Wist ik ergens ook wel. Maar wie weet had jij meer info. Maar ergens denk je dan ook: er moet ook een keer een goede tussen zitten toch?
Jazeker en zo zei Cuypers het ook. Ik zei namelijk: En hoe nu verder? Of is het wellicht beter eens na te gaan denken aan eiceldonatie. Toen zei hij dus: bij voldoende follikels, goede bloedwaarden en verder geen rariteiten is het zeker mogelijk nog zwanger te raken van je eigen eicellen. Want uiteraard is niet alles van slechte kwaliteit. Je moet alleen de juiste eicellen er tussen hebben zitten in de gestimuleerde cyclus ... en dat is afwachten en kunnen we helaas niet testen anders zouden we dat heel graag doen.
Zeker, maar excuses zijn aangeboden en daarmee is voor ons ook de kous af. Ben blij met het gesprek was erg fijn en ook dat ze zeker nog wel mogelijkheden zien en we relatief snel weer mogen starten. Over compensatie hebben we het niet gehad. Kwamen er wel wachter dat we nu niet het gehele bedrag hoeven te betalen omdat we geen tp hebben en we niks in de stoof hebben gehad. Scheelt toch weer zo’n € 1.000,-.
Fijn dat jullie er vrede mee hebben! Dat is het allerbelangrijkste. Ah dat scheelt wel! En na een volgende poging heb je kans over het drempelbedrag te zitten (heb even niet paraat hoeveel dat ook alweer is) en krijg je ook een klein deel terug. Wij kregen op die manier ook een klein deel terug van de aangekochte rietjes. Dit jaar waarschijnlijk weer (rietjes die gekocht zijn na de vorige aangifte)
Echt veel.respect hoe jullie er in staan. En blij te lezen dat jullie.nog zijn teruggebeld. En excuses hebben gekregen. En nog een goed gesprek hebben gehad. Ook knap van jou, dat je zo snel kan schakelen.
Ik ben ben gezond gespannen voor de volgende ICSI poging. Ik vind het zo spannend eerste keer ICSI. Mijn man wilde het nooit en nu vindt hij het ok en vind ik het zwaar. Gewoon het idee dat er nog minder natuur bij komt kijken.. Maar vertrouw erop dat alles goed komt!
@Kramertje ik heb even de berichten terug gelezen om te kijken of je al meer wist. Fijn dat je vandaag een gesprek hebt gehad en dat hij de tijd voor jullie heeft genomen. Dat vond ik toch altijd echt top aan deze arts. En ja, het was te verwachten dat er niet 1 oorzaak aangeduid kan worden. Logisch ook. Gaf hij nog wel een verklaring waarom ze de trigger zo laat hebben geadviseerd? Zit er een idee achter? Verder knap hoe je erin staat en dat je doorgaat. Ook fijn idd dat je die mogelijkheden hebt, al is het mentaal natuurlijk pittig. Ik hoop zo dat de volgende poging iets oplevert. Heel veel succes iig, ik blijf je volgen
Drempelbedrag is voor iedereen anders. Ligt aan het gezamenlijk inkomen. Bij ons ligt deze vrij hoog. Maar goed daar verdienen we dan ook naar, nog nogmaals mag ik niet klagen.
Ja was echt ene fijn gesprek en buiten wat er gebeurt is blijf ik het hele fijne mensen vinden. Ja heb er naar gevraagd en hij heeft aangegeven dat het er zeker mee te maken kan hebben, maar dan wel met andere zaken erbij, dat het niet de hoofdreden zal zijn. Als ik mij daar prettiger bij voel mag ik de volgende keer zeker de pregnyl 35-36 uur voor de punctie zetten. Dus heel fijn dat er ruimte is voor eigen inbreng. Wat het idee er achter is heb ik verder niet gevraagd, maar die vraag stel ik zeker nog even bij de volgende afspraak Dus ontzettend bedankt voor het delen hiervan!
@Iemand1991 : Ik heb je berichtjes nog gelezen en er spreekt zoveel liefde uit jullie verhaal. Dat jullie echt de tijd optimaal benutten om jullie kindje Liv bij jullie te hebben. Hebben jullie ook foto’s gemaakt? Voor een soort van blijvende tastbare herinnering? En wat lief dat het bed nu beneden staat dat jullie ook in de nacht over haar waken. Ik vind het indrukwekkend, verdrietig, dapper, pijnlijk, krachtig, oneerlijk en liefdevol tegelijk.
@Kramertje ik dacht de laatste dagen echt heel veel aan jullie en ik ben gewoon zo blij dat ze toch de tijd hebben genomen om naar je te luisteren en ook hebben uitgesproken toch vertrouwen te hebben. Ik vind je zo kalm, positief en rationeel. Zoveel respect en ik ben echt heel blij dat er toch weer een plan op tafel ligt.
Zo ik moest even een paar pagina’s bijlezen! Wat is er weer veel gebeurd hier zeg. Ik heb het mega druk gehad afgelopen dagen, weinig tijd voor forum. Gisteren de werk puinhoop van een zieke uitgevallen collega moeten opruimen, nog lang niet klaar mee. En de uitvaart van de collega gehad, heel erg raar. Heb nog nooit een drive through afscheid gehad vanuit de auto, je mocht niet uitstappen en niks. Langs de kist rijden en een laatste groet brengen. Heel raar. @Emma1995 ik weet nog niet of ik klaar ben voor een volgende ronde.. ik heb deze cyclus al 3 momenten gedacht: he ik heb vruchtbaar slijm. Gisteren weer. Wel even gezellig gemaakt op die momenten, maar toch voelt het niet alsof er een eisprong doorzet. Heb wel het gevoel van eipijn aan beide kanten gehad, heb het idee dat het aan de kant van de cyste nu wel weg is (goed teken?) de andere kant zeurt nog wat, al sinds een dikke week (toch nog een eitje?) Heb nog steeds niet de after-ovulatie pijn in mijn borsten die normaal op de ovulatiedag begint. Ik heb 3 feb de volgende afspraak gekregen in het zkh, kijken of de cystes weg zijn en of ik provera moet starten. Spannend allemaal. Begrijpelijk voor jou dat je er zoveel mee bezig bent haha, ik snap het helemaal. Die wachtweken zijn zo vreselijk! Ook voor jou @blij83 @Kramertje mijn hemel wat een verhaal! Ik ben zo blij voor je dat je in elk geval wel uitleg hebt gekregen nu. En dat jullie er nu toch nog positief in staan. Ik duim mijn duimen er af dat het jullie jaar wordt in 2021. Voor jullie allemaal uiteraard @Asil hahaha ik moet altijd zo lachen om hoe jij dingen schrijft! Jij zou je geld moeten verdienen met blogs schrijven op een mama site ofzo @Wondertje2020 hoe gaat het met jou? Klaar voor de volgende stap? @Iemand1991 wauw wat zijn jullie ontzettend dapper, wat verwerken jullie het samen goed! Respect voor jullie! @Betsies hoe voel jij je nu? @Gliss kak wat balen! Heb je nog eens getest? Of is je menstruatie al doorgebroken? Ben ik nu iemand vergeten?
** Lange onvervulde kinderwens ** * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - IVF 1 - tp cryo 2 * Do1981 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 1 - op naar tp cryo 8 - eerst scratching onderzoek * Betsies - 38 jaar - 1e kindje - door naar ICSI 2.2 * Wondertje2020 - 1e kindje - IVF 2 * 2jongensmama - 3e kindje - ICSI 4 * Emma1995 - 25 - 1e kindje - IVF 1 * Asil - 38 jaar -1e kindje - IVF/ICSI 3 * Catlady - 1e kindje - ICSI 3 pauze, opzoek naar een kliniek voor onze laatste poging. * Leraje - 1e kindje nog natuurlijke weg, op dit moment onderzoeken gaande * Lisa280887 - 1e kindje - IVF 1 verse tp = zwanger * DangerBlonde - 31 jaar - 2e kindje - ronde 4 overslaan, ronde 5 start Gonal-F feb 2021 * Kramertje - 41 jaar - 1e kindje - ICSI 6 C&C Duitsland * Kruimel14 -36 jaar- 1e kindje - IVF/ICSI 1 * Marloesmeisje - 33 jaar - 1e kindje - IUI 8 Afspraken 22 jan - Kruimel14 - telefonische consult 27 jan - Betsies - follikels tellen/meten 28 jan - Gliss - evaluatiegesprek IVF 1 26 jan - Do - consult gyn 30 jan - 2jongensmama - start Triptofem (Decapeptyl) eind januari - Wondertje ICSI 3 31 jan/1 feb - Kruimel14 - Start IVF 1 01 feb - Asil - IVF /ICSI 3 gesprek 03 feb - DangerBlonde - start provera/uitgangsecho 03 feb - Marloesmeisje - intake IVF 04 feb - Do - onderzoek NK/Plasma cellen & receptivity test 18 feb - Gliss - intake second opinion C&C eind feb - 2jongensmama - punctie 4 Testdatum 27-01-2021 - Gliss 31-01-2021 - Emma1995 Zwanger Lisa280887 LindsySimons
@DangerBlonde nee niet getest vandaag, veel buikpijn. Misschien morgen nog een keer (13 dpo) om het definitief te maken, maar denk gewoon menstruatie afwachten. Hoop dit keer wat eerder dan 17 dpo. Lijkt me heel raar zo'n uitvaart idd
@DangerBlonde jeetje wat een drukke tijden bij jou! En wat vreemd zo een afscheid, beetje surrealistisch afscheid wel. Kon je ook nog een livestream meekijken? Dat doen ze nu ook wel. Ik voel al sinds gisteravond, toen heb ik elonva en menopur gespoten, de duidelijke aanwezigheid van mijn eierstokken, heel bizar! Dat had ik de eerste keer pas na een paar dagen spuiten...soort kickstart gehad ofzo? Verder voel ik me prima hoor
@Kramertje even terugkomend op vitamine van gister (moet zo alles nog nalezen wat erna is gegeschreven) hij slikt al een aantal jaar Suisse man en heb die net naast de Orthica gelegd, in Suisse mist B3, zit maar 1 mg Q10 in en Vit C kan omhoog, daarnaast 400 foliumzuur en in orthica 800, maar die krijgt hij al extra van mij. Dus ik denk er over aan te vullen met Vit C, Q10, Vit D en foliumzuur. Extra Selenium en Zink gaf ik al maar denk dat ik die schrap want ook dat zit in de Swisse, ga voor mezelf wel de Orthica bestellen denk ik maar moet nog even naar het lijstje kijken, mag geen extra B12 meer. Uiteraard de Q10 en zit nog aan de Vitex en Maca maar daar zal ik toch echt mee moeten stoppen tijdens ons nieuwe traject. IVM medicatie.
Heb hetzelfde gevoel, hoop dat die van mij zijn semen toch nog boven de 1 mlj gaat. Staat voor jullie 100% vast of is het ook nog afhankelijk van de hoeveelheid. Gooi die van mij vol met extra vitamine de aankomende tijd... slikken moet ie hahahaa
Vandaag super onrustig gevoel. vanmorgen is de speeltuin en zie ik alleen maar moeders met kindjes van leeftijd van mijn zoon of jonger en dan met baby ook nog. Ik wordt er vandaag gewoon even heel verdrietig van. En dan zit ik na te denken. Misschien ga ik toch overwegen om nu een nieuwe punctie te gaan doen. Oude cryo’s zijn nog niet op, maar stel dat die allemaal niet goed zijn, dan duurt het nog zo lang voordat ze op zijn. Dan ben ik weer een jaar verder en ouder. Misschien is het toch wel die ohss die ervoor gezorgd heeft dat de kwaliteit onvoldoende is. Ik wacht nu eerst nog even het gesprek volgende week af en de scratching, maar wil daarna wel serieus gaan nadenken wat vervolgstappen zijn. Zo doormodderen leidt nergens toe Nu nog 8 cryo’s. Waarom zou daar opeens de ‘gouden’ tussen zitten als er al 7 terugplaatsingen niet goed zijn gegaan. Heb het idee dat met een nieuwe punctie, met minder embryo’s, mijn kansen beter zijn. het is even allemaal klote nu. Terwijl dat het eigenlijk helemaal niet is. We hebben alles in ons leven verder zo goed voor elkaar. Maar wordt overal verdrietig van vandaag en voel me down. Terwijl we zo’n lieve zoon hebben. Ik zou willen dat ik daar meer tevreden mee kan zijn. heb het echt even zwaar vandaag.
Zit ook nog weer eens te googlen. Heb ik wel eens gezegd hier dat ik altijd rugpijn heb? Sinds mijn zwangerschap/bevalling ontstaan. Allerlei onderzoeken gehad en revalidatie traject. Daardoor gaat het wel iets beter, maar het is nooit weg. Rond menstruatie is met meestal ook erger. Misschien is dat toch ook gerelateerd. ik ga echt werk maken van die hysteroscopie. Nog even te bezien waar ik dat ga doen (ivm wachttijden), maar die moet er echt komen. kunnen ze daar ook endometriose mee zien, weten jullie dat? las deze link, dan denk ik ook weer ‘misschien is dat het wel’ https://www.womenshealthcarecenter.nl/rugklachten-door-afwijking-aan-de-baarmoeder/
@Do1981 wat vervelend voor je dat je je zo voelt! Soms is er gewoon een mindere dag en voel je je somber. Misschien een hormoondipje? Misschien gewoon verwerken van verdriet van zo een lang proces! Is allemaal heel gewoon. En somberheid betekend niet dat je niet dankbaar bent voor jullie zoontje of alles wat jullie hebben, dat staat wel los van elkaar. Wees maar lied voor jezelf. Wat betreft de hysteroscopie die is echt in de baarmoeder, ze kunnen er afwijkingen/zwellingen mee waarnemen. Endometriose wat buiten de baarmoeder zit, zien ze niet met de hysteroscopie. Al denk ik wel dat een hysteroscopie goed zou zijn om je pijn uit te sluiten, bij mij vonden ze ook de oorzaak na het kijken. Heb ook nog een mri gehad voor verder onderzoek en evt endometriose.