Ben heel benieuwd naar de follikelmeting morgen! word je telkens geholpen door een verpleegkundige of de gynaecoloog zelf? Anders zou je ook een gesprek met de gynaecoloog kunnen aanvragen om het beleid af te spreken.
Ik wil je even een hart onder de riem steken. Ik heb altijd afwijkende te lange cyclussen en menstruatie gehad. Ook gemiddeld 9 dagen waarbij de cyclus gemiddeld 6 weken was. Dit wordt in mijn geval waarschijnlijk veroorzaakt door mijn bindweefselaandoening (Ehlers Danlos) Ik verdroeg medicatie vruchtbaarheidstraject niet en 10 jaar geleden stapten wij uit de MMM. Heel bizar maar na de covid vaccinaties kreeg ik ineens eerst een miskraam en erna deze blijvende zwangerschap. Voor de miskraam had ik een compleet van slag cyclus met stolsels die groter waren dan tijdens de vmk. Wss heeft dat mijn baarmoeder "opgeruimd". Dus zeg nooit nooit.. want wij verwachten na 10-12 jaar dus alsnog een kleintje. Al hoop ik van harte dat je zolang niet moet wachten, uiteraard.
Ja zou heel goed kunnen... Maar net had ik sinds hele lange tijd een positieve zwangerschapstest in handen! Nog maar 10 DPO, dus echt super spannend!
Bedankt voor de steun!! Super moedig van jou dat je het zo lang hebt volgehouden. Ik denk niet dat ik het je kan nadoen…
de follikelmeting en bloedname gebeurd door een vroedvrouw. Ik denk dat ik echt ga aandringen morgen op een telefoontje van de arts, want op deze manier vind ik het echt niet aangenaam.
Ik ben terug van de follikelmeting. Ik heb nu een follikel van 16mm en het vocht is weggetrokken Goed nieuws, maar ik durf niet al te enthousiast te zijn. Ondertussen doet mijn eitje er toch al meer dan een week over om tot 16mm te komen.
Gek genoeg goed! 7mm was het! Had ik niet verwacht aangezien ik nog steeds licht roze afscheiding had.
Dat is wel fijner! Op zich hoeft de echo voor mij niet door een gynaecoloog te gebeuren maar ik vind wel dat de info moet gebeuren via de arts zodat je vragen kan stellen. Zeker omdat het ook nog eens mijn eerste ronde is. Ik kreeg meteen altijd een app’je maar wist niet wat er moest gebeuren of dat het normaal was zoals het nu ging. Dus moest altijd naar de vroedvrouwen bellen voor info.
Ik hoop alleen dat het geen valse hoop is, want ja ondertussen is het eitje er al 2 weken aan het over doen om van 10mm naar 16mm te gaan. Ze zeggen toch dat als het te lang duurt ze van mindere kwaliteit zijn… Want nu is die van dinsdag tot vandaag ook maar 2 mm gegroeid. Als ze pas op 20mm springen heeft die nog een week te gaan ofzo.
Dat gaat niet zo snel nee... Maar ik dacht dat hij wel vanaf 18mm al kan springen (volgens mij zei degene die mijn laatste echo maakte dat).
Ja dat heb ik ook al van gehoord. Maar weet niet goed hoeveel wonderen pregnyl kan doen voor het groeien. Vrijdag ochtend was de follikel precies 15,7mm en in de avond mijn spuit moeten zetten. Als mijn eitje dan tegen de volgende avond zou gesprongen zijn: zou die de 18mm dan gehaald hebben op 24u?