@Gliss: succes met die nare spuiten! Klinkt heel vervelend met veel blauwe plekken. Heb weleens gehoord dat arnica zalf helpt, maar geen idee of het echt werkt.
Wat lief @Mila1988!! @Kruimel14 wat een bijzonder verhaal van de vriendin van je moeder! Ik hoop dat ze gelijk krijgt met het goede gevoel!
Update: EIIINNNNNDDDDEEEELLLLIIJK is het bloeden gestopt en nu alleen wat oud. Ik ben daar zo blij mee!! Einde bericht hahahaha
Voor de meiden die een cryo in natuurlijke cyclus hebben gehad, ik heb wel e.e.a. meegelezen maar klonk als iets wat mij niet zo overkomen. Sowieso enorme angst dat de cryo niet goed ontdooid. En daar bereid ik me nu alvast maar op voor (duurt nog wel 1.5 maand denk ik). Maar hoe gata dat in zijn werk, is het puur ovulatie testen en dan na de positieve test of ovitrelle of natuurlijke eisprong afwachten in combinatie met Duphaston of poezenbollen (hahahaa). En wie hebben er allemaal een hysteroscopie gehad na herhaalde miskramen, of een waterecho? Een hysteroscopie is geen scratching toch?
Bij mij waren de meeste cryo tp’s in natuurlijke cyclus zonder HCG trigger (Ovitrelle / Pregnyl) dus inderdaad met LH testen tot positieve test en dan bellen. Dan was bij mij de tp op dag 6/7 na de positieve test. Afhankelijk van wanneer de blastocyste is ingevroren. Ik vind dit nog steeds een erg prettige manier omdat je weet dat bij meting van HCG in je urine, het echt van je eigen lichaam komt. Je kan ook terugplaatsen met HCG trigger en dan kom je wat vaker voor een echo. Bij mij is de laatste cryo niet goed ontdooid en dit gebeurt bij gemiddeld 10% van de cryo’s zei de arts. edit: hysteroscopie heb ik ook gehad (idd geen scratch) bij Repeated Implantation Failure. Dus na 7 tp’s heb ik dit gedaan. Geen afwijkingen te zien.
ik heb paar weken terug een hystroscopie gehad.. nee is geen scratching.. Ik heb 1 x in natuurlijke cyclus terugplaatsing gehad dat was na mijn 2 miskraam.. Bij mij kreeg ik echo's in het ziekenhuis en als eitje groot genoeg was moest ik toen Ovitrelle zetten en paar dagen daarna de terugplaatsing..duurde overigens wel lang bij mij totdat het eitje echt groeide..
@Asil bij mij was het door middel van echo's 1ste echo rond dag 11 en dan meestal om de dag voor een echo bij groot genoeg eitje ovitrelle zetten en dan 6 dagen erna de tp.
@Asil je zou in je rustmaand een gel echo kunnen doen. Vrij laagdrempelig en niet pijnlijk. Kunnen ze net zoveel zien als een hysteroscopie qua afwijkingen. laat het weten als je meer info wilt
@Asil Zelfde als reacties hierboven, kan door ovulatietesten of echo's met trigger ovitrelle bij onze kliniek.