vakantie

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by nicole26, Apr 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Hallo allemaal ,

In mei ga ik samen met mijn dochtertje en nog wat mensen 8 dagen naar tenerife , maar ik krijg al buikpijn als ik denk aan de reis , sara zit nu net in een vreselijke peuterpuberteit en luistert slecht .. Hoe hebben jullie dat gedaan in een vliegtuig , hoe vermaak je die kleintjes zo goed mogelijk ? En sliepen jullie kids ook in een vliegtuig ?
    Ik kan alle tips gebruiken om de reis met deze peuterdame zo goed mogelijk te laten verlopen ..

alvast bedankt ..

2. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hoi,
    ik zag afgelopen sept. ook op tegen de reis naar griekenland, en het is me 200% meegevallen
    Teun zat toen ook al in een dwarse periode en die viel toen we in de taxi stapte van hem af...hij vond alles spannend en keek zijn ogen uit.
    in het vliegtuig ging het prima keek lekker naar buiten en liep op en neer....heefet boekje gelezen en wat gespeeld....en gegeten..heeft op de heen weg dus niet gelaspen pas savonds om 23/00 lag hij in zijn bedje...op de treugweg omdat we savonds laat vlogen viel hij bij het opstijgen al in slaap op me schoot...dus de hele weg geslapen werd pas wakker toen we hen weer in de buggy legde....
    hij had het op vakantie prima naar zijn zin..zon zee en kindertjes...ik heb gemerkt dat hij op vakantie heel anders ( makkelijker) is dan thuis...

ga je alleen? neem wel de buggy mee tot het vliegtuig em laat haar daar lekker in zitten....

suc6 en denk niet te moeilijk...laat de teugels iets vieren op vakantie dan kan je mss ook genieten
    alvast veel plezier

3. nicole26

Hoi Janette ,

Fijn om te horen dat het ook zo kan , hoor vaak van die horrorverhalen hahahaha .. Denk ook wel dat Sara zich de ogen uit zal kijken maar ze is gewoon echt een bezige bij , zit geen minuut stil en wil constant bezig zijn ik ben gewoon zo iemand die zich dan druk kan maken om wat andere mensen zeggen in het vliegtuig zeg maar , de vakantie maak ik me helemaal niet druk om dat komt wel goed ..

Ik zorg gewoon dat ik genoeg bij me heb om haar te vermaken en dan komt het wel goed , wel bedankt voor je tips ..

groetjes nicole

4. Madeliefst

Nov 4, 2006
    39
    0
    0
    Beste Nicole,

Wat met onze nee-zegger altijd goed werkt is om goed voor te bereiden. Benoemen wat jullie gaan doen (naar vliegveld rijden met de auto, dan moeten we koffers wegbrengen, dan gaan we wachten en rondkijken, dan gaan we het vliegtuig in, dan gaat het vliegtuig omhoog... etc.) Dan weet jullie dochtertje waar ze aan toe is, kleintjes vinden dat meestal heel prettig. Herhaal het een aantal dagen voordat jullie gaan en laat haar (als ze al praat) ook vertellen wat jullie gaan doen, zodat je weet dat ze het onthoudt.
    Daarbij vinden de meeste kinderen het wel heel leuk om samen op stap te gaan met mama.
    Nog een idee: Paar kleine cadeautjes inpakken en tijdens de reis op verschillende momenten geven (bewaar er een paar voor de terugweg!).
    Succes!

Groetjes, Madelief

5. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    wet niet hoe oud ze nu precies is. maar scheelt denk ik ook als ze een eigen stoel hebben dus vanf 2 jaar of niet.

ons meisje was anderhalf met 4 uur vliegen naar cran canaria en was niet echt een gewldige reis. maar dat komt ook omdat ze op sachoot moest.

bij de meeste vleigtuig maatschappijen krijg je ook een kindertasje met kleurtjes ed erin.
    en idd ok zelf kleine dingen in pakken zodat ze steeds wat nieuws heeft.
    en wat van dr favoriet spul inpakken voor onderweg. en boeken vanwaar jullie heengaan en wat jullie allemaal gaan doen. dus naar het strand en lekker in de zee zwemmen ed. kun je je vaak al tijdje mee vermaken hoor. voor je het weet ben je er dan.

6. nicole26

Ze is nu 2 jaar en 4 maanden , en heeft inderdaad een eigen stoel dus dat scheelt al veel .. Dat van dat uitleggen waar we heengaan en wat we gaan doen is inderdaad een prima idee , en dat van die cadeautjes is ook een goed idee .. Die houden we er zeker in .. hahahaha

Share This Page