Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop (deel 2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik moest er 3 tegelijk en op dag 1 beginnen idd!
    Ik had estradiol generiek dus doosje was niet zo fancy haha
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  2. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Maar je kunt toch een voor gevoel hebben? Omdat het achteraf voor ons onmogelijk lijkt wilt toch niet zeggen dat een ander dat niet zo mag hebben gedacht of gevoeld...
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    natuurlijk mag dat. Ik heb net even nagedacht over waar het nu in zit dat dit soort opmerkingen mij irriteert (de opmerkingen dat vrouwen het voelen) , ik ben er nog niet helemaal achter.

    het zit hem denk ik in het feit dat ik ook van alles voel en niet zwanger ben. Dat een ander met (in mijn ogen dan) zegt dat dat een voorgevoel is van het zwanger zijn, dan irriteert me dat.
    Kan het niet helemaal beredeneren, misschien heeft een van jullie nog een goede bespiegeling hierop om het meer te duiden.

    edit: het heeft ook te maken met je niet erkent voelen denk ik. Het raakt gewoon aan een heel erg diep gevoel dat soort opmerkingen van dames. Terwijl zij dat gewoon zeggen vanuit hun eigen belevingswereld natuurlijk en dat is ook prima als zij dat willen geloven
     
  4. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Ik hen er niet zo een moeite mee.. mag een ieder voor zichzelf weten. Tuurlijk ben ik wel eens jaloers op de 1x erop en zwanger berichten maar kan weinig doen aan mijn eigen situatie... ieder zijn gevoel daar gelaten.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  5. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Ik moet er alleen 1 nemen tussen negatief en menstruatie (als je 2 kunstmatige cyclussen achter elkaar hebt) en dan vanaf menstruatie 3.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  6. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Ik geloof.ook niet dat het voorgevoel is. Het is hoop. Wat ook prima is. Maar Het is echt onmogelijk om meteen na 1x sex letterlijk te voelen dat je zwanger bent. Gewoon niet mogelijk. Grote kans dat de eisprong niet eens had plaats gevonden en de innesteling al.helemaal niet. Wat voel je dan? Enorme hoop dat je zwanger bent? Maar meer ook niet toch?

    Ik vind het echt prima als mensen een voorgevoel hebben gehad of hoop die uitkwam. Maar zeggen dat je voelt dat je zwanger bent meteen na 1x sex, dat kan gewoon niet.
     
    Gliss vindt dit leuk.
  7. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Het kan wel, maar het is alleen maar 'kloppend' omdat ze achteraf zwanger bleken. Ze hebben ws. vaak genoeg vergelijkbare gevoelens gehad maar waren niet zwanger, en zijn dat vergeten. Daardoor lijkt het net of dit de enige situatie was waarin ze dat voorgevoel hadden, terwijl het eigenlijk gewoon de enige situatie is waarin ze het onthóuden hebben en er belang aan hebben gehecht. Confirmation bias, dus. https://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias

    Ik heb er persoonlijk moeite mee omdat mensen die dit soort verbanden leggen, dat vaak doen in een soort 'doelmatigheid', als in 'het moest zo zijn', een soort lotsbestemming oid. Of dat ze dingen gedaan hebben die ertoe leidden dat ze zwanger werden (of op een andere manier succes hadden).

    En ik weet dat het menselijk brein zo werkt; we zoeken heel graag verbanden en leggen die overal ook als ze er niet zijn. En we zoeken heel graag oorzaken en redenen om op die manier grip te hebben op alle onzekerheden van het leven. Maar het leidt er vaak toe dat het eigenlijk neer komt op 'eigen schuld' als je dan géén succes hebt. Vandaar dat ik wat allergisch reageer op het hele mechanisme van confirmation bias, en dan vooral bij zwangerschappen, wat natuurlijk een gevoelig onderwerp is voor mij (en de meesten hier denk ik).
     
    Gliss, Do1981 en DangerBlonde vinden dit leuk.
  8. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Maar goed, ik lees dan ook niet meer zulke topics, dan heb ik er geen last van :p
     
  9. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Agree to disagree zeg ik dan maar :)
     
    Leraje, 2jongensmama en Do1981 vinden dit leuk.
  10. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Mijn irritatie zit hem er idd in dat ze zeggen het direct/1 dag na de seks te voelen. En dan niet 'het voorgevoel', maar het fysieke 'ik voelde direct iets in mn baarmoeder' etc..
    Je zal best iets voelen, maar niet door zwangerschap, dat kan biologisch (nog) niet. Dus als je dat verkondigt aan nieuwelingen op het forum die zich vlak voor de menstruatie afvragen of ze misschien zwanger zijn vanwege symptomen, dan gaan mijn nekharen overeind ;) had ik ook al toen ik nog niet zo lang bezig was.
     
  11. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Nu is het aftellen begonnen, tussen 10-12 horen wij of er bevruchtingen zijn, embryo's en wanneer de terugplaatsing is...
     
    Leraje en Do1981 vinden dit leuk.
  12. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    lees volgens mij dag ik er 3 maal daags 1 moet.
    Zal dat nog eens goed navragen
     
  13. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Wat spannend!
     
    Asil vindt dit leuk.
  14. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Snap ik, ik weet ook niet of het "ik voelde" daadwerkelijk met seks of het voelen van een bevruchting te maken heeft gehad. Of de hoop/voorgevoel. Het onjuist informeren of het uitspreken daarvan tegen net beginnende is inderdaad gevaarlijk. En ben ik het mee eens toen was ik er niet mee bezig. Weet niet eens of ik met mijn ex wel zwanger had kunnen worden. En dat zal ik ook nooit weten. Ik vind alleen een voorgevoel, iets gedreven door het kosmos, een gevoel dat het nu het juiste moment is wel heel mooi. Al kan ik mij voorstellen dat dat voor MMM-ers iets anders is. Maar ik droom toch echt nog wel weg bij het idee. Puur omdat het een soort van hou vast is en wat @2jongensmama en jij zeggen de "hoop" is.
     
  15. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    ZONDAG TP :cry:. Zoooo blij, hoeveel e.d. krijgen we dan pas te horen maar TP op zondag betekend meer. Uiteraard geen garanties maar ga er vanuit dat het goed zit!!!
     
    Lisa280887, DangerBlonde, Betsies en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Een voorgevoel/ hoop vind ik ook iets anders hoor dan het 'fysieke voelen' en prima als he dat hebt denk ik zo, ergens ook wel mooi!

    Ik wilde dat ik het nog had, ik merk dat ik na de tp eerste 4-5 dagen een soort van onverschillig ben (zelfbescherming?) en dan begint de buikpijn en is het wanhoop/verdriet/boosheid. En dan spreek ik mezelf weer toe dat ik hoop moet houden en positieve affirmaties moet hebben. Je hoort het al 'moet'. Hoewel ik rationeel heel goed weet dat ik er geen invloed op heb, denk ik dan toch weer: ik had positiever moeten zijn. Wat is het toch een morbide proces dit.
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  17. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Yes!
     
    Asil vindt dit leuk.
  18. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    super fijn! Goed nieuws
     
    Asil vindt dit leuk.
  19. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ** Lange onvervulde kinderwens **

    * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - door naar IVF 2

    * Do1981 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 1 - wachten op menstruatie (circa 5 mrt) op naar tp cryo 8
    * Betsies - 38 jaar - 1e kindje - door naar ICSI 2.2
    * Wondertje2020 - 1e kindje - ICSI 1 (poging 3)
    * 2jongensmama - 3e kindje - ICSI 4
    * Emma1995 - 25 - 1e kindje - IVF 1
    * Asil - 38 jaar -1e kindje - IVF/ICSI 3
    * Leraje - 1e kindje nog natuurlijke weg, op dit moment onderzoeken gaande
    * Lisa280887 - 1e kindje - IVF 1 verse tp
    * DangerBlonde - 31 jaar - 2e kindje - ronde 5 OI start Gonal-F
    * Kruimel14 -36 jaar- 1e kindje - IVF/ICSI 1 -1ste verse terugplaatsing mislukt. 8 eskimo's. Nu een ronde overslaan.
    * herfstmeisjeB - 28 jaar - 1e kindje - letrozol ronde 2

    Afspraken

    5 maart of 7 maart TP Asil??
    15 maart - Gliss - start triptofem op CD21. Bij menstruatie bellen voor uitgangsecho IVF 2
    17 maart -Kruimel14 -belafspraak arts hoe verder

    Testdatum
    9 maart DangerBlonde

    Zwanger
    Lisa280887
    LindsySimons
    Emma1995
     
  20. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Meiden, vullen jullie het overzicht allemaal weer even aan? Anders raak ik echt de draad kwijt soms o_O:roflmao:
     

Deel Deze Pagina