Mijn LH testen zijn binnen, ik ga er deze ronde weer voor op de natuurlijke cyclus. Net meteen LH test gedaan en heel licht streepje. Denk dat ik nog net op tijd ben op cyclusdag 11. Toch iets van bevestiging dat het lichaam qua eisprong tenminste werkt. Geeft weer beetje vertrouwen. Ronde 75 (1/75) zou statistisch gezien toch een keer moeten kunnen lukken.. @Leraje wat jammer dat het huis niet gelukt is.. @Do1981 hoe gaat het? @Sara190 ik snap jou wel hoor, ik probeer het nu ook, tegen beter weten in op de natuurlijke manier @DangerBlonde elke cyclus blijft de teleurstelling .. dat gaat helaas nooit weg. @Betsies ben benieuwd hoe de accupunctuur bevalt.
Ya het is stom maja je blijft hopen, ik keek net weer ff naar de test, zie vaag schaduwlijst is vast indroog lijntje ga me zelf niet meer gek maken
Ipv vrijdag, nu morgen al een follikelmeting. Ik merk een duidelijke druk op mijn eierstokken en heb heel veel slijm verlies. Er is dus duidelijk wat gaande. Dit voorgelegd aan de arts en die wilde me toch een dagje eerder zien voor follikelmeting. Dus, alle plannen weer omgegooid. Oppas weer verzet. pfff....wat een geplan en geregel.
Nou zeker gedoe! Maar toch goed even extra controle. Ik moet je wel zeggen dat ik dat ook had bij IVF 1 (veel slijm en druk eierstokken), mijn eerste controle was toen bij 7 dagen stimuleren. Er was toen idd een dominant 20mm follikel aanwezig waarbij eisprong door cetrotide werd tegengehouden. Toen toch nog gerekt tot punctie op dag 11 na start stimuleren. Nu dag 8 eerste controle, vind ik best spannend bij deze hoge dosering 300 EH. Hopelijk heb je morgen goed nieuws!
Ik heb weer eens iets raars hoor. Zoals jullie nu denk wel weten heb ik een minimale menstruatie met weinig bloedverlies en meestal maar 2 dagen. Laatste keer zelfs geen rood bloedverlies gehad alleen wat bruine stolseltjes. Nu dag 1 rood, dag 2 bruinverlies en toen stop. En nu op dag 5 opeens flink rood bloedverlies en buikpijn. Kan dat door de gonal / triptofem komen? Of gewoon een keertje raar?
Niet fijn dat geregel en geplan. Hopelijk voor het goede doel! Hier ook ervaring met veel slijm en druk op eierstokken. Uiteindelijk heb in totaal 9x Gonal-F gespoten en op cyclusdag 13 punctie. Succes morgen!
@blij83 ben heel benieuwd. Goed dat je dagje eerder mag komen. Wel weer heel gedoe @Gliss blijf het gek vinden dat het zo kort is. Dit keer mogelijk door de medicatie idd. Bij mij is het ook kort, maar jij overtreft het wel. @Wondertje2020 het gaat al wel weer wat beter. Morgen met ziekenhuis bellen denk ik. Hoop dat ik dan vrijdag mag komen bloedprikken zodat ik medicatie kan stoppen. ik twijfel nog of ik volgende ronde nou kunstmatig of natuurlijk wil doen. Iemand nog punten ter overweging om te helpen een keuze te maken?
Hm lastig. Ik heb de 1e en 2e cryo in de natuurlijke cyclus gedaan. Omdat er toen al 3 vd 4 TP mislukt waren wilde ik de laatste dan maar in de kunstmatige cyclus. Puur om eens wat anders te proberen. En ook om dat ze bij ons op zondag geen tp doen en met volledig natuurlijke cyclus (alleen lh testen) was ik al 2x bijna op zondag uitgekomen, wat toch wel wat stressvol was. Ik vond de kunstmatige cyclus qua planning heerlijk, hoefde maar 1x te komen voor echo. Qua bijwerkingen vind ik het mega kut. Had echt veel last van de estradiol (4 per dag, moe, hoofdpijn, emotioneel) en de utro erbij maakte het niet beter. Pas later begreep ik dat je die beiden dan ook nog heel lang moet gebruiken als je zwanger bent. Dus ja, ik heb de voorkeur nu voor natuurlijk, maar misschien wel met echo's/ovitrelle/utro ipv volledig natuurlijk. Sta niet meer zo te springen om kunstmatige cyclus. De slagingskans is even hoog begreep ik
De acupunctuur was echt een bijzondere ervaring!! Voelde er gelukkig niet zo veel van, enkele gevoelige naald daar gelaten. Voelde wel echt effect, kreeg op een gegeven moment plots hoofdpijn dus dat zei ik en daar prikte ze gelijk op en dat zakte dus ook zonder weg, toch bijzonder. Mijn buik voelt ook wel alsof er actie is geweest, heel bijzonder eigenlijk. Vanuit de yoga echt wel wat gewend mbt energie enzo maar dit is toch weer anders. Straks lekker slapen want ben er beetje moe van maar stemming is echt heel goed! Ik vind het een aanrader... Oeh spannend @blij83 fijn dat het zo vlot al kon! @Gliss wat bijzonder! Kan dat bijwerking van je medicatie zijn? Misschien even navragen? @Do1981 geen ervaring met tp natuurlijke cyclus, het enige voordeel vind ik de planbaarheid, de bijwerkingen daarintegen...
@Do1981 : ik ben eigenlijk nog steeds voor tp in natuurlijke cyclus omdat ik geloof in het menselijk lichaam. Ik ervaar het als veel rustiger en veel minder stressvol omdat de signalen die je krijgt niet veroorzaakt kunnen worden door hormoonstimulatie. Op die manier kreeg ik dus vertrouwen in mijn lichaam en voelde ik wat ik voelde. Bij beide keren dat er bij mij “iets” gebeurd is , was dit tijdens een cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Tijdens alle andere terugplaatsingen met hormoonstimulatie (HCG trigger / utrogestan) had ik negatieve testen. Maar dat is mijn ervaring en mijn mening.
Dank voor je reactie. In helemaal natuurlijke cyclus is voor mij sowieso geen optie. Het is sowieso met utro ivm korte lf. Dus de bijwerkingen heb ik toch wel. @Gliss en @Betsies dank ook voor jullie reactie. Cuypers zei toen ik daar was tussen neus en lippen door dat kunstmatig bij oudere dames wel iets beter leek te zijn. En de cijfers in totaal gaan natuurlijk over de hele groep. Misschien kan het in mijn specifieke situatie wel helpen denk ik dan. Maar de vele meditatie staat me wel wat tegen. bijwerkingen zijn me uiteindelijk wel meegevallen. Eerste paar dagen hoofdpijn, voor de rest was het ok.
In onze kliniek geven ze ook aan dat kunstmatige cyclus iets betere resultaten zijn bij oudere dames. Tp in natuurlijke cyclus met lh testen vind ik vreselijk. De stress rondom het testen en plannen en dat het dus ook betekent op laatste moment afgeblazen tp trek ik slecht. Voor m'n jongste werden er zo 4(!) Maanden verspilt. Toen ben ik naar volledig kunstmatig gegaan. Tp met trigger in natuurlijke cyclus beviel redelijk maar vaak op en neer voor echo's en ook hier als het op zondag uit kwam was het helaas volgende maand beter, maar die kans was wat kleiner door de trigger. Tp in kunstmatige cyclus geeft op mijn leeftijd wat hogere kansen wat fijn is, 1 echo en dan tp plannen, vind ik ideaal. Enige nadeel vind ik als het lukt dan moet je tot 11 weken alles door gebruiken en zeker door utro wel verhoogde kans op bloedingen.
@blij83 succes met je follikelmeting @Gliss heb je nog contact kunnen leggen met de arts ivm bloedverlies? Ik zie wel bloedverlies als bijwerking (>10%) staan van triptoreline in het farmaceutisch kompas. Ik heb vannacht erg onrustig geslapen.. geniet wel enorm van de lente en ben zoveel mogelijk buiten geweest. Hebben jullie dit ook? Ik maak me weer zorgen om de pandemie en wat voor gevolgen dit heeft op de fertiliteitszorg. En ik vind het wachten op het gesprek met de arts zo lang duren. Terwijl ik eerst blij was om zo lang rust te hebben. Kan me soms niet voorstellen dat het dit jaar eindigt. Terwijl ik nog jaren behandelingen zou mogen / kunnen doen. Onze buurvrouw staat op punt van bevallen en woont achter ons en steeds bellen de verloskundigen bij ons (voor)huis aan. Omdat we thuiswerken ben ik altijd thuis. Zij weten niet van ons traject, maar ik vind het zo confronterend en pijnlijk als ze vrolijk bij de deur roepen.. Goedemorgen ik ben de verloskundige! Ik zou bij u langskomen. Denk trouwens nu wel dat het team ervan weet waar ze moeten aanbellen, want neem aan dat ze 1 verloskundige heeft die is toegewezen?
Onee, ik bedoelde dat ik volgende keer nog eens overleggen over de utro in natuurlijke cyclus. Bloedverlies vind ik raar maar maak ik me geen zorgen over. Zal dan wel van de medicatie zijn. Het is nu ook al heel veel minder. Pff met die verloskundige is wel confronterend zeg! Je zou idd denken dat ze het nu wel weten. Anders briefje op de deur..? Je moet idd lang wachten, maar er is ook alweer een poos verstreken. Hou vol meis ♡
Helaas game over weer hier. Vanmorgen menstruatie gestart. Even kijken of het goed doorzet, maar t is wel op de verwachte menstruatiedag. Ben er een beetje moedeloos van vandaag... bleh. De hoop is weer even helemaal weg. Zal morgen of overmorgen wel weer goed komen, maar vandaag even pass the chocolade paaseitjes
** Lange onvervulde kinderwens ** * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - IVF 2 - stimulatiefase * Do1981 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 1 - tp cryo 8, 1e keer in kunstmatige cyclus * Betsies - 38 jaar - 1e kindje - pauze na ICSI 2 * Wondertje2020 - 1e kindje - pauze na IVF 1 , 2 en ICSI 3 * 2jongensmama - 3e kindje - ICSI 4 - tp 8 * Emma1995 - 25 - 1e kindje - IVF 1 * Asil - 38 jaar -1e kindje - IVF/ICSI 3, 3 bevruchtingen, 1 cryo * Leraje - 1e kindje nog natuurlijke weg, op dit moment onderzoeken gaande * Lisa280887 - 1e kindje - IVF 1 verse tp * DangerBlonde - 31 jaar - 2e kindje - ronde 7 OI Gonal-F * Kruimel14 -36 jaar- 1e kindje - IVF/ICSI 1 -1ste verse terugplaatsing mislukt. 8 eskimo's. * herfstmeisjeB - 28 jaar - 1e kindje - letrozol ronde 2 * Blij83 - 37 jaar - 2e kindje - IVF 2 voor 2e kindje * iemand1991 - 29 jaar - 2e kindje (1 sterrenkindje) - IUI ronde 2 na zwangerschapsafbreking * Sara190 - 31 jaar - 1e kindje - IUI gehad, ICSI 1 8 terugplaatsingen X - PAUZE * Chrystal86 - 35 jaar - 2e kindje - ICSI 2 Afspraken 31 maart - Betsies acupunctuur 2 april - iemand1991 follikelmeting IUI 2 april - Blij83 1e follikel meting IVF 2 april - DangerBlonde uitgangsecho 5 april - Gliss - 1e follikelmeting IVF 2 5 april - Chrystal86 - 1e follikels meting ICSI 2 9 april - Kruimel14- 1ste follikelmeting 12 april - Asil - evaluatie ICSI 21 april - Wondertje second opinion arts Eind april - iemand1991 uitslag genetisch onderzoek L. Testdatum 5 april - Do 17 april Wondertje (natuurlijke cyclus) Zwanger Lisa280887 LindsySimons Emma1995 2jongensmama
@DangerBlonde altijd weer verdrietig als het niet lukt.. went nooit.. succes morgen weer met de uitgangsecho
@DangerBlonde klote meid ik heb vandaag met ziekenhuis gebeld of ik morgen mag komen bloedprikken ipv maandag. Dat mocht niet. Als ik zou willen stoppen met medicatie dan mag ik zaterdag stoppen, anders moet ik dinsdag langskomen voor bloedprikken (oh ja, want maandag kan niet, want dan is het Pasen, bedachten ze nu, terwijl ze dat zelf door hadden gegeven) Ik ben toch eigenlijk wel zo klaar met dat ziekenhuis. Een bloedtest vrijdag is toch veel veelzeggender dan een thuis test zaterdag. En ik maar doorgaan met die medicatie. Alsof er morgen of zaterdag er opeens nog wat op gaat verschijnen op 14/15 dpo. En ik dacht nog dat ik voor een volgende ronde moest doorgaan met 1 pilletje estradiol zoals jij ook zei @2jongensmama. Is helemaal niet zo, moet gewoon met alles stoppen en dan weer bidden dat je weer mee mag doen. Ik heb het echt wel weer even geschoten met het ziekenhuis. Alsof ik nu nog hoop zou moeten hebben dat er een wonder gebeurt. Vind het eigenlijk zo kwalijk. Vrouwen die er net wat minder vanaf weten denken straks nog dat dit echt zo is en zitten dat dagelijks vol spanning een test te doen om iedere dag teleurgesteld te worden.