lange menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door silkie, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    na mijn curretage heb ik vrij snel een lichte menstruatie gehad. Daarna op dag 12 begonnen met ovulatietesten. Meteen een (bijna) positieve ovulatietest (en geklust natuurlijk). Omdat de testlijn niet helemaal donkerder was dan de controlelijn, heb ik toch doorgetest. Op dag 21 en 23 's avonds buikkrampen en licht bloedverlies. Op dag 25 opeens weer een duidelijk positieve ovulatietest. Een laat ei? dacht ik, maar de opeenvolgende dagen bleef de test positief. Toch zwanger? Maar op dag 28 weer bloedverlies zoals een gewone menstruatie. Bloedverlies nam iets af, maar na 5 dagen werd het weer erger en kreeg ik ook weer buikpijn. Zit nu op dag 10 en het bloedverlies en buikpijn word eigenlijk steeds erger (lek door m'n tampons heen)
    Is dit normaal?
    Is er toch een innesteling geweest en duurt de menstruatie daardoor langer en heviger?
    Stel dat ik blijf bloeden tot mijn nieuwe ei, kan dat na een bevruchting dan wel innestelen?

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi Silkie,

Ik ben geen expert, maar dit klinkt niet erg gezond. Heb je je huisarts al gebeld?

3. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    Ja ik zou ook eens een medisch advies gaan vragen, klinkt niet echt goed...

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Heb je na de curretage nog een nacontrole gehad om te kijken of je baarmoeder helemaal schoon was? Als er nog wat achtergebleven is, kun je buikpijn krijgen en bloedverlies. Zo vaak pijn tijdens je cyclus en overmatig bloedverlies is niet normaal. Ik zou het dus zeker even melden bij de gyn en het na laten kijken! Sterkte!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Heb je al contact gehad met de arts?
    Ik zit ook te denken dat je baarmoeder misschien toch niet helemaal schoon is..
    gewoon even een belletje doen, want zoveel bloedverlies is ook niet zo goed voor je lijf..

6. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    bedankt voor jullie adviezen
    Heb 3 wkn na de curretage een echo gehad, die was goed (alleen een functionele cyste op de eierstok).
    Heb niet zoveel zin in weer doktersgedoe, kijk het denk ik nog even aan
    Je hoort wel vaker dat na een miskraam je cyclus helemaal van slag kan zijn.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je cyclus kan inderdaad van slag zijn, maar pijn en veel bloedverlies horen daarmee niet gepaard te gaan. Hou het in de gaten, want het kan ook een baarmoederinfectie of iets dergelijks zijn en dan ben je verder van huis! Dan kun je het beter even na laten kijken.

Ik weet niet hoe groot je cyste is? Als je een grote hebt, kan je eierstok om z'n as gaan draaien en dat veroorzaakt ook hevige pijn.

Deel Deze Pagina