Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop (deel 2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik ken een stel dat werkte met donorzaad en die hebben wel 9 of 10 iui gekregen volgens mij. Waren er in ieder geval veel meer dan 6
    Zou niet onlogisch zijn dat jij dat eventueel ook zou kunnen krijgen. Zolang de artsen het nu ervan inzien.

Wel eens met @Gliss . Het is toch wel een ingreep en lijkt tot toe het zwanger worden niet heel erg in de weg te zitten. Misschien nog paar rondes afwachten?
    Maar kan me ook voorstellen dat je het nu toch wel direct doet hoor.

2. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Gliss @Do1981 voor mij was een hsg ook prima geweest ipv een operatie. Maar omdat er een verdenking is op endometriose wilde de gyn liever de kijkoperatie doen om evt plekjes te kunnen weghalen, en dan slaan ze 2 vliegen in 1 klap: mogelijke plekjes weg en de eileiders gecontroleerd. Een hsg was dan dubbelop en die kreeg ik dus niet.
    Ik zit zeker niet uit te kijken naar een operatie, maar ik volg zeker de arts. En ik hoop dat ze plekjes kunnen vinden en weghalen, en dat dan die helse pijnen elke verdomde cyclus minder of weg zijn. :confused:
    En het zelf proberen zit er bij ons gewoon niet in, omdat ik weinig tot geen eisprongen heb. Daarom is het traject ook meteen weer opgestart, anders hadden ze dat zeker niet gedaan. Bij mijn dochter ook eerst een jaar geprobeerd zonder ook maar 1 eisprong te kunnen meten met testen.
    Dan maakt het niet uit of ik al een kind heb of al een miskraam heb gehad. Ik voel me nu een beetje veroordeeld hier, sorry als ik het verkeerd opvat. Ik heb een allergie voor de woorden ‘pas’ en ‘al’, want wie oordeelt er over wanneer iets veel of vaak is? Waarom zou mijn traject of verdriet en frustratie minder zijn dan iemand die nog langer bezig is? Is het een wedstrijd?? Dat is toch heel persoonlijk? Dat oordelen doe ik toch ook niet bij een ander? Maar als er zo over gedacht word dan zit ik misschien toch niet in het juiste groepje hier, als ik niet ‘ernstig’ genoeg ben.

3. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    #4803 Gliss, 23 apr 2021
    Laatst bewerkt: 23 apr 2021
    Zo is het niet bedoeld. Ik snap heel goed dat je in een traject zit, aangezien je een cyclus stoornis hebt. Alleen die behandel je (in principe) door ovulatie inductie. En daarmee heb je als het goed lukt dan wel eisprongen. En dat is nu de 6e keer dat het gelukt is begreep ik, dus de 6e keer dat je kans hebt op een zwangerschap. Dus dat zijn nog niet zoveel kansen voor je 2e kindje. Dus dan vind ik een operatie best heftig klinken na zo weinig kansen snap je? (Terwijl het voor jou superlang voelt natuurlijk he!) En dat het bij het 1e kindje op deze manier wel is gelukt, is superfijn en dat maak je kans dat OI ook nu de oplossing voor je is, wat groter.
    Dus dan ben ik gewoon nieuwsgierig waarom ze dat, in vergelijking met andere ongewenste kinderloosheid, meteen zo drastisch aanpakken. Operatie is niet niks, zo bedoel ik het, meer beschermend naar jou toe!
    Maar als het idd ook kan helpen om wat pijn door endometriose weg te nemen is, dan snap ik dat ze dat liever doen dan hsg :)

Sorry de nuance valt soms een beetje weg als je iets typt ipv dat je iets zegt, omdat je de intonatie mist

4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @DangerBlonde vervelend dat je het zo leest. Ik lees 2 dames die zeggen dat ze het begrijpen als je deze ingreep nu wilt, maar die ook een ongevraagde mening geven over zo’n ingreep in relatie tot het aantal kansen/eisprongen dat je tot nu toe hebt gehad. En wij kennen jouw situatie en medisch dossier beide natuurlijk niet.
    ik had er bijvoorbeeld niet aan gedacht dat je ook veel menstruatie pijn hebt. Kan me voorstellen dat, dat als factor hier ook wel in meespeelt.

vind het jammer dat je erbij haalt dat het iets met verdriet of frustratie wat er wel/niet mag zijn te maken heeft.

5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    2jongensmama en Gliss vinden dit leuk.
  6. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Gliss en Do1981 vinden dit leuk.
  7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ik vraag me alleen nog wel af of dat dan ook geldt rondom fertiliteit. Zal binnenkort wel een update bij mijn ziekenhuis dan over komen.

Maar denk dat tegen de tijd dat wij Pfizer kunnen krijgen we in 2030 leven :roflmao::|

Wondertje2020 vindt dit leuk.
  8. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik ben er ook blij mee, ik neem hem zodra het kan en mag (zwanger of traject). Hoop dat de fertiliteit idd ook het standpunt wijzigt!

Do1981 en Wondertje2020 vinden dit leuk.
  9. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Even doorgeklikt naar het standpunt document zelf:

'De werkgroep ziet geen bezwaar tegen vaccinatie van mannen of vrouwen in de
    preconceptionele periode bij een kinderwens of vruchtbaarheidsbehandeling'
    .

2jongensmama en Do1981 vinden dit leuk.
  10. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    jij was al weer verder dan ik. Ik ging alleen voor de click bait en had nog niet doorgedrukt. Haha.
    Dat is wel super goed nieuws eigenlijk!

11. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Las deze voetnoot:
    4 Het is aan te bevelen dat een man en/of een vrouw die een vruchtbaarheidsbehandeling ondergaan en die in aanmerking komen voor vaccinatie over de timing een besluit nemen in samenspraak met de hoofdbehandelaar. Bij vrouwen die ART ondergaan gaat de voorkeur uit naar een mRNA-vaccin vanwege het mogelijk verhoogde tromboserisico als gevolg van deze behandeling.

art = assisted reproductive technology
    Ivf/icsi / cryo

Dat verhoogde trombose risico heeft alleen te maken met ohss en gebruik van oestradiol volgens mij. Suffe is dat de trombose deskundigen juist zeggen dat dit een heel ander soort trombose is die anders tot stand komt (bloedplaatjes). Suf dat de nvog hier dan zelf wel weer de link legt. Als ik mijn internist binnenkort nog spreek ga ik hier zeker naar vragen.

Maar we zullen het tzt wel horen. Duurt nog even voordat we aan de beurt zijn

7Missme1987 en Gliss vinden dit leuk.
  12. Chrystal86

Chrystal86 Bekend lid

13 mei 2020
    618
    672
    93
    Vrouw
    Hier is het helaas over en uit.
    De test was negatief en had vanmorgen ondanks de utro ook al wat bloedverlies.
    Had zo gehoopt dat een verse tp de oplossing was maar helaas is dat dus toch niet onze oplossing.

13. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ach nee meis, wat onwijs kut! Ik heb er geen andere woorden voor, denk aan je ♡

Chrystal86 vindt dit leuk.
  14. Chrystal86

Chrystal86 Bekend lid

13 mei 2020
    618
    672
    93
    Vrouw
    Bedankt, hopelijk komt het bij jou wel goed en worden je testen steeds mooier.

Gliss vindt dit leuk.
  15. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Chrystal86 klote!

@Gliss ik zet het even hier. De test is wel mooi opgelopen. Deze is dus met ochtend urine? Wel groot verschil

eens dat ze nog niet mega donker zijn. Maar het gaat om de oploop. Durf je nog niet te feliciteren. De komende dagen zijn nog spannend. Ben je maandag ook vrij? (Idzv, lekker lang weekend)

16. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik moet je eerlijk zeggen dat ook mijn eerste urine niet echt donker is.. heb er echt even naar gekeken.
    Maar het blijft erg spannend, wel oploop, wel licht..
    Heb maandag superdrukke en lange werkdag helaas, wel vanuit huis gelukkig.
    Maar testdag is beetje morgen, CB met mn man er bij. Maar ik weet vrijwel zeker dat er 1-2 komt te staan (waar je 2-3 hoopt) dus ik durf dan nog niet echt blij te zijn :confused:

17. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    wat klote, je leeft echt naar zo’n moment toe en dan is zo’n uitslag elke keer weer een klap in je gezicht. Zeker na een punctie met alle hormooninjecties en emoties die daarbij komen kijken. liefs

18. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik weet ook niet of de kleur iets zegt over de concentratie. Volgens mij zijn dat vooral afvalstoffen van de lever.
    Kan zijn dat omdat jij nog wat meer drinkt je urine wat minder gekleurd is. Maar dat zegt niet per se wat over hcg denk ik.

je zou kunnen proberen om 2-3 uur voordat je gaat slapen niet al te veel meer te drinken

19. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Ach neee wat enorm ruk!!! Ik had zo een goede hoop voor je. Dikke dikke knuffel voor jou!

20. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Hè, wat een rotnieuws! Sterkte :(

Deel Deze Pagina