Witte streep op zwangerschapstest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ieniemini23, 30 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ieniemini23

Ieniemini23 Nieuw lid

30 jul 2008
    3
    0
    0
    Hoi allemaal!

Mijn vriend en ik zijn al een tijdje bezig om zwanger te worden.
    Deze maand heb ik alleen allerlei klachten die ik nooit eerder gehad heb!
    Klachten zijn: krampen alsof ik ongesteld moet worden, steken in mn onderbuik, een gek gevoel in mn liezen/bovenbenen (alsof ik de hele dag gefietst heb) en heel veel afscheiding :oops:
    Mijn cyclus is altijd regelmatig geweest, ik heb nooit een langere cyclus dan 29 dagen gehad.
    Nu moet ik dus komende vrijdag ongesteld worden (liever niet natuurlijk ;)) maar door alle klachten die ik nu heb, heb ik vandaag toch een test gedaan...
    Het was een extra gevoelige test van sensitest.
    Nu kwam er een tweede streep, maar die streep is spierwit! Nog witter dan de achtergrond van de test.
    Als ik de test tegen het licht hou dan zie je een duidelijke paarse/roze streep.

Vanmiddag heb ik er nog maar een gedaan, omdat ik dacht dat de test van vanochtend niet goed gegaan was. Daarop is ook weer een tweede streepje zichtbaar, maar dan moet je echt superogen hebben wil je dat zien. Als ik die test in het licht hou wordt de streep ook iets duidelijker.
    Een digitale test van Clear Blue zegt dat ik niet zwanger ben.

Wat moet ik hier nu mee? Kloppen die testen van sensitest wel?
    Ben ik nu echt zwanger of zijn die testen gewoon fout gegaan?

Alvast bedankt voor de reacties!

2. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik heb met matcare testen ook wel eens gehad of het leek dat er een witte streep staat. Die test is dan gewoon negatief, helaas.

Alleen als je HCG in je urine hebt zal dat die kleurstof op die streep binden. Dus alleen dan ben je zwanger.

Maar zolang je nog niet ongi bent kan er nog vanalles gebeuren toch......

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jep hier hetzelfde wel eens gehad (misschien iets teveel roze op de achtergrond nog?) daardoor LIJKT hij witter..

4. Ieniemini23

Ieniemini23 Nieuw lid

30 jul 2008
    3
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden!
    Zoals ik het zo lees mag ik er dus vanuit gaan dat ik vrijdag ongesteld ga worden?

Alleen snap ik dan die test van vanmiddag niet, daarop staat als je héél goed kijkt een tweede streepje wat wel roze/paar is...

Wat zouden jullie doen? Andere testen kopen?
    Of met deze testen van Sensitest nog even doortesten om te kijken of het streepje duidelijker wordt?

5. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Je kan beter afwachten of je vrijdag ongesteld wordt.
    Gebeurt dat niet dan kan je zaterdag een test doen.
    Als je zwanger bent, dan maakt je lichaam hcg aan wat pas bij een bepaalde hoeveelheid wordt herkent door een zw.test en die is meestal hoog genoeg op de dag dat je ongesteld zou moeten worden (en liever niet wordt)

Succes met afwachten ;)

Groetjes,
    Giegel

6. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik zou vrijdag even afwachten. Ik zelf test ook altijd te vroeg en hoe langer je naar een negatieve test kijken lijkt er een streepje te staan. Voor mij is een test pas positief als hij echt VET positief is. Ik zou dan eerder de CB digitaal geloven.

Maar wachten blijft k*t weet er alles van.

7. Ieniemini23

Ieniemini23 Nieuw lid

30 jul 2008
    3
    0
    0
    Ok, ik zal proberen vrijdag af te wachten dan!
    Bedankt nogmaals en ik laat nog wel weten hoe het afloopt als jullie daar benieuwd naar zijn :)

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat klinkt als een indrooglijntje. Ik zou nog even afwachten en pas na je NOD testen, dat is ook een stuk betrouwbaarder! Succes!

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ik heb met Sensitest hele goede ervaringen. Vind het goede testen. En ik testte ook pas een dag na NOD positief, dus het kan nog alle kanten op.

Succes!

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    heb dat vorige maand ook met sensitesten gehad (de extra gevoleige). ik was toen niet zwanger.

deze maand heb ik maar liefst vier dagen voor nod een duidelijk positieve test gehad (andere dan sensitest, die was ik beu). en een dag later ook bijna gelijk 'zwanger' op de digitale CB.

dus OF je hebt te vroeg getest, OF je bent echt niet zwanger.
    ik zou ook even wachten tot zaterdag (als je dan -hopelijk- nog niet ongi bent) en dan pas weer testen.
    ik heb eigenlijk nog geen positieve verhalen gehoord over sensitest, maar misschien hebben anderen hier er wel goede ervaringen mee?

succes, hoop voor je dat het raak is!

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Voor je NOD test je inprincipe altijd vals!
    Een positieve test kan een negatieve worden en een negatieve kan een positieve worden!
    Ik heb zelf ook te vroeg getest hoor maar t kan nog alle kanten op!
    Dat je nu negatief test, zegt niet dat je niet zwanger kunt zijn.

12. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    inderdaad het kan nog alle kanten op! In aantal gevallen van een vroege positieve test wordt hij uiteindelijk ook weer negatief. Dit komt omdat sommige vrouwen een miskraam krijgen rond de nod. Als je de vroege test niet gedaan had had je dan niet eens geweten dat je zwanger was. Het is dan ook best heel link deze test te doen. In jouw geval kan het nog alle kanten uit en wie weet zaterdagmorgen een positieve test. Ik zal voor je duimen!

Deel Deze Pagina