Aangezien dit elke maand weer terugkeert.. Wat reken je nu als cyclus dag 1? De dag waarop je het eerste bloed spot, ook al is het maar eenmalig/klein beetje of een paar dagen later wanneer het bloed meer wordt?
Dat was dus op cd24.. Maar alleen een klein beetje en eenmalig. Gisterenavond ook weer. En vanmiddag klein beetje oudbloed
Ik ben hier ook benieuwd naar.. ‘Vroeger’ werd er altijd gezegd: cd1 is wanneer je menstruatie echt doorzet. En tegenwoordig lees ik dat het bij helderrood bloed al je eerste dag is. Maarrr ik heb al een paar dagen helderrode bloeddruppels voordat mijn menstruatie echt doorzet .
De eerste dag met helder rood bloed waarbij e sluizen open staan. Als het na 22.00 is rekenen ze vanuit het ziekenhuis de volgende dag als cd1.
Fertiliteitarts hier zei ruim helderroodbloed wat doorzet en voor 12u, kwam het in de middag dan rekende hij de dag erna als cd1.
Wat mij betreft is CD1 de dag dat het doorzet. Daarvoor is het "spotting". Ons ziekenhuis telt de volgende dag pas als CD1 als het doorzet na 18:00 uur.
Mijn menstruatie begint altijd met 2 dagen (donker)bruin, en best een aardige hoeveelheid... Dan 1 en soms 2 dagen rood, en dan is mijn menstruatie weer voorbij.. Dus ik zou in mijn geval dan de 3e dag hiervan als CD1 moeten pakken begrijp ik?