Waar speelt jullie peuter meid mee?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Suzzert, 3 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Er is zoveel speelgoed in de winkels. Dat ik het niet meer weet wat nou leuk is. Onze dochter is twee en een half en speelt graag fantasie spel.

Ze heeft een Ikea keukentje wat ze erg leuk vind en wat spulletjes voor krijgt. Ze heeft wat bouw dingetjes, wat barbies (oude barbies van mij :p ) en ik herken daarom veel spel gedrag van mijzelf. Maar de meeste dingen is ze nog wat te jong voor. Ze knutseld ook graag. Maar ik vind het gewoon lastig. Voor Sinterklaas krijgt ze nu wat meer dingetjes voor haar keuken, twee uitbreidings sets voor Hello kitty duplo. Maar ik vind het zo lastig. Ze heeft kinetic sand wat ze erg leuk vind. Ik wil haar alleen ook wat speelgoed geven waar ze alleen mee kan keutelen.

Tips?

2. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    O en ze is niet echt een poppenkind. Ze heeft er twee maar kijkt er soms naar om. Meer als ze tegen komt

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn jongste is ook 2,5. Wat zij graag doet:
    - houten keukentje en spulletjes
    - barbies
    - my little pony
    - duplo, duplo en nog eens duplo ;)
    - kleuren
    - zelf boekjes 'lezen' (de speelgoedgidsen zijn momenteel favoriet)
    - houten treinbaan (haar zus bouwt de baan en zij rijdt er met de treintjes overheen)

Eigenlijk een beetje dezelfde dingen die jij noemt. Ik heb niet het idee dat er hier iets ontbreekt, nou heeft ze natuurlijk een oudere zus dus er is hier ook genoeg in huis maar ik wil het zeker ook niet téveel laten zijn. Ze heeft ook nog een buggy die ze heel leuk vindt en voor haar verjaardag heb ik alvast een groot poppenhuis gekocht, maar ze houdt heel erg van rollenspellen en kan daar helemaal in opgaan, dus dat past wel bij haar.

Speeltent misschien? Alhoewel mijn ervaring is dat ze daar meer samen dan alleen mee spelen. Verf of klei (kunnen ze ook niet echt zelfstandig mee aan de slag...). Als ze erg van fantasiespel is zoals jij zegt zou ik misschien toch kijken naar iets van een poppenhuis met meubeltjes en poppetjes enzo, of iets dergelijks. Daar kunnen ze hier echt uren mee bezig zijn.

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Die van mij is echt een poppen moedertje.

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Playmobil!!!!!

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Hier een meid van bijna 2,5. Favoriet is de Ipad.... Maar aangezien ze daar niet de hele dag op mag...;)

Ze heeft het duplohuis, daar bouwt ze niet nee maar speelt wel met de poppetjes en vooral met de poes.. En de hello kitty trein.
    Verder heeft ze een keukentje met pannetjes en servies enzo, ze puzzelt wel veel en boekjes doen het ook goed.
    Maar ze speelt vooral veel 'toneelstukjes' van filmpjes die ze gezien heeft of boekjes, met haar loopfietsje gaat ze dan ergens heen, tasje mee, mobieltje erin...;)
    En sinds de psz is tekenen, knutselen en kleien leuk!

Ze krijgt voor sinterklaas en/of kerst denk ik bambino loco, van schoonouders een poppenbedje (ohja bij vlagen speelt ze met haar pop), verder het slaapschaap zodat ze niet meer midden in de nacht hoeft te beweren dat ze uitgeslapen is en wil ook kijken of er al iets geschikts is van playmobil

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik twijfel nog over playmobiel. Het ging mij om kadootjes voor de Sint. In april word ze drie en wil haar dan denk ik playmobiel geven. Of misschien nu iets kleins om te kijken of ze het leuk vind.

Het is ook niet dat ze super veel speelgoed heeft. Ik wil haar graag iets meer uitdagen. En inderdaad hier ook op haar loopfiets en tasje mee ;)

8. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

De mijne speelt met treinen, auto's en vliegtuigen... Tja. ;) :D

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hihi hier met 1 jaar oud mocht dochterlief kiezen.. Een tractor (little people) of iets anders... Nee, mevrouw wilde perse de tractor
    Jaar erna wilde ze liefst het vliegtuig.. Maar de tractor is altijd favoriet gebleven. Lekker mee door de kamer crossen...
    (Daarna werd ze wat te oud om zelf d'r kado te kiezen en vervolgens alsnog ingepakt kado te krijgen :) )

En toch is het echt een meisje meisje wat gek is op roze en meidendingen.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn dochter is 2 jaar en 4 maanden. Ze speelt het liefst met:
    - ikea keukentje
    - houten puzzels
    - duplo
    - houten treinbaan
    - toet toet autogarage
    - voetbal (favoriet)
    - Puky loopfiets
    - Bobbycar
    - Little people boerderij

Haar buurjongetje is even oud en hij heeft play doh klei. Dat vindt ze geweldig, dus die vragen we voor sint. Verder staat op het verlanglijstje kinetic sand, loco bambino, duplo, kleurpotloden.

11. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Die van mij speelt al ruim 2 jaar (is nu ruim 4) met barbies, poppenhuizen, speelhuizen, poppetjes. Ze speelt hele verhalen na (tegenwoordig speelt ze bvb dat de 1 de juf is en de ander de leerling)
    Ze speelt met haar poppen ook films na.

Verder tekenen, verven, knutselen.

Ze is nu 4 en begon voor het eerst over wat anders dan barbies van de sint, namelijk een digibird :D

12. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    De mijne vind niks leuk haha, spelletjes doen op mijn mobiel is wel leuk!! haha

Verder vind ze het wel leuk om te puzzelen :) En soms met de blokjes te spelen

13. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Oh hier ook, op de mobiel of iPad en ook kijkt ze graag tv. Dat proberen we toch in de perken te houden :p

Ze speelt bij een vriendje wel graag met zijn trein baan en mijn ouders hebben nog een garage van vroeger waar ze leuk mee speelt. Maar vind dat dan weer lastig dat als wij het hebben zou ze daar dan mee spelen... :p

14. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Muziekinstrumenten
    Boekjes
    Puzzels
    Theeserviesje
    Play Doh
    Domino
    Memory

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    En in de trebt van televisie personages

Willemijn heeft een mickey mouse clubhuis, die uit te breiden is met tractor boerderij, vliegtuig, stippenboot, zijn ook kleine setjes bij te krijgen, een auto met mickey bijvoorbeeld op o.a lobbes.nl
    Verder
    winkeltje met kassa, en winkelwagentje

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wel ontzettend leuke naam trouwens!

Sorry off topic :D

17. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Haha dank je :D

18. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier op dit moment duplo en de treinbaan favoriet!!!

Ze heeft ook:
    Boerderij
    Heeeel klein keukentje (een houten blok zeg maar)
    Nijntje verstoppertje
    Pop en buggy/bedje
    Winkelkarretje en ah mini's
    Puzzels
    Foam plak plaatjes, is ook enorme hit en heel goedkoop :)
    Verder nog veel kleine dingen, meer dreumes speelgoed

Wil nog voor sint/kerst
    Extra duplo stenen
    Spelletje
    Bambino loco
    Aanvulling trein (blokjes, struiken, huizen etc)

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Onze dochter vindt alles leuk zolang ik maar met haar meespeel haha!

Maar als ik niet in de buurt ben speelt ze vooral met allerlei poppetjes van playmobil, little people, v-tech etc. Alles door elkaar. Er worden complete verhaallijnen neergezet.
    Verder speelt ze veel met haar keukentje en vindt ze tegenwoordig plakken ook te gek. Gewoon plaatjes plakken met pritt stift of stickers. En natuurlijk mijn mobiel maar dat mag ze niet elke dag.

Voor Sinterklaas krijgt ze Electro en de duplo trein.
    Voor kerst krijgt ze Bambino loco.

20. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Oja haar pop wordt wel steeds populairder. Die noemt ze haar zusje.
    Ze weet niet dat ik zwanger ben dus ik vraag me af of ze een vooruitziende blik heeft haha

Deel Deze Pagina