Ik heb vandaag in de digitale meeting maar verteld dat ik er komende tijd wat vaker wat uurtjes afwezig ben ivm echo’s en controles. En dat we alweer een tijdje in traject zitten. Nog niet iedereen wist dat, een paar maar. Ik kreeg daarna zulke lieve appjes, ik moest er even van huilen luchtte wel even op. Had het even hoog zitten vandaag.
@Wondertje2020 hoe is het vandaag? Trek je het wachten nog? Niet gebeld? @Gliss zo herkenbaar van vriendinnen. Toevallig begon ik samen met mijn beste vriendin voor onze kinderwens. Zij was na een maand zwanger en ik niet... en toen we 1,5 jaar bezig waren, was ze zwanger van de 2de. En toen we 4.5 jaar bezig waren, de dag na ik te horen kreeg dat mijn zwangerschap verloren was met 10 weken, testen zij positief van de derde. Oh wat hebben we toen hard gejankt samen. We waren/zijn de allerlaatste in onze families en vriendenkring met kinderen.. En nu zijn we weer de enige met zulke jonge kinderen en nog steeds een wens. De rest is allemaal met 3/4/5 kindjes compleet. @DangerBlonde goed dat je verteld hebt en fijne reacties! Op mijn werk weten de meeste het ook. Maar goed ook, want ik wordt nogal fel van de gonal. Ze maken hun borst alweer nat nu . Hier vanmorgen uitgangsecho gehad. alles prima, dus vanavond starten met gonal f 300. en volgende week donderdag eerste FM. ik snap echt niet waarom zo vroeg, eerste 2 puncties was pas op dag 10, en vorige keer ook al op dag 8. Was toen niks te zien nog en dat voelde mentaal gewoon stom. Maar ja, hij stond erop, ze willen het goed in de gaten houden. Prima hoor, maar snap het nog steeds niet.. of niet protocol (zeg dat dan!) of n.a.v. de vorige keren? Naja.
** Lange onvervulde kinderwens ** * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - IVF 1 -op naar laatste / 3e cryo tp * Do1981 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 1 - op naar tp cryo 8 - eerst scratching onderzoek & gel echo * Betsies - 38 jaar - 1e kindje - door naar ICSI 2.2 * Wondertje2020 - 1e kindje - door naar ICSI (3) * 2jongensmama - 3e kindje - ICSI 4 * Emma1995 - 25 - 1e kindje - IVF 1 * Asil - 38 jaar -1e kindje - IVF/ICSI 3 * Catlady - 1e kindje - ICSI 3 pauze, opzoek naar een kliniek voor onze laatste poging. * Leraje - 1e kindje nog natuurlijke weg, op dit moment onderzoeken gaande * Lisa280887 - 1e kindje - IVF 1 verse tp * DangerBlonde - 31 jaar - 2e kindje - ronde 5 OI start Gonal-F * Kramertje - 41 jaar - 1e kindje - ICSI 6 C&C Duitsland * Kruimel14 -36 jaar- 1e kindje - IVF/ICSI 1 * Marloesmeisje - 33 jaar - 1e kindje - IUI 8 Afspraken 12 feb Kruimel 14 punctie 13 feb - Gliss - tp cryo 3 17 feb - Asil begin menopur? 17 feb - DangerBlonde - Follikelmeting 1 18 feb - do - gel echo 18 feb - 2jongensmama - FM 1 19 feb - Do uitslag scratching (circa 16-18 feb) 19 feb DangerBlonde - Follikelmeting 2 19 feb DangerBlonde - Endometriose onderzoek 22 feb DangerBlonde - Follikelmeting 3 Testdatum 15-02 - Betsies 24-02 - Gliss Zwanger Lisa280887 LindsySimons Emma1995
Oehhhhh wat word het weer spannend allemaal. @2jongensmama hebben ze nog een schatting gegeven over wat er "klaar" ligt of geven ze dat niet aan? Ik moet helaas eerst mijn menstruatie afwachten en dan na 2 dagen mag ik prikken. Bij ons willen ze ook 1ste FM na 7 dagen, ik wil hem met deze medicatie al op dag 5, als ze akkoord gaan.
Zeker vroeg, maar zie dat ik hem ook op CD9 / stimulatiedag 7 had. Toen wel bijstelling naar gonal F 300 ipv 225 voor nog wat meer eitjes.
@Do1981 en @2jongensmama Ik werd dus vandaag totaal onverwachts gebeld door de arts. Eerst schrok ik dat hij misschien wel slecht nieuws had maar hij begon meteen over mijn e-mail. En wat blijkt, omdat mijn eicellen kleiner en dus kwetsbaarder waren dan gemiddeld, is het in ons geval, zoals hij zei “fout gegaan in het labo”. 4 eicellen zijn kapot geprikt voordat ze bevrucht konden worden en bij de 7 andere eicellen ging het dus ook niet goed. Daarom maar 3 bevruchtingen. Hij wilde niet uiten of dit een menselijke fout was, maar dat het een forse afvalrace was gaf hij toe. Zeker gezien de eerdere resultaten bij IVF. De opwerking van de zaadcellen was ook 7 miljoen dus prima aantal en geen indicatie voor ICSI. Hij wil verder op alles ingaan na de deling van embryo’s tot blastocyste en wil dan een evaluatie gesprek in maart. Hij heeft niks gezegd over de 3 embryo’s dus ik denk dat ze allemaal nog delen. De resultaten hiervan spelen mee in het advies wat hij ons gaat geven. Ik ben zo gerustgesteld dat ik vandaag gebeld ben door de arts, ik voelde me ontzettend in de steek gelaten. Ook omdat je dan de dag van de punctie even ruim 4000 euro betaalt en daarna niks meer hoort. Alles hangt nu af van de ontwikkeling van de embryo’s tot zaterdag. Het maakt het er niet minder spannend op. Ik hoop zo dat ze alle drie blijven delen.. ik hoop zo op een kans...
Jeetje, kan mij indenken dat je hart een slag oversloeg. Fijn dat je toch nog iewat gehoord voelt. Raar wel met betrekking tot de kleine eitjes, had jij niet voorgesteld nog 1 dag extra te stimuleren? Hoop van ganse harte dat ze alle 3 nog in de race zijn.
@Asil ja ik wilde langer stimuleren, sowieso 1 dag langer. Had nog extra Menopur gehaald zelfs, maar dat mocht niet ivm oestradiol waarde begreep ik. En wat ik ook apart vind is dat ik nu dus toch een verse tp mag terwijl er eerst sprake was van vocht in de buik. Maar goed ik ben alleen maar blij dat een verse tp mag, dan valt het dus allemaal mee. En dat met kleine eicellen vind ik toch ook een apart verhaal want alles gaat toch onder een microscoop en kunnen ze toch alles heel secuur uitvergroten. Of misschien was de eicelwand niet goed ontwikkeld of zo.. en dus kwetsbaar bij het injecteren. No more ICSI for me! Haha .. bijna vrijdag... wat een week dit zeg..
@Wondertje2020 wat fijn dat je gebeld bent en beter gevoel daardoor hebt gekregen. Het is niet meer dan logisch, maar toch goed dat ze gebeld hebben. Ga je nog iets van controle krijgen voor de terugplaatsing?
Wat fijn dat je gebeld bent @Wondertje2020 dat is in ieder geval een klein beetje antwoorden en een reactie voelt wel als gehoord worden! Verder afwachten op het gesprek in maart dan! Maar eerst de tp en het bericht van drie mooie blasto’s en dan komt alles goed met zo een gouden embryootje!!
Ik heb ook weer even bijgelezen, weer veel nieuws en wat staat er veel te gebeuren! Starten met medicaties, punctie, terugplaatsingen, metingen, echt wel spannende dingen allemaal!! Ik ga eigenlijk gewoon best prima, gewerkt en dat was lekker druk en nu weekend dus daar word ik wel vrolijk van met dit weer!! Ik voel af en toe iets en denk dan oehh vast een goed teken, want ik zie het graag positief en heb nog weinig pms klachten. (Wat pukkeltjes maar ja dat was al wel een beetje) Daarnaast neemt altijd het pijnlijke gevoel in mijn borsten langzaam af na de ovitrelle, dan maak ik me wel een beetje druk dat dat geen goed teken is, maar eigenlijk is dat dan ook wel weer logisch...beredeneer ik dan. Afijn dat soort gedachten maar ik ben kalm, dat is fijn!
Hier ook een kaarsje voor allemaal! (Bijna aan nieuwe toe, een korte en een lange, tegelijk aansteken gaat niet altijd goed )
@2jongensmama ik moest ook al op dag 8 komen voor de eerste meting komende week. Normaal is zo vroeg bij mij ook niks te zien. Zal wel protocol zijn. @Wondertje2020 pfff.. wat een spanning. Het MOET gewoon de goede embaby zijn!
Ik heb even heel vluchtig de berichten doorgelezen. Vanaf mijn kant goed nieuws. Had vandaag een afspraak met onze fertiliteitsarts. Ik vroeg ook om een echo. Daar was mijn cyste naast mn eierstok op te zien en een follikel van 24mm. Gisteren was mijn ovulatietest bijna niet te zien en vandaag een knaller! Maandag gaat de arts ons bespreken of we na menstruatie mogen starten met IUI of dat we eerst 1 normale cyclus moeten afwachten. Ik hoop gewoon op een spontaan wonder deze ronde! ♡
Dat is al vlot op gang gekomen! Klinkt alsof je lichaam goed hersteld gelukkig. Hoprlijk kunnem jullie weer starten als alles goed blijkt en jullie er aan toe zijn
@Iemand1991 inderdaad vlot op gang gekomen. Fijn. Hopelijk dat jullie direct kunnen starten. Tenminste, gok even dat je dat zelf ook wilt? Bij ons in ziekenhuis is het altijd wachten tot eerstvolgende menstruatie en dan mag je weer door. Maar weet niet of dat voor zo’n late afbreking ook geldt. Ga ik uit van wel. Hopelijk krijg je goed nieuws!
@Kruimel14 succes met de punctie vandaag! Op naar een mooie opbrengst.. Ik heb nachtmerrie gehad, werd zwetend wakker. Vandaag maar veel afleiding zoeken in werk maar het gaat niet zo goed. Ik slaap al nachten niet goed en maak me (onbewust) ontzettend veel zorgen. Ik was wat meer gerust gesteld omdat ik op donderdag (dag 3) nog niks gehoord had over het afvallen van embryo’s. Maar gisterenavond hoorde ik van iemand dat zij na een tegenvallende opbrengst in hetzelfde ziekenhuis na ICSI , op dag 4 de meeste embryo’s afvallen en dat is vandaag. Die informatie had ik dus liever niet gehad... Dus ik weet eigenlijk nog helemaal niks.. Ik ga zaterdagochtend zelf bellen als we vertrekken voor de verse terugplaatsing. Want we zijn al onderweg voordat de polikliniek geopend is. Dan vraag ik of de afspraak nog staat aan de medisch assistente. Hopelijk rijden we dan niet voor niets dat hele stuk naar België. Ik zou niet weten hoe ik me hierop mentaal moet voorbereiden. Ik kan dus zaterdag horen dat de terugplaatsing doorgaat en dan heb je nog hoop op een kans of ik krijg te horen dat ik niet hoef te komen. En waarschijnlijk dus in de auto halverwege met een volle blaas richting het ziekenhuis. Ik vind dit zo’n absurde situatie.. bijna onmenselijk. @Do1981 ik heb geen controles meer gehad, dat is wel raar inderdaad. Wel een instructiebrief bij ontslag met de klachten waar ik op moet letten. Ik voel me naast mentaal toch best gebroken, verder prima.
Thx @Asil en @Wondertje2020: zit nu aan een boterham met honing en een kopje thee. Om 7.30 uur stappen we in de auto. Ben blij als dit voorbij is. @Wondertje2020 heel veel sterkte vandaag en morgen!