Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop (deel 2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    #2161 Kramertje, 14 feb 2021
    Laatst bewerkt: 14 feb 2021
    Een hartje gaat kloppen met 5 weken en 3 dagen. Dat is bij iedere embryo zo. Echter is hartactie vaak pas rond de 7 weken goed zichtbaar op een echo. Zeker verloskundige hebben niet zulke goede apparatuur dat het hartje zichtbaar is. Daarom doen ze een vitaliteitsecho het liefst vanaf 7 weken omdat het dan wel zichtbaar moet zijn.

Zelf 2x een vroege echo gehad, 1e keer met 5+6 weken en 2e zwangerschap met 6+2 weken en beide keren was hartactie zichtbaar (bij de gynaecoloog in het ziekenhuis).

@Emma1995 je moet inderdaad de Freya site aanhouden qua termijn. Bij ivf icsi weet je precies hoe oud je embryo is dus termijn wijkt daar niet vanaf.

@Betsies Klote van je witte test! Sterkte!

Wij zijn gisteren heel veel wijzer geworden en hebben door dit gesprek besloten te stoppen met het ICSI traject en over te stappen op ECD. We hebben met eigen materiaal met mijn leeftijd (41 jaar) 5-10% kans op een goede vitale zwangerschap. Zoals C&C ook vertelde, zeiden zij precies hetzelfde, het is een loterij om een goed eitje te krijgen. Dat kan zeker, is ook niet uitgesloten maar de kansen zijn heel klein. Het kan volgende maand zijn maar ook pas over 3 jaar. Onze kansen met ECD stijgen aanzienlijk. We hadden onze twijfels al over nog een eigen poging maar die twijfel is voor ons nu weg. Wij gaan niet voor goud op de Olympische spelen maar we gaan voor zilver zoals mijn man dat zo mooi omschrift! En met zilver zijn wij ook blij ❤️

Leraje, DangerBlonde, Do1981 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Mijn vroege echo was in de kliniek en dus ook echt geen hartje te zien. Juist bij de vk was dit wel te zien. Het hoeft dus echt niet zo te zijn dat je het bij de gyn wel ziet. In de kliniek zagen we echt alleen een vage schim, wat de zwangerschap moest voorstellen.

Emma1995 vindt dit leuk.
  3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw

Gliss vindt dit leuk.
  4. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    @Kramertje oh meis wat een dappere beslissing! Deze zal ongetwijfeld niet makkelijk genomen zijn. En weet je? Zilver zal aanvoelen als goud, als het straks mag lukken❤️

Kramertje vindt dit leuk.
  5. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    Ik zeg ook niet dat je het bij een gynaecoloog perse wel ziet. Ik geef alleen aan dat verloskundige praktijken over het algemeen iets minder goede apparatuur hebben en je vaak in een ziekenhuis betere apparatuur hebt waardoor het wel iets eerder te zien is. Feit is dat een hartje gaat kloppen met 5+3 en dit enkel waarneembaar is met goede apparatuur.

Do1981 vindt dit leuk.
  6. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    Dat weet ik wel zeker! En ik weet dat er qua gevoel en liefde geen enkel verschil zal zijn. ❤️

7. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Precies! Dat is een proces, en elke stap heeft daar weer nieuwe uitdagingen in. Maar jullie kunnen dat aan, dat weet ik zeker!❤️ Mocht je interesse hebben, het Fiom heeft fijn materiaal dat kan helpen. Ook het boek ‘Anders en toch gewoon’ kan helpen.

8. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Okee meiden ik ben echt veeel wijzer geworden door jullie. Ik en m’n man zijn op aanraden van jullie ook van mening om de echo te verplaatsen naar vrijdag( hoop dat het lukt want erg druk bij Cuypers) ik vind het natuurlijk lastig om zo lang te wachten maar dan heb ik hopelijk wel meer zekerheid. Moet het nog wel even besprkeen met kliniek. En ja ik merk echt dat vk Zo weinig verstand hebben van een ivf traject, lijkt mij inderdaad toch een beetje basiskennis. En ik ga freya ook lekker aanhouden en dna ben ik vrijdag inderdaad 7 weken, hopelijk zien ze dan wat. Ik hou jullie iig op de hoogte!

@Kramertje wauw wat grote maar mooie stap. Precies wat Lisa zegt ik drink dat zilver gewoon als goud gaat voelen. Hoe gaat het nu eigenlijk in z’n werk? Kliniek zit in Spanje toch?

Lisa280887 vindt dit leuk.
  9. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    @Kramertje spannend en fijn dat jullie eruit zijn! Gaan jullie nu in Spanje proberen?

10. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Kramertje spannende keuze meid. Heb je enig idee over de termijn waarop je kan beginnen? Misschien eerst kliniek selecteren?

11. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Kramertje wat je zegt over de kansen op die leeftijd zet mij ook wel weer aan het denken. In de zin dat het mijn keuze bevestigd om nog 2 terugplaatsingen te doen en dan voor een nieuwe punctie te gaan.

heb nu nog 8 cryo’s. Denk dat de kwaliteit niet fantastisch is vanwege de ohss. Of misschien mijn hormonale balans toen oid. Als ik die allemaal op ga maken ben ik een jaar verder. Dan dik 40

Beter nu een nieuwe punctie doen. Maar eerst nog 2x een kans in kunstmatige cyclus.

12. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    Weten we nog niet. Hebben nu 2 gesprekken bij een Spaanse kliniek gehad en hebben de komende week nog een gesprek bij een Spaanse Kliniek maar ook nog bij een Finse en Portugese kliniek. Dus hopen eind van de maand een beslissing te maken.

13. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    Bij de kliniek waar we vorige week en gisteren mee gesproken hebben kunnen we direct starten. Een donor match is er binnen 4 weken en dan worden de cyclussen synchroon gezet. Dus met een maand of 2-3 heb je een terugplaatsing.

DangerBlonde en Do1981 vinden dit leuk.
  14. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dat gaat wel snel. Goed dat jullie je zo breed oriënteren trouwens. Wist niet dat het in Finland ook kan.
    Maak je dan een keuze op kliniek of ook op basis van uiterlijke kenmerken van de mensen in die landen tov jezelf? (Als dat een te persoonlijke vraag is, laten weten hoor)

15. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    Klopt waar we nu mee gesproken hebben in Spanje maar hebben nog een aantal gesprekken aankomende week.

Bij de 2 gesproken Spaanse klinieken heb je online beide een gesprek met een psycholoog. Worden er foto’s gemaakt van nu en lever je baby foto’s in en foto’s van ongeveer 25 jarige leeftijd. Ook vul je een grote lijst in met vragen (haarkleur, huidskleur, opleiding, interesses, etc) en daarop wordt een match gezocht. Zodra deze er is worden beide cyclussen stil gelegd (donor en van mij) om te zorgen dat deze synchroon lopen en dan kan de donatrice van start met spuiten en ik met de progynova. Op de punctie dag vlieg je naar Spanje en moet de man zaad inleveren en 5 dagen later is de TP (dit even in vogelvlucht). Je kan pakketten afnemen met garantie op X aantal gezonde dag 5 embryo’s. Dit alles moeten we uiteraard nog uitzoeken. Zitten wel wat haken en ogen aan ecd in het buitenland.

Emma1995 vindt dit leuk.
  16. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    Je maakt je keuze op basis van de kliniek en voorwaarde (deze verschillen heel erg, zijn veel commerciële klinieken). Wij zoeken een kleinschalige kliniek. Een donor mag je niet zelf uitzoeken. Deze wordt door de kliniek geselecteerd op basis van mijn haarkleur, ogen, huidskleur, grootte neus en mond, gezichtsexpressie (dus echt de uiterlijke kenmerken) maar ook op basis van werk, opleiding, interesses, sport, etc. Deze donor wordt voorgelegd en mag je afwijzen als het niet goed voelt. Dan krijg je een nieuw voorstel. Totdat jij je er goed bij voelt. Alle donatrices zijn tussen de 18-35 waarvan de meeste tussen de 20-30 zijn.

Do1981 vindt dit leuk.
  17. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    Ik snap je beredenering en zou het waarschijnlijk precies zo doen. Heb je iig hopelijk nog wat embryo’s/cryo’s voor mocht je ze nodig hebben en over stappen op tp van degene die je nog hebt kan altijd nog indien nodig. Zou dan wel naar Gent of C&C overstappen voor het traject. Kunnen net dat extra zetje geven (al zonnig de eicelaktivator niet aanraden bij C&C gezien de goede bevruchtingen die je al hebt ;)). Gisteren via Spanje ook bevestigd gekregen dat het ook echt nadelig kan werken.

Do1981 vindt dit leuk.
  18. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    denk ook dat ik geen andere keuze heb dan Duitsland of België. Denk dat het dan C&C wordt. Prima gevoel bij en zit daar al in de pijplijn.

19. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Kramertje ik ben super benieuwd naar jullie vervolgreis als ik het zo mag noemen naar ECD. Ben zeker benieuwd naar de garantie pakketten, zou toch wat zijn een garantie op een aantal cryo’s / blastocysten. Ik sta wel open voor ECD maar manlief wil het niet.. dit hebben we bij de start van dit traject al besproken dus onze grenzen liggen al vast..

20. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    #2180 Gliss, 14 feb 2021
    Laatst bewerkt: 14 feb 2021
    Ik ben ook wel benieuwd hoe dat werkt. Maar ook wat de mogelijkheden in NL zijn voor ECD, als in, wat zijn de indicaties? (Stel dat je een eigen donor hebt)

Edit zie dat Freya vrij veel er over heeft staan op de website. Als ik het even op mezelf betrek, onbegrepen onvruchtbaarheid/ mislukkende innesteling op mijn leeftijd is geen indicatie.. zoals we eigenlijk nergens voor in aanmerking komen als het met IVF met eigen embryo's/eigen baarmoeder niet lukt helaas.

Deel Deze Pagina