Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop (deel 2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.009
    3.857
    113
    Ja 1. Heb al 6x op dit moment gestaan. Echt zo onzeker allemaal. Maar we hopen gewoon op het beste, meer kan ik niet doen. Hoe is het met jou?

Wel.voor het eerst trouwens dat een verse tp aanslaat! En ik twijfelde nog of ik het wel moest doen :|

Gliss en Do1981 vinden dit leuk.
  2. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    ja ik kan me nog herinneren dat je super hard twijfelde en zei dat je echt van de cryo’s bent. Zo zie je maar weer hoe weinig grip we hebben in dit traject. Precies dus het is echt niet gek die onzekerheid. Je vraagt je af of het goed oploopt of het embryo’tje wel doet wat het moet doen etc.

Nou hier gister onwijs verdrietig want ik had weinig symtomen en was van overtuigt dat het niet goed zat. Maar wilde ook geen echo doen want ik was vorige week al naar een particulier gegaan voor een echoen wilde ook niet dat ze dachten van : heb je haar weer. Nou uiteindelijk zo onzeker dat m’n man toch maar een echo afspraak had gemaakt voor gisteravond en had gewoon een goede echo en ben dus nu voor wss een week weer opgelucht en dan begint die onzekerheid gewoon weer opnieuw hoor. Ik las dat de meeste vrouwen die na zo een traject zwanger zijn pas rust vinden nadat ze de baby echt kunnen voelen in hun zwangerschap.

3. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Kan ik me echt heel erg goed voorstellen hoor. En misschien zelfs pas als je baby'tje in je armen ligt. Het is gewoon geen ontspannen zwangerschap meer op deze manier, hoe graag we ook zouden willen. Er hangt teveel van af...

4. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.201
    1.996
    113
    @Wondertje2020 Fijn te horen dat de rustmaand je wat goed lijkt te voelen en je je stabiel houdt. Hou je taai!

@2jongensmama Heb je test in het andere topic gezien. Ziet er echt prachtig uit. Fingers crossed. Maar wat enorm spannend is het he. Brrrr

@Emma1995 Super naar al die onzekerheid. Je bent nu al wel een eindje op weg in de zwangerschap. Ik hoop dat als je het kindje straks gaat voelen dat je vertrouwen langzaam aan begint te groeien. Hou je taai

Hier staat voor a.s. maandag de TP van de laatste cryo. Hopen dat hij goed ontdooid. Vanochtend weer een infuus in Duitsland gehad. En ook een evaluatie of eigenlijk meer een voorbereidende afspraak met de arts voor als het toch weer van een nieuwe punctie gaat komen. We hebben dat nu i NL gehad en in Duitsland. En nu moeten we dus op basis van dei 2 gesprekken een keuze maken. Waar we eerst naar Nederland neigde, neigen we toch naar Duitsland. Moeilijk moeilijk moeilijk.
    Mochten we in Duitsland starten, dan betekent dat dat ik al over 2 weken ga spuiten. Dat gaat opeens snel. En dat zou dan een kort protocol zijn met Rekovelle.
    wat heb jij destijds eigenlijk gespoten @Emma1995 ?

5. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.201
    1.996
    113
    @Do1981 Wanneer is jouw TP ongeveer? En ging je nu nog het scratch herhaalonderzoek doen?

Do1981 vindt dit leuk.
  6. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    @blij83 spannende tijd komt er weer aan! En lastig he, al die beslissingen, je weet vaak gewoon niet waar je goed aan doet.

7. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.201
    1.996
    113
    Ja, dat is het precies. De ene arts zegt dit, de andere arts zegt dat.

Gliss vindt dit leuk.
  8. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Meiden ik heb een vraag.
    Ik heb vandaag CD18, bijna 24 uur na de vorige, weer een ovulatietest gedaan. Deze knalt net zo (of misschien nog net iets meer) dan gisteren CD17.
    Ik ging eigenlijk uit van ovulatie op CD18 of moet ik nu CD19 aanhouden?
    Normaal is mijn test de dag na een knaller weer lichter, heb dit nog niet eerder gehad, 2 dagen na elkaar.

Nu maakt het voor deze ronde niet zoveel uit, want geen behandeling, we klussen gezellig verder. Maar stel dat we nog een keer een TP in volledig natuurlijke cyclus doen (dus zonder echo's en trigger ovitrelle), welke dag zou ik dan door moeten geven?
    #opeensverwarring

Bijgevoegde bestanden:

9. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.201
    1.996
    113
    Je geeft volgens mij de eerste positieve ovulatie test door.
    Ik werk zelf altijd met die claer blue smileys en dan geef je de dag van de smiley door. De dag erna heb ik soms ook nog wel een smiley.
    Volgens mij springt je ei 24 tot 36 u na de positieve test

10. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw

Ik verwacht dat m'n test gisteren ook een smiley zou zijn geweest, ook een knaltest (Ik wil die dure niet verspillen in natuurlijke cyclus).
    Dus jij zou de 1e positieve test aanhouden begrijp ik :)

11. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.201
    1.996
    113
    Ja zeker.

Gliss vindt dit leuk.
  12. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Gliss ik zou de eerste positieve knaltest ook aanhouden.
    Voor een tp in de toekomst in natuurlijke cyclus zou ik doorgaan met deze test strips en dan een CB gebruiken op het moment dat ie net zo is opgelopen als de controlestreep.
    Ik heb een paar keer een negatieve CB gehad met ovulatietesten maar een positieve test bij de teststrips.(sensitest)
    Omdat die dus blijkbaar gevoeliger zijn dan de CB testen ze eerder positief.

13. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja zo had ik het ook bedacht idd voor volgende keer, goed om te lezen dat jij dat ook zo doet. Hoewel ik ook twijfel of ik niet voor echo's+trigger kies, want dan heb ik geen risico om op zondag uit te komen (en dus geen tp mogelijk, 2c bijna gehad = stress).
    Maargoed ik hoef niet nu te beslissen :)

14. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    @blij83 heel lastig die keuze hè! Ik heb ook voor de keuze gestaan en vond het zoooo moeilijk. Diep in me hart wist ik ergens wel dat ik toch naar Duitsland moest. Uiteindelijk geen spijt van gehad, maar zou liegen als ik zei dat ik de zorg en vooral nazorg van Nederland niet heb gemist. De bezorgdheid etc. Het klinkt gek maar Nederland is natuurlijk heel voorzichtig en pakt je meer vast bij het handje en dat was stuk minder in Duitsland. Je hebt daardoor wel meer inspraak maar soms is het gewoon fijn dat je weet dat er extra goed op je wordt gelet.

Ik heb inderdaad ook rekovelle gespoten. Wordt berekend aan de hand van je gewicht en leeftijd dacht ik. Ik kwam uit op 11 eenheden. Door m’n pcos eierstokken had ik rond de 50-60 eitjes. Maar dat was ook gebeurd met Gonal f of iets soortgelijks denk ik. Verder gebruikte ik als trigger spuit decapetyl. Ik kreeg geen verse tp hahah. Er waren 10 30 eitjes gevonden 18 bevrucht. Die werden allemaal 2-daags ingevroren. Dus opzich tevreden, had daarna wel een afval race. Maar denk niet dat rekovelle daar echt invloed op heeft gehad, ligt meer aan m’n eigen kwaliteit.

Al hoop ik natuurlijk dat dit mooie Cryo’tje blijft plakken❤️

15. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Gliss volgens mij zeggen ze altijd de eerste positieve test.

@blij83 ik wil nog wel een controle doen als het nodig is, maar als ik geluk heb kan ik dat doen (als nog nodig natuurlijk) nadat de tp mislukt is. Met een beetje geluk weet ik het dan voor de volgende terugplaatsing.

En moet ook nog maar even zien hoe komende periode gaat lopen ook qua Corona en of ik überhaupt mee mag doen volgende ronde. Wil gewoon al mijn maanden zo optimaal mogelijk benutten.

weet niet in hoeverre ik dat kan zeggen, maar heb het idee dat die ab kuur echt wel geholpen heeft. Heb er toch wel flink last van gehad. Ik zou anders vandaag pas voor nieuwe scratch mogen, nu pas een week erna. En ga nu al weer bijna voor tp.

zondag 1e controle, dat is dan dag 7. Maar denk dat het al best goed gaat, want al best wat slijm (sorry indien tmi)

ook best last van slappe ontlasting (wederom sorry indien tmi), hadden jullie daar ook last van @Gliss en @2jongensmama bij oestradiol? Of zou het van de antibiotica nog komen. Had het idee dat het in die dagen tussen dat ik de ab kuur eindigde en de oestradiol begon wel beter was

zondag dus 1e meting. Denk dan misschien nog 1 meting erna en dan zal week later wel de tp zijn ongeveer. Gok rond 22/23 de tp

16. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.201
    1.996
    113
    @Emma1995 Thanks voor je reactie.
    Het blijft altijd lastig te voorspelling met dat spuiten. En je weet inderdaad achteraf bezien ook nooit hoeveel eitjes/bevruchtingen je zou hebben gehad met een ander schema/ andere dosering.
    De zorg in Nederland vind ik ook niet altijd even goed. Destijds hebben ze mij ook met Giga buikpijn naar huisarts gestuurd, met het advies ´slik maar paracetamol´. Is ook echt niet goed opgevolgd en dat geven ze achteraf zelf ook wel toe. Dus de nazorg en de zorg überhaupt, ben ik ook niet altijd over te spreken. Mijn ervaring is vooral dat je zelf heel goed moet opletten en aan de bel moet trekken/vragen moet stellen enz.
    Wat spoot je naar de rekovelle om een spontane eisprong te onderdrukken. Was dat fyremadel?

17. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @blij83 lastige keuze wel weer. Je hebt nu natuurlijk nog een kans, maar snap dat je er al mee bezig bent. Zou ik ook zijn

ik denk dat het proces op zichzelf in nl en dl niet zo verschillend is. Het gaat vooral om waar je je het prettigste voelt denk ik

18. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.201
    1.996
    113
    #3258 blij83, 12 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2021
    Spannend Do. En snap heel goed dat je de maanden nog goed wil benutten.

Dr. Cuypers gaf vanochtend nog wel wat intressante informatie. Hij vertelde dat de eicelkwaliteit/kwaliteit vh embryo het aller belangrijkste is. En dat het optimaliseren van ´het huisje´ de baarmoeder (zo noemde hij het) wel voor wat procenten extra kans zorgt, maar dat de belangrijkste factor dus de embryo´s zijn.

Ook noemde hij nogmaals dat ik dus veeeeel etijes heb, en dat moeder natuur vaak veel eitjes aanmaakt bij vrouwen bij wie de eicelkwaliteit niet zo denderend is. Als het ware dus meer kwantiteit om de slechtere kwaliteit te compenseren.
    En hij legde uit als je dan het lange protocol hebt, dat je dan volledig je eigen proces van natuurlijk selectie stilzet en dan middels stimulatie heel veel eitjes laat rijpen.
    Maar dat als je dus niet volledig je eigen cyclus stil zet (kort protocol) dat je lichaam dan nog een soort natuurlijk selectie uitvoert en de beter eitjes laat rijpen en dat je die dan dus stimuleert met de ivf spuiten.
    Daarom zou volgens hem het korte protocol voor vermoedelijk iets minder eitjes/embryo´s zorgen, maar vermoedelijk wel dan betere kwaliteit.
    Vaak minder terugplaatsingen na kort protocol maar niet minder goede zwangerschappen, legde hij uit.
    Dat vond ik wel en interessante theorie. Die uitleg heb jij destjds ook gehad toch @Emma1995

Do1981 vindt dit leuk.
  19. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Interessante gedachte. Dat eerste zei hij tegen mij ook inderdaad (veel is vaak iets mindere kwaliteit). Dat tweede niet over gehad, maar klinkt logisch.
    Ik heb zelf een soort van 1,5 protocol gehad waarbij mijn cyclus niet echt stil lag.

geloof idd wel dat de kwaliteit het belangrijkste is en dat het huisje maar iets uitmaakt. Het is gewoon een lucky shot

20. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.201
    1.996
    113
    Wat spoot jij?

Ik heb 2x lange protocol gehad. En de 2e keer was het zelfs heel lang. Moest dan veel dagen extra alleen decapeptyl spuiten omdat het kerst was en ik pas na de kerst gonal f erbij mocht gaan spuiten. Ze wilde voorkomen dat de punctie tussen kerst en nieuw zou vallen, omdat het laboratorium dan dicht was. Maar dat was toen wel echt vervelend, want die decapeptyl alleen, vind ik al onprettig.

Deel Deze Pagina