tsja...(Suus68update)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Suzanne68, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Sorry als het hier verkeerd staat.
    Heb vandaag de uitslagen binnen van de laatste onderzoeken.Schildklier,TPO antistoffen....enz enz.Alles wat je maar bij elkaar kunt verzinnen over wat er mis zou kunnen zijn.En alles was goed.Volgens de dokter in het Geertgen is het hoogstwaarschijnlijk gewoon dikke pech die 4 miskramen achter elkaar.Buiten mijn leeftijd.Aan de ene kant geeft dit hoop,omdat de volgende zwangerschap dus zomaar goed zou kunnen gaan.Aan de andere kant had ik het zoveel fijner gevonden als er iets te verhelpen bleek te zijn.Ik word er iig niet jonger op.4 jaar verder en nog steeds met lege handen.Verder geen vragen van mijn kant.Gewoon even een update voor de mensen die mijn verhaal gevolgd hebben.

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dank je, Suzanne. Ik snap het helemaal, goed nieuws, maar toch ook geen steek verder zijn. Hopelijk helpen de plakbollen.

Suus

3. Suzanne68

Dankjewel voor je reactie.
    Inderdaad geen steek verder.Geen pilletjes,spuiten of wat dan ook wat het zou kunnen verhelpen.Gewoon weer afwachten wat het lot de volgende keer in petto heeft voor ons.Als er nog een volgende keer komt.Want ben ondertussen al 42 en nu al 7 maanden niet zwanger geraakt.Tegenover eens in de 3/4 maanden hiervoor.Dat vind ik ook best zorgwekkend.

Ik zie in je onderschrift dat jij ondertussen op 5 miskramen zit :(
    Hoe gaat het bij jou.Qua onderzoeken enzo?

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ach, ik heb er een placentagezwel bij gekregen, en toen Asherman, en veel hysteroscopieën en operaties. Maanden niet zwanger mogen worden, 1 eileider is permanent verkleefd, maar in theorie moet zwangerschap nog kunnen. We hebben pas net weer 'groen licht' gekregen, het is afwachten.

Alles was verder al onderzocht, dus wat dat betreft zijn we klaar. Ik gebruik nu heparine, aspirine, prednison en utrogestan. Meer kan ik niet doen.

Jij veel sterkte, het is een zwaar proces.

Suus

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Kan me je teleurstelling en tegelijkertijd gerustelling goed voorstellen. Het voelt zo machteloos om niets te kunnen doen en maar gewoon weer op nieuw te beginnen en enkel te kunnen hopen dat het je dit keer gegunt is.

Misschien geeft het je een tikkie moed dat mijn schoonzusje 3 miskramen gehad heeft en zonder iets anders te doen lijkt het de 4e keer 'gewoon' goed te gaan.

Sterkte in deze zware tijd. Ookal heb ik 'maar' 2 miskramen meegemaakt ik weet hoe slopend het is. Die onzerkerheid maakt je helemaal kapot... Hopelijk mag het ook voor jou de volgende keer goed gaan!

6. Suzanne68

@Suus35.....jeetje,wat een ellende allemaal.Ik weet even niet zo goed wat ik moet zeggen.....hele dikke knuf!

@Loki....wat fijn,dat je nu een goede zwangerschap hebt.
    Ik hoor meer verhalen van mensen ,die na meerdere miskramen ineens wel een goede zwangerschap hebben gehad.Maar de moed is me hier ondertussen zover in de schoenen gezonken,dat ik er echt niet meer in geloof.
    Ik hoop dat je heel erg van je zwangerschap aan het genieten bent,ondanks je nare geschiedenis.

7. Suzanne, ik heb je verhaal toendertijd ook gevolgd. Wat een dubbel nieuws inderdaad. Aan de ene kant fijn dat er helemaal niks gevonden is, maar aan de andere kant was het zo fijn geweest als er wel iets gevonden was dat makkelijk te verhelpen was geweest... Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe en ik hoop dat het jullie ook gegund is!

8. Suzanne68

@Marjolein....dankjewel.
    Het voelt wel fijn,dat er mensen hebben meegeleeft toendertijd en nu nog meeleven.
    Volgens de herhaalde miskramentabel van het NVOG heb ik nog 58 procent kans op een goede zwangerschap naar aanleiding van mijn leeftijd en het aantal mken.En na een volgende mk nog 52 procent.
    Wat ik verder met die info met weet ik zelf ook niet,maar het is iig meer dan de helft kans nog.

9. Ik hoop dat het jullie wel nog gegund is!! Krijgen jullie verder geen hulp met zwanger worden nu? Ook gezien je leeftijd?

10. Suzanne68

Nee,voor ons houdt de mmm nu echt op.Juist omdat ik makkelijk zwanger raak en er dus geen oorzaak voor de mken gevonden is.
    Er is ons iig niks meer aangeboden en ik loop in het Geertgen.

11. Oh oke,.... Dan hoop ik voor je dat je heel snel zwanger mag worden en dat het deze keer dan eindelijk goed mag gaan! Het is je gegund!

12. Suzanne68

Ik heb natuurlijk nog wel mijn plakpillen ;)
    En manlief heeft na de laatste mk weer een paar maanden gerookt en is nu 2 maanden gestopt,dus misschien dat ik daarom niet zwanger raakte.Plus dat we de eerste maanden na de mk niet meer echt gericht geklust hebben,omdat het allemaal gewoon een beetje veel was.Die ruimte hadden we eigenlijk niet ivm mijn leeftijd,maar we trokken het echt allemaal even niet meer.Maar vanaf nu gaan we weer aan de ovulatietesten en de aspirine.

13. Suzanne68

@Marjolein....dankjewel.Ik gun het ons ook :D

14. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je gevoelens zijn heel herkenbaar voor me.
    Heel veel succes, ook voor jou.

15. Suzanne68

@Meleka....heb je berichtjes op het forum even gelezen.
    Hele dikke knuf meis.

16. Suzanne68

Voor de meisjes van het 35+topic,die hier per ongeluk lezen.Sorry dat ik het niet bij jullie ben komen vertellen,maar ik vond het zo lullig om na zo'n lange stilte opeens met dit nieuwtje binnen te vallen.Maar ik wil toch op het forum hier en daar wat informatie inwinnen over dingen,dus helemaal stilhouden gaat niet lukken nie ;)
    Het is iig niet mijn bedoeling om jullie op deze manier te passeren..

Maar ik had gister weer een positieve zwangerschapstest.Ik zeg bewust alleen test,want ik weet uit ervaring dat zo'n streepje nog maar stap 1 is en er over een paar dagen opeens niets meer kan zijn.Ben begonnen met de utrogestanbollen.Vind ze na alle verhalen reuze meevallen.Merk niets van vette drap enzo :D .
    Het streepje was een complete verassing.Ik was wel de nacht ervoor wakker geworden en mijn 1e gedachte was:ik ben zwanger.Maar lichamelijk merk ik er niets van.Ik heb alleen wat minder eetlust en wel wat sneller emotioneel.Nu zit ik vandaag ook pas op NOD,dus....Ik schrok gewoon echt van de positieve test.
    Ik probeer deze zwangerschap wel weer als een hele frisse nieuwe zwangerschap te zien en mezelf goed voor te houden,dat er vooralsnog niets op wijst dat het misgaat.

Wat ik had begrepen over de Utrogestan is dat ik iig niet hoef te broekloeren,want al zou het mis gaan ...zolang ik die bollen gebruik wordt het niet afgestoten?Dat vind ik wel lekker rustig....dat ik me niet druk hoef te maken over eventueel bloedverlies.Verder zie ik het allemaal wel.Het is heel moeilijk om te geloven dat het deze keer wel goed gaat komen,dus ik ga er gemakshalve maar vanuit dat het weer niks wordt.Kan het alleen maar meevallen ;)

Ik heb wel heel stoer een banner gemaakt voor op mijn desktop.Hier durf ik dat nog niet.Ik moest wat info hebben van de apotheek over medicijnen die ik nu heb.Moest ik hardop zeggen,dat ik zwanger was.Dat vond ik wel heel raar.En bij de drogist moet ik wat halen en daar gewoon gezegd,dat ik heel voorzichtig ben met medicijnen,omdat ik al 4 mken had gehad.En die mevrouw reageerde heel fijn.Niet dat standaard geschokte gezicht wat je van sommige mensen krijgt,waar ik me dan weer geen raad mee weet.Niet dat ik het overal vertel hoor....maar laatst bij de tandarts moest ik het wel uitleggen vanwege een tandvleesontsteking en die mevr keek zo geschokt,dat ik het gewoon rot voor haar vond.

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Gefeliciteerd, Suzanne! Tsja, broekloeren, vreselijk. Ik heb ondanks de Utrogestan toch bloedverlies gehad en (pas weken later) een spontane mk gehad. Dus bij mij hield het niets tegen.

Suus

18. Suzanne68

Dankjewel Suus voor de felicitatie.
    Heb Lotte een pb gestuurd of ze dit draadje wil verplaatsen,want het lijkt me niet zo gepast om het hier te laten staan.Zodra het verplaatst is ga ik jullie verder op de hoogte houden (lees:ik moet gewoon mijn verhaal kwijt :D)

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, is wel een goed idee.

20. Suzanne68

Hm...gaat geloof niet verplaatst worden....ga zelf even zoeken naar een plekje op het forum waar ik een nieuw draadje kan beginnen over deze zwangerschap.Want zonder steun ga ik het niet redden.
    Sorry voor de mensen die midden in een mk zitten voor mijn blije zwangerschapsverhaal.Tenminste....voor mij is het (nog) niet blij.....
    Iemand misschien een tip waar ik dat draadje kan beginnen?

Deel Deze Pagina