Ik zou graag Spaans willen leren spreken (schrijven hoeft niet persé). Bij ons in de buurt begint pas eind september weer een nieuwe cursus maar ik zou graag eerder willen beginnen. Ook gezien we deze zomer twee weken naar Spanje op vakantie gaan. Ik had bedacht om wat kinderboeken aan te schaffen maar wellicht heeft iemand hier een veel beter idee?! Hoe kan ik mezelf deze taal een klein beetje eigen maken zodat ik me op vakantie een klein beetje verstaanbaar kan maken en uit kan drukken. En wie weet na onze vakantie doorgaan om de taal echt goed te leren.
Ben je lid van de bibliotheek? Vaak hebben ze daar ook taalcursussen op dvd/cd te leen. Leuk en leerzaam tijdens een autorit ipv een muziekje.
Via onze bibliotheek kan je online cursussen doen, is nog gratis ook. Volgens mij is dat voor elke bibliotheek in Nederland? https://www.onlinebibliotheek.nl/cursussen.html Daarnaast kan het via duolingo.
Nee, dat valt reuze mee. Het heeft dezelfde basis als Latijn, mocht je dat toevallig op school hebben gehad. Het lijkt met tijden ook wel op Frans. Maar in tegenstelling tot Frans, is het makkelijk te lezen, want alles is fonetisch opgeschreven. De grammatica is heel eenvoudig als je dat vergelijkt met Nederlands. Misschien dat je even moet wennen aan de tongval Er zitten wat klanken in die wij hier niet kennen. Dat laatste blijkt een beetje uit hoe Nederlandse mensen paella en tequila uitspreken
Ik leer nieuwe talen gratis via Duolingo. Is niet in Nederlands-Spaans maar wel Engels-Spaans. Spaans heb ik dan weer ter plekke geleerd in Zuid Amerika trouwens en niet via Duolingo. Ik vind Spaans makkelijk maar kon al Latijn en Frans en dat lijkt erg op elkaar. Ik ben nu bezig met Italiaans en dat is helemaal een eitje nu. Wel raar, ik kon een tijdje lang mijn Frans niet meer herinneren nadat ik Spaans had geleerd, net alsof Spaans de plaats van Frans in mijn hoofd had ingenomen. Maar dat is weer goed gekomen
Wat je kunt doen is Netflix series en films op Spaans instellen met Nederlandse ondertitels. Daar leer je ongemerkt ook een hoop van. Verder zou ik inderdaad starten met een online cursus oid. Maar om een taal te leren moet je er zo veel mogelijk mee aanraking komen,
Dit ja! En Spaanstalige liedjes luisteren en er de Nederlandse songtekstvertaling naast houden. Ik heb Spaanse taal en cultuur gestudeerd en dankzij alle series, films en muziek (en natuurlijk door er te gaan wonen, maar dat is voor jou geen optie ) heb ik me de taal écht eigen gemaakt, meer dan tijdens de taalvaardigheidscolleges. Succes en plezier!
Hardop lachen om dat laatste. Spaans leren is inderdaad niet moeilijk, om precies de redenen die @Manque aandraagt! En ik had zelfs nooit Latijn gehad.
Leuk, dacht er toevallig zelf ook aan, dus lees even mee voor tips. Vind de tip van Netflix ook leuk, ongemerkt leren.
https://nl.forvo.com/word/tequila/ I.p.v. het 'Nederlandse' te-kiel-jaa https://nl.forvo.com/word/paella/#ca I.p.v. paa-el-jaa
Duolingo gebruik ik. Van Engels naar Spaans is goed te doen. Ben nu op zo’n 30 procent en begin het nu echt wel lastig te vinden.
Oh wat een hoop tips en goede ideeën! Ik ga met duolingo beginnen en de tip om Spaanse ondertiteling te gebruiken ga ik ook toepassen! Leuk, heb er zin in! Heb overigens geen Frans en Latijn gehad. Maar ben wel in de gelegenheid om te oefenen. Ik heb een Portugese vriendin, die ook Spaans spreekt en een vriendin die vloeiend Spaans spreekt. Kwestie van gewoon doen denk ik.... Maar eerst maar eens een basis leggen....