Lange menstruatie na miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Natas1, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hallo verloskundige,

Op 12 april is bij mij een MA vastgesteld (9 weken zwanger), op 13 april is de miskraam opgewekt met cytotec pillen. Ik heb op 22 april een controle-echo gehad en de bm zag er volgens de gyn schoon uit.

Vijftien dagen geleden kreeg ik bruinverlies, twaalf dagen geleden begon ik rood te vloeien (dat is 29 dagen na miskraam).
    Het verloop is af en aan, als voorbeeld afgelopen dagen : donderdag rood, vrijdagochtend zwart, vrijdagmiddag beetje bruinverlies, vrijdagavond en -nacht niets, zaterdagochtend weer knalrood.
    Normaliter ben ik zo'n 5 tot 6 dagen ongi, als ik vanaf het rood vloeien tel nu al 12 dagen en wisselend.

Ik wil graag weer snel verder met de kinderwens omdat ik een giga bioklok in mijn nek heb tikken (ik ben 43 jaar).
    Als een lange ongi betekent dat er nog even een grote schoonmaak moet plaatsvinden en deze cyclus iets langer duurt, geen probleem. Maar ik begin me een beetje zorgen te maken dat er iets niet klopt.

Kan een lange ongi normaal zijn na een miskraam?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Ja een lange ongi kan normaal zijn na een miskraam. Je lichaam moet namelijk ook even herstellen van alles wat er is gebeurt. Daardoor kan je cyclus tijdelijk van slag zijn. DIt kan in lengte cyclus, lengte menstruatie en in bloedverlies. Het kan ook goed zijn dat je iets blijft vloeien tot de volgende menstruatie. En dat het daarna weer goed is. Evt kan je een cyclus de pil slikken om je cyclus te helpen herstellen.

Imke

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Merci voor je antwoord!

Als ik dat met de pil slikken zou willen gaan proberen, kan ik dan nu nog starten? (inmiddels dag 15 gerekend vanaf start rood vloeien)

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Inmiddels is het exact 3 weken nadat dit wisselende bloedverlies is begonnen. Als ik voor een maandje pil zou kiezen, kan ik daar nu dan zo maar mee beginnen midden in een 'cyclus'?

Al betwijfel ik of dit een echte cyclus weer is, het lijkt in niets op een menstruatie. Begon te vroeg, geen ongi-pijn, te lang, zeer wisselend (net 2 dagen helemaal geen enkel verlies gehad en nu begint het weer).
    Mijn BM is leeg, afgelopen woensdag nog een controle-echo gehad, dus dat kan het niet zijn.

Indien het maar niet ophoudt, vanaf ongeveer hoe lang dit wisselende vloeien moet ik me echt zorgen gaan maken en naar de gyn?

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Zie svp de 2 vragen hierboven.

Dank!
    Natas.

6. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Je kan en mag gewoon starten met de pil, de kans dat je nog wel tijdens de strip blijft vloeien is aanwezig maar als je de stop week hebt gehad is de bedoeling dat je baarmoeder een soort van opgeruimd is en je cyclus weer een verse start kan maken. Zou het zo zijn dat na de stopweek je nog steeds blijft vloeien, neem dan even contact op met je huisarts.

Imke

Deel Deze Pagina