Hoge bloeddruk na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Ally, 27 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ally

Ally Fanatiek lid

22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Vanaf week 35 van mijn tweede zwnagerschap heb ik een hoge bloeddruk.
    Ben ook vanaf die week onder controle bij gyn geweest.
    Na de bevalling mocht ik gelijk stoppen met de medicijnen tegen bloeddruk.
    In de kraamtijd was nog hoog ,maar het zou wel overgaan zei de VK.
    Op de nacontrole was die nog steeds hoog,moest maar naar de HA na 2 wkn.

Vandaag ben ik naar mijn huisarts geweest,heb weer pillen gekregen en moet na 2 wkn weer terug komen.

Ik zit dus met een vraag.
    . :rolleyes:

Gaat het nog over.

Ik vindt dit zooo eng,ik ben pas 31 ben nog veel te jong . :cry:

Ally

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb precies hetzelfde. Ben wel een paar jaartjes ouder maar ook nog jong! Ik ben nu sinds 1 week van de medicijnen af maar dit komt volgens mij puur door mn 2e zwangerschap. Ik verwacht dat ik na de bevalling of zelfs al later in mn zwangerschap opnieuw aan de medicijnen moet. Niet leuk maar beter dan niets doen met een hoge bloeddruk.

3. Marieketjes

Marieketjes Actief lid

11 dec 2007
    128
    1
    0
    Ik mocht ook een paar dagen na de bevalling stoppen met de medicijnen. Een week later was mijn bloedruk echter al weer 160/105, dus moest ik weer beginnen met de medicijnen. Deze heb ik toen weer 3 weken genomen. Daarna moest ik wekelijks mijn bloedruk laten controleren. Inmiddels heb ik een keurige bloedruk van 115/75, zonder medicijnen.
    Grote kans dus dat het bij jou ook helemaal goed komt!

4. minke

minke Actief lid

Ook ik heb een te hoge bleoddruk. Tijdens de laatste weken van mijn zwangerschap was hij al te hoog. Uiteindelijk ook opgenomen in het ziekenhuis en begonnen met medicatie. Twee dagen later begon spontaan de bevalling. Helaas is mijn bloeddruk nog steeds te hoog (3 weken na de bevalling), en moet ik de medicijnen dus nog blijven nemen. Over twee weken moet ik weer terug naar de gyn en als mijn bloeddruk dan nog te hoog is dan wordt ik doorgestuurd naar een internist.

Bij mij eerste zwangerschap had ik pré-eclampsie en bleef mijn bloeddruk ook na de bevalling aan de hoge kant. Toen heb ik ongeveer een half jaar nog medicijnen geslikt voordat de bloeddruk op peil was. De gyn die ik nu heb wil echter niet zo lang wachten, omdat ik te jong ben voor zo'n hoge bloeddruk.

Succes! Minke

5. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik kreeg ook al vroeg in de zwangerschap een hele hoge bloeddruk, heb daarvoor een paar keer in het ziekenhuis gelegen en kreeg veel medicijnen. Meteen na de bevalling kelderde mijn bloeddruk, maar omdat hij nog niet goed was moest ik nog een lage dosering blijven gebruiken. Het viel mij ook vies tegen hoe lang dat nog duurde. Ik had verwacht, en eigenlijk wekten de artsen die indruk ook, dat ik er na de bevalling zo vanaf zou zijn, maar niet dus.
    Het is inmiddels al ruim 3 maanden later en nu was mijn bloeddruk goed, met medicijnen, en ben ik aan het afbouwen om over een week te mogen stoppen. Maar dan moet ik dus nog wel even onder controle blijven.

6. Ally

Ally Fanatiek lid

22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Ik hoop en wens dat het met iedereen goed komt.
    De laatste keer was mijn bloeddruk 140/100.

En wat ik echt eng vindt ,is dat ik mijn hart hoor bonken ,soms.

Ally

Deel Deze Pagina