Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop (deel 2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Haha, ik durf echt geen spulletjes te kopen hoor. Ik heb toen we er twee jaar geleden ofzo voor gingen een truitje gekocht en daar zo van gebaald toen het allemaal niet lukte... ik wacht echt af tot ik een kloppend hartje zie voor ik durf te shoppen verder zeg!

    Wat namen betreft, ik ben vrij zeker over een jongensnaam maar dat is eigenlijk omdat ik bijna niks echt mooi vind voor jongens. Mijn man vindt die naam ook tof maar heeft een associatie die hij niet fijn vindt, dus moeten nog kijken of hij dat los kan laten. Qua meisjesnamen schiet ik alle kanten op. Ik vind heel veel mooi, maar eigenlijk niks wat er 100% uitspringt voor mij. Behalve één naam die ik al 25 jaar de mooiste vindt, maar die vindt mijn man niks (Marijn). Ik vind het lastig om de balans te vinden tussen (te) populair en (te) onbekend. Maar goed, ook daar durf ik dus nog niet over te denken; ik blijf alleen weer mijn lijstjes aanvullen ;)
     
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Bij mijn vorige zwangerschap pas spullen durven kopen na 20 weken echo. Denk dat ik dat nu ook pas zou doen.
    Tot die tijd bleef het heel onzeker. Denk dat ik dat nu weer zou hebben, zeker omdat ik
    nu toch weer jaren ouder ben.

    Een winkelwagentje volshoppen (en dan niet kopen denk ik?) is wel een leuke bezigheid om een beetje bij weg te dromen :D
     
    DangerBlonde, Leraje en Asil vinden dit leuk.
  3. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik heb een hele la vol met spullen liggen. Allemaal voor vriendinnen gekocht maar stiekem gehouden..

    Heb afgelopen december rompertjes gekocht met zwangerschapsaankondiging. Heb ze wel met verdriet ingepakt in de la gelegd. Geloof er op mijn goede dagen nog steeds in!
     
    Betsies, Leraje en Asil vinden dit leuk.
  4. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    ga ook niet shoppen hahaha, pleur dat mandje vol gewoon voor het idee hahaha
    Oeh zal ik onze namen zeggen of niet hahaha wat een toestand, heb nu echt het gevoel van klapperende eierstokken :)
     
    Betsies, DangerBlonde en Leraje vinden dit leuk.
  5. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Precies, dat laatste dat bedoel ik hahaha. Ik ben werkelijk een leek wat dat aan gaat, heb nooit verder durven kijken en heb dan ook geen idee wat er allemaal nodig is. Dat maakt het nu wel fun denk ik. En ik kan dat allemaal wel mooi vinden maar als hij het niks vind dan word het het toch niet. Enige wat ik 5 jaar (eerste miskraam wist) was welke kinderwagen maar das nu ook anders denk ik. Ik wilde een Joolz (lichtgrijs).
     
  6. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Voor we eraan begonnen heb ik een hele begroting gemaakt omdat mijn man toen best wel in de stress zat over de kosten (omdat een van ons steeds aan het studeren was). Dus ik weet iets te goed wat er allemaal nodig is hahah, ik probeer dat steeds weg te stoppen. In ons geval ook veel familie en vrienden van wie we dingetjes kunnen lenen/gebruiken, dat scheelt wel enorm. Daarom kijk ik ook niet echt naar kinderwagens enzo. Maar die mini-kleertjes in de hema, oooohhhh <3
     
    Asil en Emma1995 vinden dit leuk.
  7. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    1000% zeker weten dat wij door familie verwent gaan worden, volgens mij is mijn moeder al jaren aan het sparen. Als ik terloops wel eens zeg, " zal allemaal wel gaan kosten" zegt ze altijd dat ik mij geen zorgen moet maken en dat het allemaal goed komt.

    Eerlijk, dit jaar is echt het beste jaar voor ons, volgend jaar ook. Mijn schoonvader gaat vanaf mei met pensioen, schoonmoeder is dat al. Helaas wonen mijn ouders te ver weg. Maar schoonmoeder kan niet wachten. Ze zei zelf ook met Kerst dat dit echt een mooie periode zou zijn. Scheelt echt in opvang + zij wonen boven de kinderopvang als we die toch noodgedwongen nodig zouden hebben.
     
    Do1981 en Leraje vinden dit leuk.
  8. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ah dat zou heel fijn zijn. Hier helaas schoonouders die het niet meer trekken, itt tot een aantal jaar geleden. En mijn ouders te ver weg. Dus dat is wel een nadeel qua timing.. maar ik ben allang blij als het uberhaupt lukt; ik betaal wel kinderopvang hoor :p
     
  9. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.923
    1.698
    113
    We hadden het hier eerder over vaccineren voor corona en onze zwangerschapswens en dat je dan 2 maanden zou moeten wachten. Ik lees nu onderstaande op Rijksoverheid.nl
    Daar staat dat je wel een vaccinatie kunt krijgen als je zwanger wil worden. Dat klinkt mij als goednieuws in de oren.

    Komen vrouwen die zwanger zijn, of zwanger willen worden in aanmerking voor vaccinatie?
    De Gezondheidsraad geeft aan dat zwangere vrouwen nog niet in aanmerking komen voor vaccinatie met dit vaccin, omdat de werkzaamheid en veiligheid bij deze groep onvoldoende zijn getest. In individuele gevallen zijn echter uitzonderingen mogelijk, bijvoorbeeld wanneer de risico’s van COVID-19 groter zijn dan de mogelijke nadelen van vaccinatie. Dan kan vaccinatie worden overwogen in overleg met de behandelend arts. Vrouwen die zwanger willen worden, kunnen wel gevaccineerd worden. Vrouwen bij wie achteraf is gebleken dat zij ten tijde van vaccinatie zwanger waren, worden zorgvuldig gemonitord door Bijwerkingencentrum Lareb.
     
    Wondertje2020, Do1981 en DangerBlonde vinden dit leuk.
  10. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Nou he, als het moet wij ook. Mijn ideaal beeld is samen partime werken, 30/32 uur ofzo om genoeg tijd door te kunnen brengen, of eerder stoppen elke dag of allebei een dag vrij of samen vrij of wat ook. Maar of dat gaat lukken.. Ik denk sowieso 1 van de 2. Ik heb best een goede baan, lekker inkomen kan dus ook wel iets missen.. We zullen zien. Maar eerst zwanger raken :) Wij hebben pas 1 feb ons gesprek, ben dan denk ik in mijn eisprong week dus voor lang protocol word het eerst menstruatie afwachten gok MRT/APR/MEI voor de punctie etc. maar het begint zo erg te leven, ik kan nu echt niet meer wachten.

    Alle meiden hier zijn lekker op weg, beginnen, zitten aan het eind of in het midden en voel me een beetje achter blijven.

    Maar eerst op naar de plakkers van de TP's van de meiden, dan de puncties van andere in de tussentijd met grote opbrengsten en de plakkers die daarbij horen. Word er wel blij van en hoop echt voor ons alle, nieuw jaar nieuwe kansen!
     
    Leraje en Betsies vinden dit leuk.
  11. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Asil ik ben eigenlijk wel benieuwd naar al jullie namen, ook van de andere dames :D grappig, ik heb juist veel leuke meisjesnamen en jongens vind ik zo lastig...

    @Leraje spannend! Vertrouwen er in dat icsi gaat lukken!! Ook voor jou @Asil !

    shoppen voor babyspullen pfff ja ik ben ook al een jaar hunkerend naar de babyspullen en kleertjes bij de Hema aan het kijken :roflmao:

    @blij83 ik ben toch nog wel huiverig voor die vaccinatie voor of tijdens zwangerschap. Mijn man wil het eigenlijk niet hebben dat ik hem voor of tijdens zwangerschap laat zetten. Ik denk dat ik liever wil afwachten tot er na..
     
    Leraje en Asil vinden dit leuk.
  12. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Ik begin er niet aan.. heb te veel angst wat betreft bijwerkingen op langer termijn. Maar die heb ik ook bij COVID als dat betekend dat ik mij nog langer moet terugtrekken maar wel gezond zwanger kan zijn so be it.. Vind het dood eng.
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  13. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Onze jongens naam is een cobi van onze namen, bestaat wel maar niet echt europees.
    Maar deze naam kan ook een meisjesnaam zijn.

    Meisjes naam, kort en stoer maar wil gaag een dubbele klank zeg maar. De 2de naam is een "klinkt als" naam van mijn overleden beste vriend.

    Beide hebben dus veel betekenins maar de 2de meisjesnaam vind hij niet zo mooi helaas, misschien als ik de achtergrond nog eens benadruk wel, maar kan ook zijn dat hij het juist te beladen vind, Hij heeft zelf de link nog niet gelegd namelijk hahaha

    Aan 1 kant wil ik ze zeggen want dan is het meer echt aan de andere kant wil ik het niet Jinxen. Ben altijd bang voor Karma, niet dat dat hoeft, want wij zijn vriendinnen maar toch :roflmao::D
     
    Betsies vindt dit leuk.
  14. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.923
    1.698
    113
    Ik werk als zorgverlener, en kom dagelijks in contact met cliënten. Zou hem dus wel graag willen hebben. Maar ons traject weer enkele maanden uitstellen zag ik echt niet zitten.
     
    Leraje, Betsies en Asil vinden dit leuk.
  15. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Ik heb een beetje hetzelfde gevoel, heb me alleen nog niet goed ingelezen.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  16. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Begrijp ik.
     
  17. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Als ik overigens kinderen met mijn ex had gehad dan waren dat Sam en Fay geweest, maar daar hoef ik bij mijn ultime vriend niet mee aan te komen hahaha.
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  18. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik heb ook al jaren een namenlijstje, nog niet echt serieus met m'n man besproken maar we zitten denk wel redelijk op 1 lijn qua stijl. Het rotte vind ik wel dat inmiddels maarliefst 3 van 'mijn' namen nu zijn gegeven in de omgeving, terwijl het niet eens superpopulaire namen waren ofzo.. baal dan toch elke keer een beetje.

    Babyspulletjes kopen voor mezelf durf ik niet, ik vind dat te confronterend. Koop ze graag voor anderen want hoe leuk die lieve spulletjes (hoewel het me soms ook verdriet doet dat ik daar dus nooit voor mezelf sta). Had met zwangerschap in maart een boek over zwangerschap gekocht en via MvM een kleedje gekregen en die liggen nu ver weg gestopt in een lade. Hopelijk komen ze ooit weer tevoorschijn en dan om daadwerkelijk te gebruiken. De boekenlegger is blijven steken op week 5.

    Vaccinatie: dat klinkt al beter, ik ben benieuwd wat de fertiliteitsgynaecologen erover zullen gaan zeggen. Ik ben ook relatief vroeg aan de beurt als ik hem zou nemen ivm werk dus zou mooi zijn als het gewoon kon :)
     
    Emma1995, Leraje, Wondertje2020 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hier weer begonnen met ovulatietesten, uiteraard nog negatief op CD12. Ik hoop deze ronde een ei datgene beetje vaart maakt ipv CD18 ;)
    Vind het wel fijn dat ik nu weer ergens naar toe aan het werken ben ofzo, wachten en niks doen (natuurlijke cyclus) voelt soms ook wel gek
     
    Emma1995, Betsies en Asil vinden dit leuk.
  20. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Wat betreft die naam heb ik dus ook, gelukkig zie ik die meid niet meer maar toen er over gesproken werd " de hoe zou jij je kind noemen " is zij, totaal niet met kinderwens bezig, zwanger geraakt en heet haar dochter nu zo. Als we nog contact hadden zou ik die dus schrappen maar gelukkig is dat niet aan de orde en blijft deze staan.

    Nu alleen mijn nichtje hoog zwangen fingers crossed dat ze niet dezelfde naam heeft gekozen.

    Ik heb nauwelijks kleertjes voor anderen gekocht niet veel meiden die zwanger zijn of zijn geweest in mijn omgeving.

    Bij mijn bestie, vlak voor de geboorte van hun zoon is haar schoonmoeder overleden (euthanasie). Op haar sterfbed hebben ze haar de naam verteld welke hij zou krijgen.
    Ik ben heel erg gevoelig en heb een afbeelding van een engel die een baby vast heeft met de tekst: "wherever you go, what ever you do, may your gardian angel watch over you" op een houten fotolijst laten drukken en voor haar en haar man een sleutel hanger. Deze staat nu naast zijn bed.
     
    Emma1995 en DangerBlonde vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina