Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop (deel 2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    ** Lange onvervulde kinderwens **

    * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - door naar IVF 2

    * Do1981 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 1 - wachten op menstruatie (circa 5 mrt) op naar tp cryo 8
    * Betsies - 38 jaar - 1e kindje - door naar ICSI 2.2
    * Wondertje2020 - 1e kindje - ICSI 1 (poging 3)
    * 2jongensmama - 3e kindje - ICSI 4
    * Emma1995 - 25 - 1e kindje - IVF 1
    * Asil - 38 jaar -1e kindje - IVF/ICSI 3
    * Leraje - 1e kindje nog natuurlijke weg, op dit moment onderzoeken gaande
    * Lisa280887 - 1e kindje - IVF 1 verse tp
    * DangerBlonde - 31 jaar - 2e kindje - ronde 5 OI start Gonal-F
    * Kruimel14 -36 jaar- 1e kindje - IVF/ICSI 1 -1ste verse terugplaatsing mislukt. 8 eskimo's. Nu een ronde overslaan.
    * herfstmeisjeB - 28 jaar - 1e kindje - letrozol ronde 2

    Afspraken

    7 maart TP Asil
    15 maart - Gliss - start triptofem op CD21. Bij menstruatie bellen voor uitgangsecho IVF 2
    17 maart -Kruimel14 -belafspraak arts hoe verder

    Testdatum
    9 maart DangerBlonde

    Zwanger
    Lisa280887
    LindsySimons
    Emma1995
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  2. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Mooi verwoord over een 'voorgevoel' @Asil , @Do1981 en @Gliss. Ik geloof er ook geen hout van dat je fysiek iets kunt voelen direct na seks inderdaad en op grond daarvan 'weet' dat je zwanger bent. In het kader van spiritualiteit / intuïtie geloof ik het wel (of althans zoals Asil zegt, zal ik het niet tegen spreken). Mijn ene vriendin was na zeven maanden proberen voor haar tweede al een tijdje aan de slag de slag met ovulatietesten. In de achtste maand had ze een knaller, maar haar man zat voor werk 300 km verder op. Hij is vriendelijk verzocht naar huis te komen en zij zei de dag erna tegen mij dat ze het zeker 'wist' (niet letterlijk voelde) Twee weken later bleek ze inderdaad zwanger van haar tweede. Een andere vriendin droomde over een meisje die aan haar vroeg of zij haar mama wilde zijn. Het einde kun je wel raden (haar dochter is nu 7 jaar).

    @Asil super blij voor jou. Goed nieuws!

    @Leraje balen zeg voor je dat je het ziekenhuis hebt afgebeld. Was je man te ziek om dat zelf te doen? Heb je het idee er (ook) een mentale druk meespeelt bij je man of is het toeval dat het nu twee keer (toch?) niet is gelukt? Hoe ziet je man dit (presteren onder druk?) Succes in ieder geval!
     
    Do1981 en Asil vinden dit leuk.
  3. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.847
    3.624
    113
    Yes!!!! Top!!
     
    Asil vindt dit leuk.
  4. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.847
    3.624
    113
    ** Lange onvervulde kinderwens **

    * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - door naar IVF 2

    * Do1981 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 1 - wachten op menstruatie (circa 5 mrt) op naar tp cryo 8
    * Betsies - 38 jaar - 1e kindje - door naar ICSI 2.2
    * Wondertje2020 - 1e kindje - ICSI 1 (poging 3)
    * 2jongensmama - 3e kindje - ICSI 4 - tp 8
    * Emma1995 - 25 - 1e kindje - IVF 1
    * Asil - 38 jaar -1e kindje - IVF/ICSI 3
    * Leraje - 1e kindje nog natuurlijke weg, op dit moment onderzoeken gaande
    * Lisa280887 - 1e kindje - IVF 1 verse tp
    * DangerBlonde - 31 jaar - 2e kindje - ronde 5 OI start Gonal-F
    * Kruimel14 -36 jaar- 1e kindje - IVF/ICSI 1 -1ste verse terugplaatsing mislukt. 8 eskimo's. Nu een ronde overslaan.
    * herfstmeisjeB - 28 jaar - 1e kindje - letrozol ronde 2

    Afspraken

    7 maart TP Asil
    15 maart - Gliss - start triptofem op CD21. Bij menstruatie bellen voor uitgangsecho IVF 2
    17 maart -Kruimel14 -belafspraak arts hoe verder

    Testdatum
    9 maart DangerBlonde
    14 maart 2jongensmama

    Zwanger
    Lisa280887
    LindsySimons
    Emma1995
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Het verhaal van @Kruimel14 doet me er aan denken dat mijn man voor 1 iui ronde ook een keer in alle vroegte heen en weer is komen ruiden vanuit Brussel om een potje te komen vullen. Daarna direct weer terug. Leverde toen niets op :confused:

    weet niet of dit per se het gekste of grappigste is, maar wat is voor jullie het gekste of grappigste in deze hele reis?
     
  6. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.951
    1.712
    113
    #2986 blij83, 5 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2021
    hihi, herkenbaar. Ik om 7.30 uur in ziekenhuis voor een follikelmeting voor een IUI. Man was opweg naar zijn werk een uur rijden. Follikel was plots rijp en moest die ochtend nog IUI. Heb man een uur lang gebeld en hij nam niet op. Toen hij om 8.30 uur op zijn werk was, mocht hij direct weer terug rijden voor de IUI. Arme man.

    Ander bizarre herinnering is ook van de IUI. Dan moesten we het potje inleveren, een uur wachten. En dan een buisje met opgewerkt zaad ophalen op het lab. Dit moest je dan warm tegen je lijd houden en dan zelf naar de afdeling fertiliteit lopen voor de IUI. En toen liepen we dus met dat buisje over de gang en kwamen we een bekende tegen in het ziekenhuis. Heeeeeel ongemakkelijk. Gelukkig was ze zelf bekend met een fertiliteitstraject dus snapte ze wel dat we snel verder wilde.
     
    DangerBlonde en Do1981 vinden dit leuk.
  7. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    haha, dat lijkt me ook awkward ja.
    Bij ons is alles in een bijgebouw, direct bij elkaar. Aftands gebouw, maar wel fijn dat het apart ligt. Iedereen die daar komt, komt voor fertiliteit
     
  8. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Ik moet met de auto met potje naar ZH en stopte hem altijd in mijn BH.

    Deze ronde vertelde mijn vriend, dat de 1ste taxi chauffeur waar hij mee naar het EMC moest ook bekend was met het traject. Reden dat hij naar het EMC moet is om in te leveren. Zegt die man bij uitstappen, zal aan je denken hahaha, zegt mijn vriend ik ook aan jouw maar dad een beetje raar, knipoog.

    Vervolgens potje inleveren en tegen de dames zeggen, het is gelukt hoor hahaha.

    En zo hebben wij zoveel anekdotes. Waar we enorm om moesten lachen.
     
    DangerBlonde en Do1981 vinden dit leuk.
  9. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Ik zat in de wachtkamer voor mijne eerste iui en toen kwam er dus een man naar buiten die het potje met zaad net na de daad had laten vallen. Hij was helemaal paniekerig met z’n gulp nog open en kwam snel een nieuw potje vragen bij de balie.Had zo met hem te doen :(
     
    DangerBlonde en blij83 vinden dit leuk.
  10. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Wauw, echt he. Die van mij heeft 1 x voor iui vergeten de deksel van het potje te halen :D
     
    DangerBlonde, Emma1995 en blij83 vinden dit leuk.
  11. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    oh, dit vind ik echt heel zielig. Het is al zo’n druk.

    heb nu nog wel regelmatig dat ik in de wachtkamer zit te wachten en dan moeten mannen daar langs lopen naar die kamertjes. Zo vaak dat ze toch aan het zoeken zijn. Lopen ze de verkeerde kant op.

    ongetwijfeld staat het allemaal redelijk goed aangegeven, maar denk dat mannen het in zo’n situatie gewoon niet horen of zien, omdat ze zo gespannen zijn. Heb ook dan met ze te doen

    meestal bemoei ik me er maar niet mee, omdat ze zich waarschijnlijk dan helemaal opgelaten voelen
     
  12. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Ja echt sneu voor ze, maar goed wij hebben het ook niet makkelijk met dat gekoekeloer in ons muts :roflmao:
     
    DangerBlonde en Do1981 vinden dit leuk.
  13. herfstmeisjeB

    herfstmeisjeB Bekend lid

    16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    Ik snap je helemaal, word daar ook kriebelig van. Zeker zo vroeg! Maar ik hoop stiekem wel dat ik wel een van die vrouwen word die (wel pas rond week 3 of zo) gewoon voelt dat het zover is en een positieve test bijna geen verrassing meer is, haha. Lijkt me zo bijzonder als je het gewoon aanvoelt. Sommigen zeggen dan: ik voelde me gewoon anders. Maar ze kunnen het dan niet beschrijven dus wil ik het per se ook zelf voelen :p

    (maar ik neem ook genoegen met een onverwachte positieve test hoor, geen probleem :roflmao:)
     
    Leraje en Asil vinden dit leuk.
  14. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Net die bijsluiter van estrofem / vergelijkbaar aan progynova gelezen. Daar wordt je ook weer niet vrolijk van zeg.

    nu iedere keer dat ik naar toilet ga verwacht ik bloed, maar tot nu toe nog niets
     
  15. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Hij sliep eindelijk, dus ik wilde hem niet wakker maken. Was al de derde nacht ellende. (Net een kind soms die kerels :p).

    Deze keer en de vorige was het geen mentale druk - nu gewoon domme pech met ziek zijn, vorige keer domme pech met werkafspraak die ervoor schoof en niet verplaatst kon worden. De druk helpt verder vast niet mee (hij vindt het concept van het potje niks, maar hij is zeg maar sowieso niet vaak bezig met zichzelf en meer met mij meestal :p), maar de keer dat het niet gelukt was, zei hij dat het vooral het nog niet goed wakker zijn was dat niet hielp. De vorige keer is het wel gewoon gelukt.

    Maar hij gaf net zelf al aan dat hij er ook helemaal klaar mee is en er zich eigenlijk niet druk om maakte meer, maar dat ie er gewoon vanaf wil zijn. Dus dat is fijn om te horen; hopelijk zsm weer inplannen en dan ook verder. PFF.
     
  16. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Waaah wat een goed nieuws @Asil!!! Dat is het mooiste scenario!!!

    hahaha die anekdotes, herkenbaar en oh wat een ongemakkelijke situaties allemaal!
    Ik weet nog wel dat ik bij de iui altijd even in de beugels moest blijven liggen en dan legden ze (hier in het streekziekenhuis) zo een klassiek blauw geruite theedoek over je heen, daar kon ik op mijn werk ook niet normaal meer mee afdrogen :roflmao:

    @Do1981 ik moest de eerste week twee maal daags 2 progynova en dan vanaf dag acht 2x2 Er zijn toch veel opties! Maar nooit zo een fancy doosje gehad!
     
    DangerBlonde, Asil, Gliss en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    ** Lange onvervulde kinderwens **

    * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - door naar IVF 2

    * Do1981 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 1 - wachten op menstruatie (circa 5 mrt) op naar tp cryo 8
    * Betsies - 38 jaar - 1e kindje - pauze na ICSI 2
    * Wondertje2020 - 1e kindje - ICSI 1 (poging 3)
    * 2jongensmama - 3e kindje - ICSI 4 - tp 8
    * Emma1995 - 25 - 1e kindje - IVF 1
    * Asil - 38 jaar -1e kindje - IVF/ICSI 3
    * Leraje - 1e kindje nog natuurlijke weg, op dit moment onderzoeken gaande
    * Lisa280887 - 1e kindje - IVF 1 verse tp
    * DangerBlonde - 31 jaar - 2e kindje - ronde 5 OI start Gonal-F
    * Kruimel14 -36 jaar- 1e kindje - IVF/ICSI 1 -1ste verse terugplaatsing mislukt. 8 eskimo's. Nu een ronde overslaan.
    * herfstmeisjeB - 28 jaar - 1e kindje - letrozol ronde 2

    Afspraken

    7 maart - TP Asil
    15 maart - Gliss - start triptofem op CD21. Bij menstruatie bellen voor uitgangsecho IVF 2
    17 maart -Kruimel14 -belafspraak arts hoe verder
    17 maart - Betsies - telefonische evaluatie icsi 2

    Testdatum
    9 maart DangerBlonde
    14 maart 2jongensmama

    Zwanger
    Lisa280887
    LindsySimons
    Emma1995
     
  18. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik heb ook nog een leuke.
    Zit tegenover mijn favoriete fertiliteitsverpleegkundige na startecho, denk IUI 5 ofzo. (Je leert ze kennen zegmaar). De gynaecoloog komt er bij want dat is altijd bij opstarten nieuwe ronde.
    Wordt er op de deur geklopt door een poli-assistente, die telefoon in de hand heeft.
    Eh dokter, ik heb een labmedewerker aan de telefoon. Er staat een stel voor haar voor inleveren van het semen want die hebben zometeen inseminatie IUI.
    Gynaecoloog: ja?
    Ass: nou ze willen weten of het wel door kan gaan want het zaad is niet volgens de instructies opgevangen.
    Gynaecoloog: niet in het potje?
    Ass (giebelt): eh patiënte heeft het opgevangen met haar mond en toen in het potje gespuugd.
    Gyn: (valt stil)...oh, juist.
    Fertiliteitsverpleegkundige kijkt mij aan, ik zie haar gezicht wiebelen van ingehouden lach, ik had het zelfde.
    Gyn: ..eh dat moet ik even overleggen. Ik ben bijna klaar hier, kom eraan.
    Ass loopt weg.
    Gyn richt zich tot mij: het is een uitdagend vak, fertiliteit.. 87,5 gonal-f was het he?'
     
    2jongensmama, DangerBlonde, Leraje en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Hahahahaha wat een hilarische verhalen hebben jullie :roflmao::roflmao::roflmao: lig helemaal dubbel hier!

    @Asil woehoeeeee! Je doet weer mee!! :D:D:D:D

    Nou dames, ik geloof dat ik dement word. Ik ben vandaag al 100 keer vergeten wat ik wilde doen of pakken als ik ergens naartoe liep. Ik haal m’n pak drinken uit de koelkast, schenk in, en zet het terug in de servieskast. En ik heb net een hele minuut moeten nadenken hoe ik ook alweer mijn handdoeken moest vouwen, wat ik al jaren zo doe :roflmao: hier gaat iets niet goed. Plus allerlei moe/beetje draaierig(af en toe even zitten)/weeïg misselijke vlagen. Mijn lijf maakt het me heel moeilijk nu... vreselijke mindfuck die laatste week. Word knettergek van mezelf :rolleyes:
     
    Betsies, Splitijsje en Do1981 vinden dit leuk.
  20. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Maakt mij nieuwsgierig naar je test over 4 dagen toch? :)
     

Deel Deze Pagina