de dokter het beter ging maken, maar daar kon ze niet goed antwoord op geven. Mijn zoon zei dat ze hem in zijn zij had gekieteld, mijn dochter zei gelijk van niet. Maar dat ze hem bij zijn piemel had gekieteld. Mijn zoon moest wel lachen erom. Hij is sinds kort zindelijk en heeft zijn piemel ontdekt en is er erg content mee, haha.
    Nu snap ik dat dit kinderspel is enzo, maar hoe zorg ik dat ze niet iets in haar vagina gaat stoppen, zonder haar op ideeen te brengen? Ik heb het verder luchtig geprobeerd te houden maar wel gezegd dat eigenlijk niemand aan haar vagina mocht zitten, alleen wij om haar te wassen of de dokter. Op andere momenten vertellen we ook altijd dat haar vagina alleen voor haar is. Wat ik hier verder mee wil weet ik niet. Ik moest het even kwijt.

2. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Pffff lastig. Ik zou het in ieder geval even melden bij mijn zus, niet om het kind van vijf op haar donder te geven maar zodat zus ook een goed gesprek kan hebben met dat meisje.

Kijk doktertje spelen gebeurd, mij ook gebeurd vroeger en niks raars aan gevonden. Ze ontdekken van alles bij elkaar maar idd is het wel van belang dat je kinderen weten dat hun geslachtsdelen van hun zijn en dat behalve papa en mama en de dokter er niemand aan mag zitten. Zij mogen het zelf wassen en afvegen enz.

Ik zou er niet een te groot verhaal van maken want dan geef je ze het gevoel dat er iets echt heel stouts is gedaan.
    Wat ik wel vind trouwens is dat dat meisje van vijf waarschijnlijk wel weet dat het niet "mag" ander zou het geen geheimpje zijn denk ik...lastig...

3. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Heb mijn zus idd op de hoogte gesteld hiervan. Niet om haar op de kop te geven, maar dat ze weet dat dit speelt. Als een andere moeder ermee komt, ze weet dat zij dit soort spelletjes doet.
    Ik wil er ook niet teveel aandacht aan geven, maar eigenlijk wil ik het ook verbieden, haha..

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Behalve vagina, zijn oren en neus ook niet zo prettig (kraaltjes etc) . Dus ik zou het in die categorie mee benoemen. Het mag niet, want het is gevaarlijk. Dat herinnert me eraan dat ik dat hier ook weer eens moet doen. Met name voor de jongste...

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik zou er niet al te bang voor zijn dat ze iets bij zichzelf of een ander inbrengt. Volgens mij weten ze op die leeftijd niet eens dat er überhaupt iets in kan. Maar je kunt je dochter wel leren dat je bij het spelen altijd haar broek (rok, whatever) aan moet houden, tenzij ze naar de wc moet. Dat lijkt me sowieso een goede regel :).

Deel Deze Pagina