Wij gaan dit jaar naar de Ardèche. Ik vroeg me af of we voor de avonden ook een lange broek/trui/vest nodig hebben?
Een vestje heb ik altijd bij me.. ik zit in Italië bijv ook bij de tent met een vestje over mijn jurkje.. Lange broek niet. Wel wat langer vallende jurk..
Als je in de bergen zit zou ik dat zeker doen. Tis niet heel koud maar ik was blij dat ik een vest en lange broek bij me had en dus voor de tent kon zitten nog de hele avond.
Ik zou het gewoon meenemen hoor je weet nooit. Wij zijn net terug uit Kroatië en daar hebben we het niet nodig gehad was tot s avonds laat aangenaam warm. In Frankrijk heb ik geregeld een vest etc. Aangehad
Wij nemen altijd één vest en lange broek mee per persoon. Het kan daar ooit erg gaan onweren en dan koelt het flink af ineens. Ik ben al een paar keer blij geweest met mn lange kleren
Geen idee hoe het daar is maar mijn ervaring is altijd een lange broek mee en een trui/vest mee. Een keer naar Griekenland geweest en dacht nee dat hoeft niet. Ik heb het mij toch koud gehad in de avond.
Het kan echt spoken in de Ardèche! Paar jaar geleden hebben we 16 gr en 36 graden gehad in één week tijd. En onweer en regen ook! Maar dat gelukkig ‘s avonds en ‘s nachts. Maar dan wel zo hard dat als je er 15 sec in loopt, je doorwaternat bent.
Het kan heel snel afkoelen met bv wat regen in de avond, dus ik zou zeker een lange broek en een vest meenemen.
Kroatië, Italië, Frankrijk, etc. ik neem altijd lange broeken en iig 1 lekker vest mee. Ik vind het vaak vrij snel afkoelen en wil 's avonds gewoon lekker lang buiten zitten. En voor de mogelijke muggen is een lange broek (en sokken) ook fijn.
Wij zaten vorig jaar in september in italie en frankrijk. In ita Ie hadden we een aantal keer savonds een vest nodig omdat het afgekoeld was en in frankrijk zaten we op een berg en hadden we het ook echt nodig zo wel savonds als smorgens.
Zeker lange broek en een warm vest/trui meenemen. In de Ardeche heb je soms last van de Mistral. Dat is een sterke koude wind en dan kan het ineens flink fris zijn. Voor 's avonds een dunne lange broek en vest is ook handig. En ook als je een grot wil bezoeken.