Hoi, Af en toe heb ik zo'n strakke buik. Alsof de kids harder groeien als mijn buik en er zo uit kunnen knappen Is dit nou gewoon het groeien van de buik? Of harde buiken? Ik heb dus geen idee hoe dat dat voelt namelijk. Als ik mijn buik lekker insmeer met creme wordt het wel iets minder, maar het blijft eigenlijk voor lange tijd aanhouden. Iemand die dit ook heeft? of weet wat het is?
ik heb dit vooral s'avonds na een lange dag werken ofzo. dan is mjin buik helemaal hard en is het net of er niet genoeg vel is om te rekken dan knal ik bijna uit elkaar. zoiets hahaha. moeilijk uit te leggen. ik weet niet of je hetzelfde bedoeld maar anders ben ik ook wel nieuwsgierig wat het is en hoe het kan? liefs
ja zoiets ja En dan vooral de bovenbuik.. pfff. Ik hou het maar even op groeien ofzo, want ik lees steeds dat harde buiken weer weggaan na een paar minuten en dit gaat niet zo snel weg helaas...
Heb ik ook heel erg hoor! Vooral mn bovenbuik net onder mn borstbeen! Het lijkt wel of het uitelkaar gescheurd word. Aan het einde van de dag heb ik een hele harde opgezette buik en ik heb ook heel erg het idee dat hij elk moment uitelkaar kan spatten! Ik moet ook zeggen dat ik groei met spurten..........zo een paar dagen lijkt het wel of hij minder geworden is en dan in ene is hij veel groter, lijkt me dat het dan normaal is dat dit pijn doet!
ja idd dat zou dan idd ook wel. ja mijn buik voelt s avonds niet prettig ik heb geen idee waar het precies is maar voelt niet lekker haha. nou ja als het komt door het groeien dan heb ik het er wel voorover dan doet hij het in ieder geval goed in mijn buik.
harde buiken voelen alsof je een voetbal hebt ingeslikt. Je buik is keihard en gespannen, je kunt hem niet induwen ofzo. Ik vond dat juist heel samengekrompen aanvoelen (wat het in feite ook is) vanbinnen maar misschien ervaar jij dat anders. Ik had het aan het einde van mn zwangerschap regelmatig soms wel een van 20 minuten.....
ow ik lees nu dat het niet weggaat, dan is het hoogstwaarschijnlijk geen harde buik.... want met mijn 20 minuten was ik al heel lang volgens de vk... Misschien heeft je huid het zwaar met twee baby's, heb je last van striae of niet?
Hoi, ik had dat ook: zijn geen harde buiken, is echt je vel dat de groei even niet bijhoudt, Harde buiken zijn echt dat je je baarmoeder voelt samentrekken en na een tijd ook weer ontspannen. Soort van wee is het, (zolang je het niet langere tijd achter elkaar meerdere keren per uur hebt, is dat onschuldig en hoort het er gewoon bij).
Karel1978; de groei van jouw buik zal misschien ook wel wat harder gaan omdat er twee kleintjes inzitten...dan krijgt je huid natuurlijk ook veel te verduren. Wat super trouwens, twee meiden!!! Ik heb eigenlijk nog nooit een echte harde buik gehad, tenminste niet dat ik weet. Wat ik wel vaak heb, is dat ik het gevoel heb alsof ik spierpijn in mijn buik heb, alsof ik drie uur in de sportschool situps heb liggen doen !Weet ook niet wat dat is...misschien het wijken van de rechte buikspieren nu die buik echt groter wordt?
Striae..nee gelukkig nog niet (afkloppen) Ik smeer nu wel dagelijks hoor, ook omdat het gewoon iets verlicht.. Dat spierpijn gevoel had ik in het begin heel erg. Idd, net of je de hele tijd situps gedaan hebt.. niet prettig nee. Ik ben toch eens benieuwd nar die harde buiken.. hoe dat dat voelt, dan maak ik me mischien niet meer zo snel zorgen Voor nu hou ik het er maar op dat het idd mijn vel is die de groei niet kan bijhouden Bedankt iig voor de reacties!!
Mijn ervaring met harde buiken is: pijnloos, maar onaangenaam gevoel. Letterlijk een harde, keiharde buik. Voelt als staal! Mijn ervaring met strakke buiken: Jaaaaa, heb ik sinds kort heel erg last van! Alsof ik uit elkaar ga barsten. Zelfs als ik dan heel diep ademhaal via mijn buik doet het pijn aan mijn huid... Ik voel mijn huid dan letterlijk trekken. Ik schrok de eerste keren heel erg, hoor...want sja, ik moet nog wel doorgroeien!! Hahaha.. Maargoed...niks aan de hand. Want zo een grote buik heb ik nog niet eens, juist heel bescheiden! Maar dat gevoel van harde strakke buiken is altijd tijdelijk, vooral in de avonden.
Ik heb dat ook constant. zo erg zelfs, dat mijn buik dus moeilijk voelbaar is waardoor ik een liggingsecho moest laten doen. Hier komt het (volgens de vk) door mijn te strakke/stevige buikspieren maarre...hoe ik daar nou aan kom hahah
Ik herken wat je schrijft hoor. Vooral aan het eind van de dag, als ik moe ben. Ik hang dan ook wat meer in mijn rug, waardoor mijn buik boller lijkt dan anders. Het voelt bij mij echt als een strak gespannen huid. Dus dan ga ik op mijn rug liggen en smeer ik mijn buik lekker in met zwangerschapsolie. Dat geeft echt verlichting: Aan de ene kant omdat baby dan weer een beetje 'terugzakt' in mijn buikholte en aan de andere kant omdat de olie mijn huid wat soepeler maakt.
Niet bij een tweeling.. ik heb nu een buik van iemand die 28 weken zwanger is volgens de gyn..dus, hij is wat groter
hoi.. ik heb dat ook gehad rond die termijn,ik weet ook nog dat ik d8 uit mn vel te scheuren ik heb het nagevraagd en de verloskundige vertelde me dat het echt groeipijn is. ik had t idee dat het van binnen gescheurd zou zijn,maar ineens had ik er geen last meer van.gelukkig heb ik geen striemen. en idd harde buiken zijn dat niet,die voel je opkomen net een golf zeg maar en echt helemaal van binnen. groetjes kelly