Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop (deel 2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Bedenk er nog een tww of 2ww. Two week wait

2. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Hahaha ja en we zijn bijna allemaal ttc met een et of een fet
    (Trying to conceive met embryo transfer of frozen embryo transfer)
    Man ik heb al wat afkortingen gegoogeld maar pupo was laatst ook nieuw voor mij hoor :D

2jongensmama en Do1981 vinden dit leuk.
  3. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Haha ik kende pupo ook niet, moest er laatst ook zo om lachen . Al die afkortingen.. ik voel me ook bijna een oude taart :roflmao:
    Maar echt.. als ik ‘die jeugd van tegenwoordig’ (ik zeg dit echt omg hahaha) hoor praten op straat in hun rapper Boef, Little Kleine en Bilal straattaal... ik kan er niks meer van maken hoor!

officieel oud dus. :roflmao:

Asil, Betsies en Do1981 vinden dit leuk.
  4. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Gliss hele dikke knuffel! Het is ook gewoon kan en niet eerlijk!

@Wondertje2020 mijn kaarsje op de kast heeft de hele dag voor je gebrand!

Gliss vindt dit leuk.
  5. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
  6. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @DangerBlonde wat lief.. tot nu toe heeft het gewerkt. Nog tot zaterdag wachten.. dit is nog erger dan de wachtweken. Maar ik krijg elke dag meer hoop.
    Ik kende dat helemaal niet ovulatie indicatie. Hopelijk werkt het nu allemaal met de hormonen.

@Betsies denk aan je..

@Kruimel14 : vandaag even lekker geen hormonen!

@2jongensmama : fijn dat je mag starten!

@Do1981: hoe gaat het met jou?

@Iemand1991 : hoe gaat het met het plekje geven van je verlies?

@Kramertje : wanneer weten jullie meer over een nieuw ICSI traject?

@Gliss : als alles goed loopt hebben we samen op dezelfde dag een terugplaatsing..

@Asil : wat een mooi berichtje heb je gestuurd en ik wil je laten weten dat ondanks ik in het begin heftig reageerde op de Menopur ik heel erg blij ben geweest met die vorm van stimulatie. Het heeft mij meer eicellen dan ooit opgeleverd. Voor de punctie had ik minder last van bijwerkingen en herstel ging ook veel beter.
    Alleen de mentale klap was bij mij heftig.. omdat we veel meer bevruchtingen hadden verwacht.
    Ik hoop dat jij ook mooie resultaten boekt.. zo’n start is altijd weer een achtbaan.

2jongensmama, Betsies en Splitijsje vinden dit leuk.
  7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    @Wondertje2020 ♥, ik zit er wel over te denken om een echo op dag 5 te vragen. Beter 1 extra dan te weinig. Ik twijfel toch een beetje over de dosering. En heb alles weer even gelezen van 2 jaar terug. Ik heb tijdens de IUI's clomid gehad maar ook veel in natuurlijke cyclus. Ook Clomid bij mijn eerste IVF welke was gecancelled door de eisprong. Ik had daar mega veel bijwerkingen van.

Toen 2x met Gonal-F, decapeptyl, Ovitrelle

1ste keer met 150 eenheden (6 follikels, 2 ei, 1 embryo) zwanger maar MK
    2de keer met 225 eenheden (12 follikels, 12 ei, 2 embryo, 1 TP, geen cryo) geen zwangerschap. Moet hierbij wel zeggen dat ongeveer de helft niet rijp was.

Nu zeggen ze dat ik er al, geschat, 11 klaar heb liggen, van menopur zeggen ze dat de eitjes "rijper" worden maar 300 eenheden vind ik dan toch best veel, gezien dat ik ook 10 KG ben afgevallen. Vandaar dat ik ga vragen of ik op dag 5 alvast een echo mag, al is het voor mijn eigen gemoedsrust.

Deze ronde is trouwens, Lucrin 1x, 300 eenheden Menopur en Ovitrelle (terug naar 35 uur mits geen dominante ei)

Nu spreken ze in de patienten brieven over secundaire subfertilliteit mannelijke factor. Secundair word je dus wanneer er al een zwangerschap is geweest. Er word nergens ogezegd dat het aan mij ligt, terwijl ik toch ook endometriose heb (gehad) en een gekantelde baarmoeder, al maakt dat laatste weinig uit.

Maar meid wat had ik je betere resultaten gegund.

(sorry dat ik even mijn hart en gedachten uit stort)

8. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    @Wondertje2020: thx, dat voelt wel goed inderdaad. Hoop voor jou dat de dagen gauw voorbij vliegen en het snel zaterdag is.

Even een algemene vraag: ik moest de Ovitrelle 36 uur van te voren spuiten. Ik lees alleen ook vaak dat 35 uur wordt gehanteerd. Waarin zit het verschil? Moet ik me zorgen maken?

9. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Nee, het is je eerste poging. Geloof dat het 35 of 36 is, misschien dat het verschilt per ZH. Sowieso is naar mijn idee des te meer tijd er tussen zit des te beter.

Mijn vorige pogingen had ik 33 uur, daarom dat ik 35 heb benoemd. De reden is dat onze eerste poging is afgebroken door een te vroege eisprong. Deze sprong 2 uur voor de punctie, daarom dachten ze er beter aan te doen mijn tijd te verkorten maar bij poging 2 heeft dat er waarschijnlijk voor gezorgd dat de helft niet rijp was.

Splitijsje vindt dit leuk.
  10. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik lees mee hoor, @Wondertje2020 heeft net bij iedereen om een update gevraagd, dus ik lees graag de reacties daarop :)

Een hoop tp zaterdag! Wondertje, @blij83 en ikzelf. Maar ook veel startende behandelingen weer, puncties etc. Reuze spannend! En natuurlijk @Betsies in de laatste wachtdagen, duimen draaien weer hoor!

Betsies vindt dit leuk.
  11. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik lees ook mee! Mijn kaarsje brand weer vandaag, voor jullie allemaal!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      52,2 KB
      Weergaven:
      22
  12. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Kruimel14 36 uur is de ‘normale’ termijn. Bij mij ook toegepast. Ik was ook bang dat, dat te laat was. Specifiek vooraf nog nagevraagd of het geen kortere tijd zou moeten zijn. Maar hebben ze (gelukkig) niet gedaan.

hier alles goed. Verwacht vandaag telefoontje over planning gel echo. Hoop op dinsdag. Dan is het ruim voor mijn eisprong en maak ik gevoelsmatig aankomende maand nog een kans. Zelf zwanger worden mag echt niet na zo’n echo (risico dat embryo ergens naartoe gespoeld wordt).
    Verder nog best veel aan het bloeden. Door de lange aanloop vanwege de scratching dit keer vrij lange menstruatie (voor mijn doen). Verwacht dat het morgen al wel grotendeels over zal zijn.

Splitijsje vindt dit leuk.
  13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    ♥ houd zo van kaarsjes, en zoals je van een ADHD stel kunt verwachten hebben wij er (even in gedachten geteld, zit op mijn werk :roflmao:) 11 en het is nog een dagtaak ook om die dingen aan te steken, te vervangen en uit te blazen. Mijn vriend is helemaal weg van kaarsjes en zoals ik al eens eerder omschreef, een tikkeltje autistisch met de dingen die hij leuk vind.

Het gaat dus zo, er moeten altijd, maar dan ook altijd, minimaal 2 zakken of pakken kaarsjes in huis zijn. Nee, 4 branduren is niet goed, 6 ook niet alleen bij noodzaak, maar 8. Deze gaan altijd rond dezelfde tijd aan en tegelijk want je kunt het natuurlijk niet hebben dat er 1 kaarsje eerder op brand dan de ander. Dus aan die handel en wachten tot ze op zijn en dan begint het riedeltje opnieuw. Maar wat houd ik er stiekem toch ook van :). En ik heb weekenddienst (lees in het weekend ben ik verantwoordelijk en als ik het even vergeet word ik er echt wel aan herinnerd) :roflmao:. En heel eerlijk, ik houd wel van zijn rechtlijnigheid en strakheid, de sloddervos en chaoot die ik kan zijn en hij gladstrijkt hahahaa

Betsies, DangerBlonde en Leraje vinden dit leuk.
  14. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Even meeleesmelding dames!

@Gliss heel herkenbaar hoor.... ik heb het geluk dat mijn ene beste vriendin (vrijwillig) kinderloos is, waar ik in die zin heel dankbaar voor ben.. Dan is er in ieder geval een iemand bij wie er niks hoeft te veranderen als het bij ons nooit lukt. Eén vriendschap die altijd hetzelfde blijft.

Maar mijn andere beste vriendin is ondertussen alweer 2,5 jaar geleden ofzo zwanger geworden. Dat kwam ook heel erg uit het niets (ze hadden het er uiteraard al wel over gehad, maar zij houdt sowieso niet zo van kinderen in z'n algemeenheid en had niet een heel sterke kinderwens, hij wel dus was wel een plan van 'ooit'), op dat moment kwam het met hun carrieres, huisvesting etc allemaal goed uit en dachten ze 'we laten het er één maand op aankomen en dan zien we wel'. Eigenlijk ook met het idee dat zowel haar oma als haar moeder dus heel veel moeite hadden met zwanger worden, dus ze dachten, dat kan bij ons ook wel even duren. Je raadt het al, die waren dus in één keer zwanger....

PFFFF toen ik dat hoorde heb ik ook wel even heel hard moeten huilen hoor. Ik vond het zó onrechtvaardig. Ik weet al héél lang dat ik kinderen wil, ik vind ze ook echt leuk (alle kinderen, niet alleen je eigen :p), en zij hoefde niet eens per se, zéker niet toen, en BAM ja hoor meteen. Echt serieus....

Nu is gelukkig in onze vriendschap weinig veranderd, maar ik vind het wel echt vervelend dat ik bepaalde zaken niet uit eigen ervaring herken. Het scheelt wel dat ik veel vrienden en familie met kinderen heb, dus ik 'snap' alles heel goed, en ik kan ook echt wel over mijn ervaringen spreken met leeftijdsfases, opvoedproblemen, etc. Maar ik weet niet hoe het voelt om zélf moeder te zijn, ik kan me dat alleen maar inbeelden. En dat vind ik echt wel heel erg lastig, het idee dat ik dat misschien nooit mee zal maken....

15. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Miekie88 ik tag je hier nav onze interactie en je vraag naar positieve ervaringen. Hier veel meiden die al lang/langger/langst bezig zijn met kinderwens.

ook een aantal dames die al een kindje of 2 kindjes hebben en ook daar een lange weg voor hebben afgelegd.

we delen hier onze onzekerheden, maar ook veel relevante informatie over onderzoeken, medicatie, etc

wees welkom als je mee wilt kletsen

16. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ** Lange onvervulde kinderwens **

* Gliss - 32 jaar - 1e kindje - IVF 1 -op naar laatste / 3e cryo tp

* Do1981 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 1 - op naar tp cryo 8 - eerst scratching onderzoek & gel echo
    * Betsies - 38 jaar - 1e kindje - door naar ICSI 2.2
    * Wondertje2020 - 1e kindje - door naar ICSI (3)
    * 2jongensmama - 3e kindje - ICSI 4
    * Emma1995 - 25 - 1e kindje - IVF 1
    * Asil - 38 jaar -1e kindje - IVF/ICSI 3
    * Catlady - 1e kindje - ICSI 3 pauze, opzoek naar een kliniek voor onze laatste poging.
    * Leraje - 1e kindje nog natuurlijke weg, op dit moment onderzoeken gaande
    * Lisa280887 - 1e kindje - IVF 1 verse tp
    * DangerBlonde - 31 jaar - 2e kindje - ronde 5 OI start Gonal-F
    * Kramertje - 41 jaar - 1e kindje - ICSI 6 C&C Duitsland
    * Kruimel14 -36 jaar- 1e kindje - IVF/ICSI 1
    * Marloesmeisje - 33 jaar - 1e kindje - IUI 8

Afspraken

11 feb - 2jongensmama - uitgangsecho

12 feb Kruimel 14 punctie
    13 feb - Gliss - tp cryo 3
    17 feb - Asil begin menopur?
    17 feb - DangerBlonde - Follikelmeting 1
    18 feb - do - gel echo
    19 feb - Do uitslag scratching (circa 16-18 feb)
    19 feb DangerBlonde - Follikelmeting 2
    19 feb DangerBlonde - Endometriose onderzoek
    22 feb DangerBlonde - Follikelmeting 3

eind feb - 2jongensmama - punctie 4

Testdatum
    15-02 - Betsies
    24-02 - Gliss

Zwanger
    Lisa280887
    LindsySimons
    Emma1995

17. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Gel echo is gepland. Volgende week donderdag. Ben benieuwd

wordt lekker weekje volgende week. Ik heb die echo, hopelijk de uitslag van de scratching, een gezondheids onderzoek (via onze arbo) en een ct scan van mijn gebit (lang verhaal....). Aan het einde van de week weer helemaal doorgelicht :roflmao:

Betsies, Leraje, Asil en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar wat je schrijft, in veel opzichten.
    Bij 1 van mijn 2 beste vriendinnen die nu dus zijn bevallen was het een 'ongelukje' lees one night stand waarmee ze zwanger is geworden. Eerder nooit een duidelijke kinderwens. Uiteindelijk is het helemaal gewenst en is ze samen met de vader van het kindje. Maar man wat een klap in m'n gezicht was dat.
    Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat je van 1 one nightstand in een dronken bui, 8 dagen na het stoppen van de pil zwanger raakt.. in vergelijking met alle moeite die wij al zo lang doen. Onbegrijpelijk.

19. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Heb je nu verder helemaal niets meer gehoord eigenlijk @Wondertje2020 ? Hoor je zaterdag dan pas hoe en wat? Of krijg je tussendoor nog bericht?

20. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Zo oneerlijk verdeeld he. Ik snap het helemaal!

Deel Deze Pagina