Verklevingen eileiders

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anneleen, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anneleen

anneleen Lid

11 aug 2009
    7
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Ik ben Anneleen, en heb begin dit jaar vruchtbaarheids bevorderende operatie in het martini groningen gehad waarbij ze verklevingen rondom mijn eileiders hebben verwijdert,die waren daar gekomen door een blindedarm ontsteking,mij eileiders waren volledig verkleeft maar nu gelukkig weer helemaal doorgangkelijk.

Er is nu medische gezien geen reden meer waarom ik niet spontaan zwanger zou kunnen worden, en we mogen het een jaartje zo proberen.

Ik zit nu in de 5 ronde en hoop snel zwanger te zijn, zijn er hier meer die ook z'n operatie hebben gehad en spontaan zwanger zijn geworden? Hoop so... afwachten maar.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb jaren geleden 2 acute operaties gehad. Ik had cystes, verklevingen en mijn eileiders waren om zichzelf heengedraaid, waardoor de bloedtoevoer werd afgekneld. De eerste keer hebben ze mijn eileider/eierstok niet meer kunnen redden en verwijderd. De tweede keer is dat wel gelukt, de verklevingen en cystes zijn weggehaald en mijn eileider/eierstok hebben ze vastgezet (goh, waren ze nou de eerste keer gewoon op dat idee gekomen, had me dat een hoop pijn en een operatie bespaard).
    In ieder geval, ik had me er een beetje op ingesteld dat niet snel zwanger zou worden, rekende op gerust een jaar. De eerste keer was ik na 5 maanden zwanger en deze keer zelfs de tweede maand al. Ik stond er zelf van te kijken.
    Bij mij zat er dus wel een paar jaar tussen de operatie en het zwanger worden, maar je ziet het, bij mij is alles goed gekomen, dus blijf positief! Ik hoop dat jij ook snel zwanger mag worden!

3. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Anneleen, ik heb zo'n 11 jaar geleden een buikoperatie gehad vanwege een geperforeerde blindedarmontsteking. Mijn vriend en ik zijn nu onderhand 1.5 jaar aan het proberen maar nog steeds niet zwanger. Sinds mei 2009 zitten we in de mmm, alles is prima in orde. Ik heb afgelopen maandag een hsg-onderzoek gehad en wat blijkt mijn eileiders zijn gewoon doorgankelijk, iets wat ik echt niet had verwacht.

Maar mijn vraag aan jou is eigenlijk, hoe zijn ze er bij jou achter gekomen dat je eileiders aan de buitenkant waren verkleeft? Heb jij ook een hsg-onderzoek gehad en bleek daar al uit dat je eileiders niet doorgankelijk waren? Ik maak mezelf nu namelijk weer een beetje bang dat bijvoorbeeld de eileiders wel open zijn maar dat ze niet goed boven de eierstok komen waardoor ze het eitje niet op kunnen vangen:(. Nou ja, ben benieuwd naar jouw verhaal.

4. anneleen

anneleen Lid

11 aug 2009
    7
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hi Emma

Ik had ook een geperforeerde blinde darm met nog veel meer onstekingenen, dat is nu 10 jaar geleden. toen we een kinderwens kregen ben ik gelijk naar de gyno gegaan om te laten uitzoeken hoe het met mijn vruchtbaarheid stond na al die operaties, ik dacht als mijn eierstokken er nog zitten ben ik al blij! en er werd een kijkoperatie voorgesteld,daar kwam uit dat er echt heeeel veel verkleving zat en ze konden niet goed zien of de eileider en eierstok ook bijelkaar konden komen, daar voor was een 2e operatie nodig die heb ik nu een half jaar geleden gehad, daarbij hebben ze alles weer losgemaak zo dat het allemaal weer goedbijelkaar kon komen. heb wel een paardagen in het ziekenhuis moeten liggen, maar het is mij echt meegevallen, ik vind het fijn dat ik nu weet dat de eierstok en leider bijelkaar kunnen komen, en mijn eileiders weer doorgangkelijk zijn. want dat was ook mijn zorg.
    en te weten dat spontaan zwanger dus kan en dat het kindje daar goed kan groeien.

Dus er is wel een mogelijkheid om een operatie te doen, alleen doen niet alle ziekenhuizen dat omdat verkleving ook terug kunnen groeien. mijn arts vond het wel de moeite waard om toch zo'n operatie te doen, terwijl ik wel echt veel verkleving had.
    Dat is wel uitzonderlijk veel artsen zeggen ga maar voor IVF.
    Als ik jou was zou ik wel gaan informeren naar zo'n operatie het is echt de moeite waard. op het internet vind je veel info gewoon bij google: vruchtbaarheids bevorderende operatie

Veel geluk! Liefs Anneleen:)

5. anneleen

anneleen Lid

11 aug 2009
    7
    1
    0
    NULL
    NULL

:) Dankje daar word ik blij van!! ik maak me af en toe nog een beetje zorgen omdat ik het zo graag wil....Ik moet gewoon nog even geduld hebben... diep in mijn hart weet ik dat het wel goed komt!

Liefs

Naamloos12 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina