onderhoud cv

Discussion in 'De lounge' started by tico, Aug 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    hoi dames,

Brrr wat is het alweer koud! word bijna tijd voor de kachel.
    Nou hebben wij altijd een gaskachel gehad en die lieten we elk jaar nakijken en schoonmaken. Nu hebben we 2 jaar geleden een cv installatie laten aanleggen (zijn we nog steeds super blij mee) maar nu is mijn vraag hoe zit het met het onderhoud van die ketel.
    Vorig jaar hebben we hem natuurlijk niet laten nakijken want toen zat hij er net een jaar in, maar moet ik er dit jaar al wat mee of is dat onnodig? als je op internet kijkt staat er elk jaar maar ja dat willen die monteurs je altijd graag aansmeren.
    Dus dames hoe vaak laten jullie het doen? en is er daarbij verschil met een nieuwe of oude ketel?
    groetjes,
    Tico

2. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    Goeie vraag! Ik zou het echt niet weten! Ik lees mee!

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij hebben bij onze ketel een contrakt genomen, waarvoor ze 1 maal per jaar de ketel komen schoonmaken en hem komen maken als er onverhoopt iets mis is. wij moeten zelf het ontluchten en bijvullen bij houden. wat we 1 maal per maand nakijken of het nodig is.voor het ontluchten zit een programma op onze cv dat 20 minuten duurt. (het is een combiketel) met kinderen onder de 4 proberen ze dezelfde dag nog te komen als je helemaal geen warm water of verwarming meer hebt ( vorig jaar hartje winter gehad. toen was het 11 graden binnen s'ochtends toen ik beneden kwam.

we zijn 70 euro per kwartaal kwijt hiervoor.

ik zou hem dit jaar zeker na laten kijken en zo'n contrakt overwegen. scheelt je zoveel kosten als er wat kapot gaat.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben een hele oude ketel, die nu eigenlijk aan vervanging toe is. Zolang hij het nog doet, doet hij het nog zegt de verwarmingsmonteur.. ;) Hij adviseerde om in elk geval eens in de 2 jaar een controle te laten doen, maar liever elk jaar.

Onze ketel blijkt te lekken, gelukkig precies in de afvoer van de ketel. Dus verder geen schade, alleen vèèl bijvullen. Vorig jaar geen controle laten doen, en hadden we dat wel gedaan, was het nog te repareren geweest, nu zit alles zo vastgeroest dat er met het maken meer kapot gaat dan dat er gemaakt word... Het is ook een oud beestje, er moest sowieso een nieuwe komen...

5. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    Ik denk dat ik hem dit jaar maar ook laat controleren als ik dit zo lees.

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

lad het is eigenlijk net als met de tandarts. elk jaar 2 controles voorkomt veel leed en pijn. 1 maal per jaar je ketel laten controleren én schoonmaken is geen overbodige luxe. zeker niet als je kleine kindjes hebt.

7. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    En als alles verder god is wat kost zo'n controle dan ongeveer? met de gaskachel waren we altijd ongeveer 50 euro kwijt.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

koud pffffff hier is het binnen nog 22,5 graad. loop zeker binnenshuis nog in een shirt zonder mouwen hahaha

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

dat weet ik niet tico, omdat wij een abbo hebben. ik krijg nooit rekeningen buiten die 70 euro per trimester.

10. lea

lea Fanatiek lid

mijn man is servicemonteur van ketels, en je moet hem eigenlijk ieder jaar laten schoonmaken. Wij hadden m ook een jaar erin zitten en toen kwam er al behoorlijk wat vuil uit... de kosten weet ik zo niet......

11. Jel

Jel Niet meer actief

Wij hebben ook een contract lopen, dat ze één keer in het jaar komen controleren. De ketel is van 2008. En de laatste keer mankeerde er helemaal niets aan. Dus 0,00 aan kosten.

12. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Wij hebben ook een contract dat ze jaarlijks komen schoonmaken en het heeft ons al veel ellende bespaard. Onze ketel is nu 10 jaar en kan nu weer een tijdje mee. We betalen € 35,- per kwartaal en als er iets stuk is betalen we alleen de kosten van de onderdelen en geen arbeidskosten.

Ik zou zeker een contract afsluiten als ik jou was.

13. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    ik heb er 1 gevonden die een contract aanbied voor 60 euro p jaar. dat is wel goedkoop in vergelijking met de prijzen die ik hier lees.
    Ze doen daarvoor jaarlijks onderhoud, storingen incl voorrijkosten en mankosten (altijd binnen 24 uur) alleen evt materiaal kosten moet je dan betalen. dat lijkt me wel wat toch?

14. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    Moet je er dan een bij jou uit de buurt vinden? ik ga eens kijken waar die van ons eigenlijk is.

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

tico@ ik denk dat daar het verschil in kosten inzit. ik lees er hier ookal 2 die 35 euro betalen. wij betalen 70 euro per kwartaal maar betalen nergens voor. ook niet voor kapotte onderdelen of een hele nieuwe ketel in een extreem geval. wij huren de ketel in zijn geheel. we hebben alleen de aansluiting en de buizen die daarvoor nodig waren moeten betalen. ( wat ook nog aardig oploopt trouwens)

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

lad@ die van ons komt uit de regio. niet uit onze eigen woonplaats.

Share This Page