Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop (deel 2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Vandaag 10 voor 12 al.

2. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    @Do1981 wat oneerlijk en frustrerend. Je zei het al te voelen.. dikke knuffel .. wat een teleurstelling:(

3. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    @Asil nou hoop dat je er naast zit en snel uitslag krijgt..

4. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Dat idee heb ik nu ook, daarom ben ik echt super benieuwd wat de uitkomst gaat zijn bij jouw volgende terugplaatsingen. Want ik ga namelijk door totdat het lukt, ook al heb ik al zoveel tp’s gehad.

5. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Asil duim met je mee voor snelle uitslag. Ik voelde me toen zo rot. Maar uiteindelijk heb ik maar 1 tp gemist gelukkig.
    Ik ben wel steeds op mijn hoede en ik vind het moeilijk om mensen te vertrouwen. Omdat ik het dus op super lullige manier heb opgelopen terwijl ik zelf amper iemand zag.

6. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.281
    5.873
    113
    Vrouw
    @Do1981 Wat balen van je test... ik snap dat de moed je in de schoenen zakt. Ik blijf toch duimen voor je.

@Asil Ach wat vervelend weer. Met iemand in aanraking geweest dat je weet?

Hier vanmorgen weer een FM meting gehad en er groeien nog steeds 11 mooie follikels van allemaal dezelfde grootte (tussen de 15-18mm). Alles naar C&C doorgezet en zojuist het behandelplan binnen.. Hoef geen echo meer en maandag 18 januari de punctie. Moet me om 08:45 melden en om 09:30 de punctie. Heb toch gekozen voor narcose. Voel aan mijn lichaam dat dat als ik over "narcose" nadenk ik me toch ontspannen blijf voelen. En normaal zou ik nu al vol zenuwen zijn... hahaha

Splitijsje, Betsies, Asil en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.281
    5.873
    113
    Vrouw
    [** Lange onvervulde kinderwens **

* Gliss - 32 jaar - 1e kindje - IVF 1 - tp cryo 2
    * Do1981 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 1 - tp cryo 7
    * Betsies - 38 jaar - 1e kindje - door naar ICSI 2.2
    * Wondertje2020 - 1e kindje - IVF 2
    * 2jongensmama - 3e kindje - ICSI 4
    * Emma1995 - start ivf in Duitsland
    * Asil - 38 jaar -1e kindje - IVF/ICSI 3
    * Catlady - 1e kindje - ICSI 3 pauze, opzoek naar een kliniek voor onze laatste poging.
    * Leraje - 1e kindje nog natuurlijke weg, op dit moment onderzoeken gaande
    * Lisa280887 - 1e kindje - IVF 1 verse tp = zwanger
    * DangerBlonde - 31 jaar - 2e kindje - ronde 4 overslaan, ronde 5 start Gonal-F feb 2021
    * Kramertje - 41 jaar - 1e kindje - ICSI 6 C&C Duitsland
    * Kruimel14 -36 jaar- 1e kindje - IVF/ICSI 1
    *
    Marloesmeisje - 33 jaar - 1e kindje - IUI 8

Afspraken
    16 jan - Gliss - terugplaatsing cryo 2
    18 jan - 2jongensmama - evaluatie en startgesprek punctie 4
    18 jan - Wondertje - cryo tp 10
    18 jan - Kramertje - Punctie
    20 jan - Kruimel14 - prikinstructie en telefonische uitslag screening IVF
    01 feb - Asil - IVF /ICSI 3 gesprek
    Begin feb - DangerBlonde - provera/uitgangsecho/start Gonal-F?
    03 feb - Marloesmeisje - intake IVF
    18 feb - Gliss - intake second opinion C&C

Testdatum
    16-01-2021 - Do
    22-01-2021 - Betsies (na menopur cyclus)
    27-01-2021 - Gliss

Zwanger
    Lisa280887

Asil vindt dit leuk.
  8. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Spannend @Kramertje !

@blij83 ben nog wel even benieuwd. Wat is een indicatie van de kosten die jij nu hebt? Zou voor ons geen punt zijn om te bekostigen gelukkig, maar ben benieuwd waar ik aan moet denken

de scratching zelf is zo’n 600 eur toch? (NK en plasma) geen vergoeding van zorgverzekering toch?

Herken het idee van dat ‘stokpaardje’ wel. Ik denk dan bij dit soort dingen toch ook altijd, ‘als het echt bewezen werkt, waarom doen we het in nl dan niet?’
    Maar aan de andere kant weet ik ook dat we in nl niet heel snel zijn met nieuwe technieken en in de vs worden deze onderzoeken ook veel gedaan.
    Het zal alleen niet voor iedereen helpen misschien, maar wie weet is dan bij mij ook wel de sleutel. ‘Only one wat to find out’ natuurlijk

Kramertje vindt dit leuk.
  9. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Heel eerlijk, afgelopen zaterdag heb ik mijn moeder verrast voor haar verjaardag. Had mijn ouders al een half jaar niet gezien en ben mega autistisch als het om corona gaat. Maar me moeder moest zo hard huilen omdat ze mij zo erg gemist had. Dat mijn schoonmoeder, (die mee was, achter in de auto heeft gezeten en beide een mondkapje) zei dat ik haar moest knuffelen. Allebei ons hoofd omgekeerd en heb ik ze vast gepakt.

Ik heb mijn moeder al sinds december 2019 niet meer vast gehouden. Omdat zij in een andere stad wonen (180 km). Daarna weer gewoon afstand gehouden. Mijn vader hield het ook niet droog en dat is wel mijn breekpunt aangezien mijn pa echt geen emotionele man is.

Effin bij vertrek moest ze weer huilen en mijn vader ook en heb ik ze allebei nog een korte knuffel gegeven. We hadden allemaal geen klachten. Mijn vader is herstellende van blaaskanker en heeft diabetes. Dat is ook de reden waarom ik ze al zo lang niet gezien heb. Ik was helemaal niet van plan om ze te knuffelen gezien mijn extreme corona vrees. Maar ze moesten zo huilen.

Nu maak ik me rete zorgen. En hoop op een negatieve uitslag. Ga er ook niet van uit dat ik het van hun heb of hen heb besmet maar ik knuffel voor de rest al een jaar alleen met mijn vriend. Ook niet met schoonouders o.i.d op werk houden wij 2 meter afstand bij wijze van en iedereen is super alert. Dus waar ik het dan van zou moeten hebben geen idee.

Maar ben nu wel extra hard en boos voor en op mezelf. Andere kant hoe lang kun je zonder een aanraking van je ouders. Ik bedoel ruim een jaar is ook niet menselijk. Maar echt... wat een klotezooi dit.

Dan nog te weten dat ik een slechte corona tester ben door vernauwde neusgaten en ik echt heb gehuild de vorige keer omdat ze met man en macht na 4 keer proberen dat stokkie door hadden geduwd. Dus ga niet met plezier en hoop op een sabbel watje. Knijp hem echt.

10. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.281
    5.873
    113
    Vrouw
    Ja gezonde spanning nu!
    NK & Plasma cellen kost € 385,- ReceptIVFty test is € 375,-.Kan je per PB wel de prijstlijst doormailen van C&C als je wilt?
    Nederland loopt qua fertiliteit 10 jaar achter (woorden van zowel UZ Gent als C&C).... :eek:

EDIT: Sorry ik zie nu pas dat ik antwoord geef terwijl de vraag niet aan mij gesteld werd, excuus.

Do1981 vindt dit leuk.
  11. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik wil hier wel een kanttekening bij maken, ik heb die verhalen over het achterlopen van 10 jaar van de Nederlandse gezondheidszorg juist helemaal niet gehoord. Mijn arts bij UZ Gent (ook professor) was helemaal niet zo negatief over de fertiliteitsbehandelingen in Nederland.
    En ik hou er eerlijk gezegd ook niet van om zo af te geven op de Nederlandse collega’s. Wel weet ik dat de Nederlandse zorgverzekeraars een grote vinger in de pap hebben wat betreft er mogelijk is. Zij vergoeden veel onderzoeken niet waardoor er in Nederland weinig animo is voor deze onderzoeken en eerst moet worden aangetoond of ze evidence based zijn.
    Ik heb altijd hele duidelijke argumenten gehoord waarom een innesteling niet lukt. Het hangt samen met (naar schatting) 150 factoren dus vaak is het antwoord er zo 1,2,3 niet.
    De toekomst zal het leren wat er hier in individuele gevallen (naast bijkomende diagnoses zoals bloedstollingswaarde, schildklier, auto imuunziekte etc.) de beste methode was.

12. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

spannend! Misschien kom ik je wel tegen, denk het niet hoor want moet me om 7:15 melden. Wss krijg je gewone en verse tp toch?

13. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    thanks! En vroeg het vooral even aan @blij83 omdat zij de full monthy nu heeft :cool: ben ook benieuwd wat daar dan voor kosten mee gemoeid zijn.

ik stuur je even een PB nog ook.

@Wondertje2020 het heeft zeker niet te maken met de professionaliteit van de artsen hier. Maar zoals je zegt maakt de inrichting met de zorgverzekeraars en de manier hoe ons stelsel is gefinancierd het wel zo dat er niet snel naar nieuwe technieken wordt gekeken en moet alles eerst 200x dubbel blind bewezen zijn.
    Als je niet in het standaard plaatje past zoals veel van de dames hier, dan zijn er weinig opties over. Alleen door het onderzoek bij C&C heb ik nu bloedverudnners en mijn vitamines meer op orde. In Nederland werd daar niet naar gekeken.
    Hoe hard het ook klinkt ben ik ook van mening dat we in Nederland niet voorop lopen in de fertiliteit zorg.

14. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Kramertje : succes met de punctie maandag! Hoop op een mooi aantal bevruchtingen deze keer.

15. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.281
    5.873
    113
    Vrouw
    Ik heb in het UZ Gent Dr. Stoop die zelf binnen Nederland als arts gewerkt heeft en deze gaf duidelijk aan dat de (en ik zeg niet gezondheidszorg) maar fertiliteit zeker 10 jaar achter loopt binnen Nederaland op andere Europese landen. Hij was er verder niet negatief over betreffende de behandelingen maar zag wel dat ze binnen andere Europese landen veel verder zijn op dit gebied. Ook werken ze met "mindere" technologische zaken als embryoscope/ en microscopen. Waardoor ze toch minder goed de juiste zaadcellen kunnen selecteren en embryo's doordat de deurtjes toch wat vaker open gaan zich daardoor minder goed ontwikkelen. Ook qua medicatie zijn ze schuchter. Uit onderzoek binnen Nederland is gebleken dat 300 eenheden de max is. In Belgie, Duitsland, Spanje en nog wat andere landen is dit 450 eenheden. Als groot voorbeeld, binnen Nederland lopen nog steeds onderzoeken of een scratching effectief is voor een innesteling (en dan geen NK en Plasmacellen onderzoek, maar echt een pipelle om een wondje in je bms te maken). In Belgie zijn ze na 10 jaar onderzoek hier vorig jaar standaard mee gestopt omdat aantoonbaar is dat het niet perse meer innestelingen oplevert. In Nederand zijn ze recent met deze onderzoeken pas gestart.

Toen ik in oktober bij C&C aan tafel zat beaamde deze bovenstaande. En nogmaals ik zeg niks over de gezondsheidszorg binnen Nederland maar merk echt wel degelijk verschil in de aanpak binnen Nederland en Belgie/Duitsland. Ben zelf erg tevreden over Nederland, ben er toch 2x zwanger geworden, maar als je niet binnen de lopende protocollen past zijn ze niet erg meegaand en beweegzaam omdat het niet kan/mag.

16. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.281
    5.873
    113
    Vrouw
    Ben jij er maandag ook...??? Zo vroeg al een TP???
    Naar verwachting wel gewoon een verse, echter willen ze er nog wel naar kijken. In Gent had ik 12 follikels en zat ik tegen overstimulatie aan (omdat er ook nog een hoop kleintjes zaten) en dat heb ik nu weer. Maar uiteindelijk daar ook een verse dus verwacht het wel eigenlijk.

17. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    #617 Wondertje2020, 14 jan 2021
    Laatst bewerkt: 14 jan 2021
    Hebben ze bij jou bloedafname gedaan bij alle follikelmetingen bij C&C?
    Want zo bepaalt UZ Gent of er sprake is van OHSS zei de arts tegen mij bij startgesprek. Omdat ik nogal huiverig ben ivm hoge dosis die ze voorschrijven.
    Dan weet je dus bij de laatste follikelmeting en voor de punctie al of je een verse tp krijgt.
    Ben benieuwd naar het beleid bij C&C?

18. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.281
    5.873
    113
    Vrouw
    Nee bij C&C doen ze geen bloedafnames, enkel de follikelmetingen. In Gent inderdaad wel, daar moet je bij iedere echo ook bloedprikken. Bij de laatste echo in Gent had ik een te hoge waarde. 2 dagen rust en veel water drinken hebben toen geholpen want op de dag van de punctie nog een keer bloedprikken en toen was de waarde gezakt net onder de max. Dus kreeg toen wel een verse TP.

Ik heb wel aardig last van mijn buik (echo deed ook zeer vanmorgen) en buiten de 11 goed gegroeide liggen er aan beide zijde nog wel een stuk of 8 welke rond de 8/9mm zitten. Ben ook steeds wat missellijk. N.a.v. van deze klachten houden ze het wel in de gaten nu bij C&C omdat dit in Gent ook speelde. Dus maandag moet ik wel bloedprikken.

Wondertje2020 vindt dit leuk.
  19. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    #619 Wondertje2020, 14 jan 2021
    Laatst bewerkt: 14 jan 2021
    @Do1981 Ik ben het met je eens dat ze meer kijken naar de persoonlijke en individuele omstandigheden in mijn geval in België.
    Mijn ervaring is dat er (tot nu toe) bij UZ Gent wel veel meer gekeken is naar onze medische geschiedenis. Ook heel erg uitgebreid bloedonderzoek met daarbij extra ondersteuning van supplementen.

Maar ook hier ervaar ik dat ze mij bijvoorbeeld een 2 x zo hoge dosis willen geven (300 eenheden) terwijl ik de 1e punctie 150 eenheden had en daarbij had ik de meeste rijpe eicellen en de meeste bevruchtingen. Bij 225 eenheden had ik al dreigende OHSS met 24 follikels tijdens de punctie. Gevolg was minder rijpe eicellen en de helft minder bevruchtingen terwijl de kwaliteit van het zaad beter was.
    Ik heb er twee artsen van UZ Gent over gesproken en ze blijven van mening dat maximale stimulatie de meeste bevruchtingen oplevert. De toekomst zal het uitwijzen.

20. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.201
    1.996
    113
    De bedragen die worden genoemd kloppen.
    Als je antibioticakuren moet na de scrstch kreeg ik gewoon mee bij apotheek hierven de prednisolon en ascal ook. Ik heb daar nog geen rekening van gezien en denk dat dat gewoon vergoed wordt.

De vagisan capsules beraal je zelf. 15 euro voor 1 potje. 1 potje per cyclus.

De infusen betaal je ook zelf. Ik meen 110 euro per keer. Dat kan ik je morgen vast vertellen. Dat wordt niet vergoed. Is 2x per cyclus. En bij een zwangerschap de eerste 10 weken, 1x per week

Do1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina