Ja het is echt wat roze afscheiding steeds bij afvegen. Wordt niet meer maar ook niet Perse minder. Soms is het wel een dagje weg. Ja ik weet niet zo goed of ik freya of echo moet aanhouden. Als ik freya aanhoud ben ik met de echo 6+4 en als ik de vk moet geloven zou ik net 7 weken moeten zijn met de echo. Er is dus gelukkig nog hoop als ik jouw verhaal zo lees ❤️
ah okee! Bij onze eerste echo was ik 6+2 maar volgens de afmeting 6+4. Het is in het begin echt millimeterwerk. Toen dus nog geen hartje. Precies een week later een heel ander, duidelijker beeld met hartje. Het zou kunnen dat je met je echo in Duitsland nog aan de vroege kant zit. Is het een idee om die een paar dagen te verzetten? Anders heb je kans dat je daar weer geen hartje hebt, terwijl het goed kan zijn dat je iets later dat wel hebt. Dan kan je misschien beter nu een paar dagen extra wachten dan dat er straks weer een week/2 weken extra tussen zit. Of gewoon even overleggen met de kliniek en verloskundige. Ik zou freya voor nu aanhouden qua termijn, aangezien het echt millimeterwerk is nu.
Oh wat spannend meid. Ik heb bij alle zwangerschappen (zowel van de miskramen als van de goeie) bloedverlies gehad, bij de jongste echt flink bloedverlies tot een week of 10. Dus echt nog hoop houden! En hartje rond 6 weken is echt heel vroeg nog, zeker bij de verloskundige. Ik zou je berekening van Freya aanhouden. De verloskundige rekent met laatste dag menstruatie maar dat gaat voor jou niet op. Ik duim voor je dinsdag in Duitsland!
@schaatsen: wij zijn gister ook hele dag op ijs geweest en vandaag weer! Tot de dooi inzet haha. Konden gelukkig schaatsen lenen.
@Emma1995 ik zou ook freya aanhouden. Kwam bij mij ook precies overeen met berekening ziekenhuis. Hartactie hoeft dan niet, maar met 6+4 (met goede echo apparatuur) zou je het wel moeten zien volgens mij. 6 weken kan nog net te vroeg zijn. En ook als je met 6+4 niets ziet zijn je kansen niet verkeken Had de Vk de echo gedaan vanwege het bloedverlies? Wel schrikken. Je hoort het vaak over bloedverlies. Ze zeggen dat je kansen dan 50/50 zijn. Duim voor je meid @Betsies wat ontzettend klote. Ik had zo goede hoop voor je! Sterkte vandaag meid.
Dankjullie wel, wij vallen even stil hier. @Emma1995 ❤️ sterkte bij zo veel onzekerheid ik duim voor jou voor een mooie echo in Duitsland!!
Met 6+4 ben je echt nog vroeg. Ook met goede apparatuur. Hoor en lees heel vaak dat er dan nog geen hartactie te zien is. Het is niet voor niks dat een echo normaal gesproken pas op een latere termijn is.
Bedankt voor jullie gerustellende woorden.❤️ Ik had het namelijk al beetje opgeheven. @Lisa280887 ik vind eigenlijk wel een beter idee om de echo misschien toch te verplaatsen. Na een weekje later, of naar een vrijdag dan zou ik volgens freya 7 weken moeten zijn, of is dat ook nog vrij pril?. 24 februari heb ik weer een echo bij vk. Ik weet niet waarom maar vind een gyn eigenlijk veel fijner. Mijn vk kliniek begreep ook steeds niks over hoe het zit met een terugplaatsing. @Do1981 ja klopt echo was idd ivm bloedverlies, ze wilde even zien of het vruchtje niet op een rare plek zat. Zat iig wel in m’n baarmoeder.
bij mij in het ziekenhuis doen ze de vroege echo (op indicatie) vanaf 6+3 . Dan gaan ze er vanuit dat er hartactie is. En dat hoeft dan niet per se, maar zal bij de meeste zwangerschappen wel zo zijn edit: je zou de echo kunnen verzetten Emma. Ik denk dat ik dat in jouw situatie niet zou doen, ik zou gewoon te nieuwsgierig zijn. Maar als je het kunt heb je op 7 weken wel echt duidelijkheid. Dan moet je het kindje echt al goed kunnen zien met goede echo apparatuur.
Spannend @Emma1995 kan me voorstellen in combinatie met bloedverlies dat het erg onzeker is. In onze kliniek doen ze in principe pas bij 7 weken een vroege echo ivm dat er niet al altijd hartactie te zien is tussen 6-7 weken. Ik zou verder de site van Freya aanhouden qua berekening, al vaker gehoord dat verloskundigen geen kaas gegeten hebben van fertiliteitsbehandeling en dan uitgaan van laatste menstruatie (wat dus totaal niet hoeft te kloppen). Hopelijk volgende week een goede echo!
7 weken is niet te vroeg hoor! Bij ons is de standaard eerste echo is tussen 7.0-7.2. dus je zou wat kunnen naar vrijdag bv. Dan zit je op de normale termijn voor een echo. Maar 6.4 is vroeg maar de kliniek laat je echt niet komen als ze dan meestal nog niks zien.
Okee dan ga ik proberen om de echo iig naar vrijdag te verplaatsen dan ben ik volgens freya 7 weken. Ik moet er wel bij vertellen dat de verloskundige aan de hand van handmatig zoals ze ons eitjes opmeten de termijn had bepaald en volgens mij niet keek naar m’n laatste menstruatie, althans zo ver ik weet dan. Maar las ook weer dat je rekening mee moet houden dat dat ook iets kan afwijken. Dus freya aanhouden is misschien wel het beste, al is het maar voor me eigen gemoedsrust.
Meten is op dit termijn nog niet echt betrouwbaar. Een halve millimeter maakt al dagen verschil. Jou houd de termijn van Freya aan, de rest van je zwangerschap, zelfs bij de termijnecho straks zal die termijn gelden en niet de gemeten termijn.
@Emma1995 bah onzekerheid. Ik sluit me aan bij de andere dames. Het kan allemaal nog en je bent nog vroeg! @Lisa280887 ooooh een meisje wat leuk! Ik vind meisjes echt super leuk haha. Blij mee? @Betsies potverdomme knuffel!
@Emma1995 Als je doortelt vd dag van de terugplaatsing dan ben je a.s. vrijdag pas 7 weken. Kan dus gied zijn dat de echk afgelopen week echt te vroeg was. Kon ze iets zijn van een vruchtje in de vruchtzak? Wel heel slopend dat bloedverlies. Lijkt me killing. Kan echt 2 kanten op. Ik duim voor je meis. @Betsies Wat naar vd witte test. Dikke knuffel. @Wondertje2020 Hoe gaat het met je vandaag? Kun je vandaag nog wat afleiding zoeken in het schaatsen/natuur?
Dat is wel echt een gevaarlijke uitspraak dan van jouw ziekenhuis. Zal een hoop mensen veel onzekerheid geven vrees ik. Ik kreeg ook een vroege echo maar puur omdat ik een bbz heb gehad. En toen werd echt meerdere kere gezegd dat het nog vroeg was voor een hartje. Dat is het ook gewoon. Al mn apps en alles zeggen ook dat een hartje tussen de 6 (soms5) en 7 weken gaat kloppen. In die tussenliggende periode ben je dus gewoon vroeg en kan je onzekerheid hebben. @Emma1995 Ik zou hem ook op 7 weken zetten als dat mogelijk is. Puur om extra onzekerheid te voorkomen. Iets later kan ook maar ik kan me ook voorstellen dat je enorm nieuwsgierig zal zijn straks. Wij zagen op 7+2 hartactie en een soort ‘hoopje’ hahah, dat was dan de zwangerschap. Echt nog geen baby-vorm ofzo. Die echte vormen zagen we pas met 9 weken een beetje komen. We hebben tussen 6 en 9 weken elke week een echo gehad. Wel onwijs vervelend dat je vk zo weinig snapt van het hele ivf verhaal. Zou toch een beetje basiskennis moeten zijn lijkt mij!