Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop (deel 2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    Spannend voor je vriendin. Ik sluit me aan bij de adviezen die reeds gegeven zijn. Volgens de bijsluiter mag je geen Deca als je zwanger bent, klopt dat? Dus ik zou ook direct bellen.

2. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.009
    3.857
    113
    5 miljoen is keurig toch? Icsi met indicatie vanwege slechtere zaadcellen zit je onder de 1 miljoen. Vanaf 1 miljoen kan je IVF , dus 5 miljoen is super mooi!

Nadeel van icsi is grotere kans op miskramen en stuk prikken van eicellen, dus minder bevruchtingen. Wel top dat ze een combi proberen! Dan weet je het tenminste.

Asil en Splitijsje vinden dit leuk.
  3. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    Oh wat ik blij dat jij een positieve ervaring hebt met Orgalutran. Ik zie zo op tegen die extra spuit (naast Gonal-F) (en de punctie, maar dat komt later wel een keer....) Ik moet het maar gewoon ondergaan en vooral stap voor stap doen (dus eerst Gonal, dan tweede spuit erbij etc.) en niet in mijn hoofd het traject al 10x doorlopen en alleen maar uit gaan van horrorscenario's. Daarom vind ik het zo prettig om hier te kunnen lezen dat er ook positieve ervaringen zijn met bijvoorbeeld een medicatie (er uiteraard rekening mee houdend dat ieder lichaam verschillend is en ook ieder ervaring anders kan zijn). Jij bent ook lang onderweg :( Succes met je meting vrijdag, duimen op mooie groei en uiteindelijk het zo gewenste resultaat!

@Gliss ook jij bedankt voor het delen van je combinatie traject/ervaring. De overwegingen van IVF en natuurlijke selectie begrijp ik volledig en bij voorkeur zou ik dat ook willen. Maar op de een of andere manier heb ik een gevoel ofzo, dus dat -als er hopelijk goede eicellen gevonden worden- er ook ICSI wordt geprobeerd, stelt (mentaal) gerust. Fijn dat je goede opbrengst had. Ik hoop dat de terugplaatsing in januari jullie wens laat doen uitkomen!

Kramertje en Gliss vinden dit leuk.
  4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Dan klopt het enigsinds, omdat ze nu ergens 12 of 14 dpo is.

5. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Hoe is jouw ervaring met gonal-f? Heb je veel last van bijwerkingen? Last van de spuitplekken? Ik moet er komende cyclus mee beginnen. Vind het wel heel spannend allemaal.
    moet het trouwens perse in je buik of mag je ook in je been spuiten vroeg ik me af? Ik heb op mijn buik namelijk niet zo veel vet en wel op mijn bovenbenen..

Splitijsje vindt dit leuk.
  6. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.281
    5.873
    113
    Vrouw
    Gonal-F is helemaal fijn om te spuiten. Is een flinterdun naaldje die je helemaal je huid niet in voelt gaan. Ook de vloeistof voel je niet met het spuiten. Je hebt 2 hele fijne hormonen. En de punctie.... tja... heb er al 5 gehad. Allemaal met rapifen (morfine) en niks van gevoeld. Nu loop ik in Duitsland en krijg hem onder narcose. Weet je hoe je je punctie krijgt qua pijnstilling..?

7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Die van mij had 300.000 dan is 5 mlj veel. En daarom ook ICSI hier.

8. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik heb 7 rondes gonal f gespoten bij IUI (75 EH en 87,5EH) en bij IVF (300 EH).
    Ik vond de bijwerkingen bij IUI meevallen, wel af en toe wat hoofdpijn. Bij IVF zat ik boven de normale maximale dosering en dat vond ik wel heftig, met hoofdpijn, buikpijn, moe etc. Maarja ook cetrotide erbij en heel veel eitjes natuurlijk dus wat van wat komt is lastig.
    Ovitrelle is zelfde soort spuitje, gaf bij mij wat 'zwangerschapsklachtjes' als zere borsten en opgezette buik de eerste dagen na spuiten.

Spuiten is de eerste keer vooral spannend vond ik, daarna wen je er heel snel aan. Ik zette hem in een paar seconden daarna. Gonal f zit om handige prikpen met heel klein naaldje. Ik vond het niet echt pijnlijk, even scherp, verder niet. Heb aantal keer klein blauw plekje gehad, maar deed elke dag andere plek en dat ging prima. Bij IVF iets meer blauwe plekken, denk door grotere hoeveelheid.

Achteraf was het niets in vergelijking met de cetrotide en pregnyl injectiespuiten, die zijn zoveel groter/meer vloeistof. Waren veel pijnlijker en gaven een spuitplek bij mij (hard en branderig paar uur).

Hopelijk valt het net als bij mij hardstikke mee! Het is geen pretje natuurlijk, maar geen drama

DangerBlonde vindt dit leuk.
  9. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    Ik kan me je spanning goed voorstellen, sterker nog: heb 'm zelf ook ervaren. Ik kan niet anders dan je positieve verhalen vertellen over Gonal. Het naaldje is flinterdun en de vloeistof voel ik nooit (ik spuit wel bewust rustig/langzaam). Tip: zodra de spuit is aangebroken mag je 'm buiten de koelkast bewaren. Mijn advies: haal de spuit bij de eerste keer gebruik ruim een half uur van te voren uit de koelkast, zodat de vloeistof niet zo koud is. Qua plek: ik spuit altijd in mijn buik, iets onder mijn navel rechts of links ervan in een huidplooi. Zodra de naald erin zit, laat ik de huidplooi los en spuit ik rustig de vloeistof erin. Voor iemand met een super grote naaldenangst en sowieso voor alles wat iemand anders doet met of in mijn lichaam wil deze ervaring best wat zeggen ;) Oh en bijwerkingen: alleen last mijn borsten, maar dat heb ik een normale cyclus ook. Mocht je op de eisprong op te wekken Ovitrelle gaan spuiten: dat is eenzelfde soort spuit en naaldje. Gaat je allemaal 100% meevallen, daar heb ik alle vertrouwen in.

@Kramertje dank voor je aanvullende reactie. Dat geeft de burger moed :). Wat de punctie betreft: 's ochtends moet ik 2x 500 mg para nemen, vlak voor de punctie krijg ik een injectie met Rapifen en nog iets anders (ze had het over een cocktail) en voor er na heb ik 2x 500 mg Naproxen. Volgens de arts doet het CVB op een menselijke manier puncties....dat hoop ik dan maar. Het liefst zou ik platgespoten worden, maar helaas is een narcose geen optie. Mag ik vragen waarom je bent overgestapt naar Duitsland?

@2jongensmama, sorry, zo had ik het nog niet bekeken. Ik was in de veronderstelling dat 5 miljoen na opwerking heel slecht is (op dit platform zie ik ook wel eens 88 voorbij komen namelijk...) Ik hoop dat het genoeg is!

DangerBlonde vindt dit leuk.
  10. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Wij hadden bij IUI tussen 4,3 en 18 miljoen (Ik geloof 4,3 4,8, 6,3, 6,8 16,8 en 18, nog wat. Niet in die volgorde) en bij de keer dat we 'maar' 4,6 milj hadden en 1 eitje ipv 2 bleek ik zwanger.

5 miljoen is een prima score na opwerking :) hoop dat dat gerust stelt

11. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.281
    5.873
    113
    Vrouw
    Ja hoor zeker. 4 pogingen in Nederland waarvan 1 verpest door het ziekenhuis (veel te vroeg een punctie willen doen) en daardoor maar 1 eicel en geen bevruchting. Maar goed, van de 2e TP zwanger van een tweeling. Helaas missed abortion bij 9,5 week. Poging erna weer direct zwanger, ook van een tweeling. Bij de 2e echo bleek een vanishing twin dus 1 hartje gestopt. Helaas bij 11 weken ook het andere kindje gestopt. Bij een volgende poging wilde Nederland weer hetzelfde doen (decapeptyl, Menopur en Ovitrelle) terwijl ik steeds maar 1 of 2 bevruchtingen had. Dus overstap gemaakt naar het UZ Gent en daar eerst een herhaald miskraamonderzoek laten uitvoeren. Daar begin 2020 de 5e poging gedaan. Andere medicatie en had uiteindelijk 4 dag 5 embryo’s en cryo’s. Van deze terugplaatsingen 2x zwanger maar een biochemische zwangerschap. Wilde de laatste onderzoeken NK en Plasmacellen en ReceptIVFty test laten uitvoeren maar een deel doen ze niet in Gent dus deze laten uitvoeren in Duitsland. Ook allemaal perfecte uitslagen. Dus besloten in Duitsland een poging te gaan doen omdat zij het weer anders als Nederland en België doen dus nu 1 januari begonnen met spuiten voor ICSI 6. Zodoende hebben we voor ons gevoel mocht het niet lukken er iig alles aan gedaan.

12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    @Kruimel14 zo doe ik het ook, het spuiten. Mijn tip, maagbeschermer bij de naproxen.

13. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Even tussendoor: ik ben even trots op mezelf. Had een lange werkdag en was eigenlijk gesloopt, maar heb toch 2 workouts achter elkaar gedaan vanavond. En nu stink ik zo dat ik ga douchen hahaha.
    Ik hoop dat ik het zo vol hou en er wat kg en cm af krijg ik rustig tempo :)

CD13 ovulatie test nog negatief maar slijm ziet er al beter uit dan vorige keer op CD13 dus duim nog steeds hard voor ovulatie vóór CD18. Loop namelijk weer behoorlijk het risico dat ik op maandag uitkomt met positieve test en dan gaan tp niet door (want zondag doen ze dat niet) fingers crossed!
    Vrijdag hoor ik of we met prednison starten deze ronde. Aspirine ben ik zelf vast mee begonnen. Na onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat de risico's beperkt zijn en het wordt in andere landen vaak gebruikt als innesteling niet lukt. Ik zal dat uiteraard ook met de arts bespreken maar die had het vorige keer zelf ook benoemd dus verwacht niet dat het een probleem is.

14. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.281
    5.873
    113
    Vrouw
    Goed zeg!! Ik kan de zin om te sporten nog steeds niet vinden, maar werk momenteel ook van 07:00-19:00...

Slik jij aspirine voor de ovulatie/terugplaatsing..? Hier wordt geadviseerd (C&C) maar ook in Gent te starten dag na punctie/ eisprong of dag van TP.

Jij gaat wellicht ook prednison sikken? Ik ook namelijk, 10mg vanaf de dag na punctie (of op de dag van TP bij een cryo).

15. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja ik dacht ik slik het maar gewoon vanaf dag dat menstruatie stopt.. heb ik iig een goede bloedspiegel met aspirine en verder kan het niet zoveel kwaad. Maar bedankt voor de info, ik ga het sowieso nog bespreken met de arts vrijdag.

Ja ik ben bekend met antistoffen (anti TSH en anti TPO) overgehouden aan 2x auto-immuunziekte van Graves en door behandeling daarvan geen eigen schikdklierwerking meer dis thyrax.
    Mogelijk dat de innesteling niet goed gaat door afweer reactie eigen lichaam, er is nooit een oorzaak gevonden bij ons beiden verder. Zit bij Nij Geertgen en er is geen verder onderzoek naar gedaan maar de arts stelde het zelf voor en gaat het morgen in het Artsen overleg bespreken of ze het in mijn casus mag voorschrijven (want buiten NL protocol). Hoor ik vrijdag!
    Ik heb wel al een intake bij C&C staan in maart mochten deze 2 cryo's niet lukken. Dan zou ik se graag laten meedenken over verder onderzoek.

Jij ook prednison dus voor het eerst? Het zou idd 10mg zijn, bij positieve test opbouwen naar 20 mg en dan vanaf week 12 of 20 afbouwen??

16. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Hoi @Kruimel14 leuk dat je mee schrijft en super spannend zo een traject! Ik wens jullie heel veel succes!!
    Ik ga ook orgalutran gebruiken bij de volgende poging, deze was helaas afgeblazen met maar twee eitjes.

vraagje voor wie er ervaring mee heeft, ik heb vanavond mij ovitrelle gezet, in de weg naar een liefdesbaby het nu dus zelf gezellig maken. De arts zei dat ik er wel utrogestan bij mag gebruiken ter verhoging van de kansen. Nu was het maandag een beetje veel info maar dacht dat ze zei starten als na iui, dat zou dan toch vrijdag starten zijn? Eisprong +/- 36 uur na ovitrelle? Of is dat alleen bij punctie...heb deze variant nog nooit gehad...

17. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.281
    5.873
    113
    Vrouw
    Hier ook niks gevonden dus ook experimenteel voorgeschreven gekregen, maar vooral ook door de 4 miskramen en een verhoogde TSH waarde . Klopt starten met 10mg, bij positieve test naar 20mg tot week 12 dan afbouwen naar 10mg en 5mg tot week 14. Zelfde met aspirine (alleen geen ophoging en afbouwing) en stoppen met 12 weken.

Gliss vindt dit leuk.
  18. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.281
    5.873
    113
    Vrouw
    Ahhh spannend. Ik zou inderdaad vrijdag starten. Vanavond Ovitrelle is uiterlijk donderdag eisprong dus vrijdag 1 dpo. Bij een punctie ook dag na punctie starten (sommige ziekenhuizen dezelfde avond). Het is uiteindelijk lichaamseigen progesteron, het houdt je waarde hoog dus het kan uiteindelijk geen kwaad.

Betsies vindt dit leuk.
  19. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Super bedankt voor je antwoord, ik bleef even in mijn twijfel hangen. Vrijdag it is! En liefdesbabys maken aan de utrogestan is duidelijk lang zo leuk niet :roflmao::rolleyes:

Kramertje en Gliss vinden dit leuk.
  20. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Nee vreselijk spul he, zo vies

Deel Deze Pagina