Hai, Ik heb op internet naar informatie erover gezocht, maar kan er maar weinig over vinden. Ik ben sinds vorige cyclus begonnen met een temperatuurkaartje bij te houden. Vorige cyclus had ik mijn ei op dag 15, maar duurde mijn cyclus 36 dagen voordat ik daadwerkelijk 'goed' bloedverlies had. Een luteale fase van 22 dagen dus. Overal lees ik dat een LF niet langer dan 17 dagen hoort te duren. Maar wat betekend het dan als hij wel langer is? Groetjes, Barbara
hey er zijn altijd uitzonderingen hé, het hoeft daarvoor ook niet iedere maand zo te zijn. Mss heb je deze maand gewoon vroeg je ei gehad en is het volgende maand later. Bekijk het es, en als het terug zo is, dan zou ik maar es vragen aan de dokter. Of stel je vraag mss es aan de VK hier.
Gemiddeld duurt een LF 10-18 dagen. Maar je kan er prima onder zitten of boven. Onder is niet goed, boven wel. Dan heeft een eventueel bevrucht eitje veel langer de tijd om in te nestelen! Je hoeft je absoluut geen zorgen te maken dus
Onder is nog geen ramp hoor, ligt eraan hoeveel. Toen ik zwanger raakte van mijn zoontje had ik een luteale fase van 9 dagen. Ik was de 1e ronde zwanger. @ts: weet je zeker dat je eisprong op dag 25 had? Ik heb volgens een temp kaartje wel eens 2 keer een eisprong gehad, maar dan had ik waarschijnlijk de 1e keer gewoon verhoging oid, waardoor het niet meer helemaal nauwkeurig was.
@ Iedereen, dank jullie voor jullie antwoorden. Ik had idd gelezen dat een korte fase minder goed is/kan zijn, maar verder niks over te lang. @Suus...uhm...wie is TS? Groetjes, Barbara