Lange of onregelmatige cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hansje, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje75

    Roosje75 Fanatiek lid

    1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Zora ik zou zeker even langs de ha gaan en een verwijzing voor de gyn vragen. Even een controle laten doen; kan nooit kwaad!
     
  2. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Thanks Roosje, zit al een tijdje te twijfelen ben nl. bang dat ik te vroeg ga. Maar ben het wachten ook wel erg zat nu....Nogmaals bedankt!
     
  3. Roosje75

    Roosje75 Fanatiek lid

    1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Heel veel succes!
    En als je ha moeilijk doet, dan dik je het gewoon maar een beetje aan. Maar laat je maar niet wegsturen met de opmerking om nog maar eerst eens 3 maanden af te wachten. Hij zit niet met die onzekerheid en jij wel!
     
  4. Marleen1979

    Marleen1979 VIP lid

    8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik heb ook een lange en onregelmatige cyclus en daarbij ook nog eens een te korte luteale fase... Net weer rose bij het afvegen dus deze ronde weer niet zwanger.. Ik word er soms moedeloos van. Bij mn banner staan m'n cycli. Deze ronde wordt ws. 38 dagen. Morgen zal het ecth echt door gaan zetten. We hebben besloten om na onze vakantie (half augustus) naar de huisarts te gaan.

    Tempen bracht mij ook rust. En het scheelt dat je niet zoveel zw.-testen hoeft te verspillen.
     
  5. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Volgens mij scheelt het ook heel erg hoe je huisarts is. Ik heb een hele fijne huisarts, maar die assistentes zijn wat minder. Die zei ook dat als mijn cyclus langer dan 3 maanden duurt ik wel langs moet komen. Ik ben nu aan het tempen en ik vraag me af wanneer m'n ei komt en of die komt. Ik ga er ook niet te lang mee rondlopen. M'n man wil zo graag dus die wilde z'n zwemmers ook wel laten controleren. Maar daar wachten we nog wel eventjes mee... :)
     
  6. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Heb morgen een afspraak bij de huisarts. Ben benieuwd. Wilde eigenlijk de vrouwelijke huisarts maar de is met vakantie. Dus heb nu de man. Heb ook gigantische (zonne)uitslag op mijn gezicht dus heb tegen de assistente gezegd dat ik daar voor kwam ( is ook zo onder andere) omdat ik de afspraak op mijn werk heb gemaakt en mijn baas er niets mee te maken heeft vind ik. Dus hoop niet dat de huisarts geirriteerd is dat ik het niet van te voren heb gezegd. Snappen jullie m nog? :) :) :)
     
  7. Hoi zora,

    Ik ben 2 maanden terug ook naar de ha geweest met hetzelfde probleem. Ik werd alleen naar huis gestuurd met de mededeling van ga eerst maar 3 maanden lang een temperatuurcurve bijhouden en kom dan nog maar eens terug. Misschien heeft het er ook mee te maken dat mijn man en ik toen ook net wilde beginnen met zwanger worden. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou zit?

    In ieder geval succes bij de ha en ben benieuwd wat hij zegt!

    Groetjes Hansje.
     
  8. Marleen1979

    Marleen1979 VIP lid

    8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik begrijp je niet helemaal geloof ik Hansje.. Kun je het misschien even iets duidelijker uitleggen? Waarom ben je naar de HA gegaan? Heb je het idee dat er iets niet goed zit? Want je zegt toch dat jullie net wilden beginnen met zwanger worden?
     
  9. Marleen:
    Hier had ik op gereageerd. Ikzelf heb ook een onregelmatige cyclus en vroeg mijzelf toen ook af of dat gevolgen had voor de vruchtbaarheid. Vandaar mijn berichtje wat de ha tegen mij had gezegd.
     
  10. Marleen1979

    Marleen1979 VIP lid

    8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Oke! Ik snap m nu helemaal!
     
  11. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ben vandaag naar de huisarts geweest voor mijn huid. Ik heb rosacea. Dat kan er ook nog wel bij. Al met al hebben we het daar een tijd over gehad en had ik eigenlijk geen zin meer om tussen neus en lippen door nog iets over mijn cyclus te zeggen. :rolleyes:

    Daar komt bij dat de vrouwelijke dokter met vakantie is en ik nu een man had en ik praat toch liever met een vrouw. Dus heb een nieuwe afspraak gepland voor volgende week. :eek:

    @ Hansje: je hoort veel verschillende reacties van huisartsen. De een neemt het heel serieus en de ander suurt je net zo hard naar huis. Ik probeer het gewoon dan weet ik voor mezelf dat ik er wat aan gedaan heb. Wij zijn al wel een paar maanden bezig voor een beebje maar hoe kun je serieus er voor gaan als je niet eens weet of je wel een ei hebt? :(:

    Nou nog een weekje wachten en dan krijg ik antwoord....ik laat het tegen die tijd weten.... :D
     
  12. Je hebt helemaal gelijk, je moet doen wat voor jou goed voelt. Bij nader inzien als ik kijk naar mijn cyclus van de afgelopen 8 maanden valt mijn onregelmatigheid nog best mee. 1 keer een uitschieter van 59 dagen. Ikzelf wacht het gewoon nog even af.

    Succes bij je volgende bezoekje.

    xxx

    P.S. vervelend dat je nu ook rosacea erbij hebt.
    hopen dat het snel over gaat!
     
  13. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dank je Hansje....jij ook succes! :D

    Vanmorgen ben ik ongi geworden...YES! Dus wacht het nog even af met de huisarts hoe lang de volgende cyclus gaat duren. Daar zit ook mijn vakntie tussen ( twee weken) dus dan gaat het allemaal wat sneller. :)

    Als het nu weer zo lang gaat duren ga ik naar de huisarts, maar misschien heb ik geluk...? ;) :(:
     
  14. mamajanneke

    mamajanneke Fanatiek lid

    22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    een onregelmatige cycles is heel erg herbenbaar hier.
    voor de zwangerschap van darryl* sloeg ik zo maar maanden over en ook voor de zwangerschap was ik al 3 maanden niet meer ongie geweest en toch zwanger geworden in die periode.
    na de bevalling aan de pil, maar omdat darryl* is overleden na 3 maanden weer gestopt en had ik een zeer regelmatige periode en na nog eens 3 maanden (dus een half jaar na de bevalling van darryl*) weer zwanger van dylano.
    na de bevalling weer aan de pil, maar zelfs met de pil onregelmatig. en nu dus weer gestopt en ook weer onregelmatig.
    mijn cycles is nu 25-29-43 en 24 ben nu een maand aan het tempen.
    ik denk zelf ook dat ik pco heb, maar moet dus eerst 3 maanden tempen.
    nou aan de temp van de afgelopen maand zou ik zeggen dat ik 5 dagen na mijn menstruatie al mijn eisprong had, of 10 dagen daarna en daarna 15 dagen later menstrueren.
    geen duidelijkheid hier alom dus.

    groetjes janneke
     
  15. Jeetje janneke wat een heftig verhaal! Moeilijk he als je niks van lichaam snapt?
    Sterkte en ik hoop maar voor je dat het geen pco is.

    Groetjes
     
  16. mamajanneke

    mamajanneke Fanatiek lid

    22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    hoi hansje,
    ja erg frustrerend! ik ben er haast wel zeker van hoor dat ik pco heb, dit omdat mijn cycles eigelijk al vanaf mijn tienertijd (11j) zeer onregelmatig is. ik kon altijd zo maar maanden tot een half jaar overslaan en vervolgens was ik dan een week of langer zeer zwaar ongie.
    ik heb ook t vermoeden dat ik zo snel zwanger ben geworden van dylano dat dit komt doordat er nog hormonen waren van de zwangerschap van darryl*.
    ik was nl. precies een half jaar later zwanger, nou hormonen genoeg dus nog van de zwangerschap.
    en ja nu heb ik dus echt kunnen ontzwangeren en nu is t weer bagger met mijn cycles.
    ik heb dit alles al genoemd bij de huisarts, maar moet dus eerst 3 maanden tempen voor hij me door stuurt voor onderzoeken.

    bedankt voor je sterkte wensen
    liefs janneke
     

Deel Deze Pagina