Vriend koorts en zwangerschapskansen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissRx, 14 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissRx

MissRx Actief lid

22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Hoi.
    Mijn vriend en ik zijn sinds afgelopen oktober bezig met zwanger worden. In ronde 7 (afgelopen mei) was ik zwanger, maar helaas was dit een ZOL en bij 6/7 weken heeft mn lichaam dit opgelost. Nu zitten we weer in de 2e ronde na de ZOL en ja hoor.. mn vriend heeft koorts. Nu 38 graden en kan natuurlijk nog oplopen.
    Ik lees overal dat de kansen dan eigenlijk zo goed als verkeken zijn in de aankomende 3 maanden. Zijn er mensen met misschien toch een positief verhaal? Toch zwanger geworden ondanks dat vriend/man koorts heeft gehad?

2. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.380
    2.267
    113
    Vrouw
    Geen positief verhaal, maar onze fertiliteitspoli vertelde dat het pas na 8-12 wkn terug te zien is aan het zaad. Extra vitamines (zink, selenium en foliumzuur) geven :) en.. beterschap!

3. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

19 aug 2021
    615
    517
    93
    Vrouw
    Ja, begin februari hebben wij Corona gehad. Beide met fikse koorts. Eind maart positieve zwangerschapstest. Inmiddels bijna 20 weken zwanger. (Beide ooit gediagnostiseerd als verminderd vruchtbaar)

MissRx vindt dit leuk.
  4. Fenna2307

Fenna2307 Lid

6 okt 2021
    14
    6
    3
    Vrouw
    Mijn man en ik hadden ook beide corona toen ik zwanger raakte (in ronde 8). Zou me nog niet al te veel zorgen maken :)

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Als je man vruchtbaar genoeg is, is t geen ramp :) als bij mijn man de helft van zn zaad dood gaat door koorts, is hij nog super vruchtbaar.

Koorts is vooral bedreigend als een man een heel laag vcm heeft. Als je al weinig of slecht zaad hebt en er sneuvelt ook nog een deel door koorts is dat natuurlijk niet gunstig

6. MissRx

MissRx Actief lid

22 dec 2021
    233
    221
    43
    Vrouw
    Dat is fijn om te horen. Hoe hoog is t VCM van jouw man als ik vragen mag?

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Rond de 200 miljoen. Om die reden mag hij ook rustig 3 dagen achter elkaar aan de slag. Als op de derde dag de helft minder aanwezig is nog, is dat helemaal niet erg

Deel Deze Pagina