Ohja het schiet me ineens te binnen dat op m’n echo woensdag er wel een follikel was gezien van 9 mm, maar kan dat geen kwaad als ik Woensdag de cryo terugplaatsing krijg? Het moet toch allemaal Gelijk lopen....?
ohh ik heb geen idee eigenlijk, je hebt toch een kunstmatige cyclus? Bij mij controleren ze altijd of er geen follikels te zien zijn, maar geen idee wat ze zouden doen als er wel eentje zichtbaar was.
ja precies zit al een 2 weken aan progynova en vandaag moet ik met dupashon beginnen( geen idee wat dag weer doet) maar de kliniek heeft er verder niks over over de follikel gezegd hmmmmm
gewoon even bellen en vragen! dupashon is volgens mij progestoron, net als utro. Dus dan is vandaag je kunstmatige "eisprong" dag
Enkele dagen voor een terugplaatsing en dan weer enkele dagen na een terugplaatsing. En als je zwnager bent 1x per week tot aan de 10 weken.
Geen idee. Ik heb ook nog nooit een kunstmatige cyclus gehad. Ik zou ook gewoon even bellen als je er vragen over hebt. Anders blijft het zo door je hoofd spoken.
@blij83 @2jongensmama heb vandaag alleen gestest met 1 sensitest die ik nog had. Zonde om daar die first response testen aan op te maken. Mega licht blijft het en iets lichter dan gister. Gister klein beetje bruin verlies en gisteravond gestopt met de utro. Was er klaar mee zal ergens dit weekend wel ongesteld worden.
@Emma1995 Ik heb een aantal keer een terugplaatsing in kunstmatige cyclus gehad. Ook met progynova en duphaston. Duphaston is zoals @blij83 aangeeft hetzelfde als utrogestan. Alleen zijn dit tabletjes, die vele malen vriendelijker werken dan de lekkende bollen De progynova zorgt voor groei van je baarmoederslijmvlies en de duphaston zorgt voor instand houding van je progesteron. In een kunstmatige cyclus wordt niet gekeken naar een groeiende follikel, dit is enkel bij een natuurlijke cyclus.
Ah dus zo zit dat in elkaar ! Ik mag daar vandaag mee starten. Ik heb inderdaad even gebeld en ze zei dat er niks aan de hand was maar dat ik wel veilige gemeenschap moet hebben, heb gister gemeenschap gehad en niet veilig. Maar goed de kans dat dit ineens natuurlijk lukt acht ik niet erg groot. Dus ik maak me niet druk.
Ik vind dat zo'n raar advies altijd om geen gemeenschap te hebben. Daar hou ik me ook nooit aan (tenzij het gevaar zou opleveren bv ivm medicatie of iets dergelijks). Ik maak me echt niet druk over dat ieniemienie risico dat ik toch spontaan zwanger zou raken en dan ook nog van de tp en dat het dan een tweeling wordt..
Met een follikel van 9mm is de kans niet aanwezig dat deze gesprongen is zeg maar (follikels zijn pas rijp bij 18mm), maar de komende tijd wellicht wel. Tja... dan denk ik ook.. we zitten niet voor niks in een IVF/ICSI poging.. de kans dat er natuurlijk iets gebeurt....
Voor de eerste benutten we de eisprong altijd juist goed, ook tijdens een cryo cyclus. Inderdaad vanuit het idee dat we dan dubbel kans hebben. Overigens die ene keer dt ik zwanger was hadden we juist die cyclus geen gemeenschap gehad rondovulatie en alleen een cryo. Nu voor een 2e kindje zijn we voorzichtiger. Nu we al een kindje hebben realiseer ik me wel meer wat de risco´s zijn van een meerlingzwangerschap. Plus dat ik het nu met 1 kindje thuis toch wel heeeel heftig zou vinden om er nog een tweeling bij te hebben. En ook beetje uit bijgeloof vermijden we nu seks rondom eisprong, omdat het bij onze zoon dus juist die cyclus raak was.
Bij ons niet, ze zeggen er eigenlijk niks over. Bij IUI spoorde ze ons steeds aan om veel seks te hebben, ook zelfs de dag voor en van de inseminatie. Alleen verbod toen we 3 eitjes hadden en een 4e kleine (daardoor ging IUI niet door, omdat de 4e mogelijk mee zou springen). Dat is 2x gebeurd en 2x niet aan gehouden..
de dag ervoor? Bij ons was het altijd onthouding ivm zaadkwalieit. Terwijl die altijd zeer ruim voldoende was, maar standaard 2-3 dagen onthouding volgens mij weer een ding hoe er anders wordt omgegaan met voorschriften. Op zich niet heel onlogisch eigenlijk om een extra kans te creëren als zaad hoeveelheid altijd ruim voldoende is
Ja gek he, dat verschil. Bij ons zeiden ze dat omdat het zaad goed was, er niets op tegen was. En het dus alleen maar extra kansen waren. En ze bleven erop hameren dat er meer kans is op zwangerschap als er al een 'zaadbedje' klaarligt in de eileiders op het moment van de eisprong.. Niet dat het geholpen heeft
Is ook wel logisch ja. Wij hebben ons toen altijd keurig aan de voorschriften gehouden. nu proberen we toch ook iedere maand wel te benutten. En bij cryo ook altijd.
Ok, ik dacht dus dat ik onverschillig was over deze tp, maar ik krijg dus al de hele dag niks uit mn handen.. dus misschien toch.. Nouja gelukkig ben ik vrij en is de was, de boodschappen en de tandarts gelukt. Dan maar even accepteren dat de tv ook goed is vanmiddag